Tröja över skinnställ med ryggpuckel

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Hon får en drös med kåta puckon efter sej så fort de ser att det står
"bikerwoman" :slicka

Hon vill slippa dessa trakasserier och samtidigt undvara dem förnedringen att hon dessutom brassar lätt ifrån dem! :yoparty
;)

Edit: Skulle nog själv inte åka med SH tröja, då jag tycker det e skönt att vara anonym...
Sen vill jag inte heller skylta med offentligt att jag kör som en mes :gnissla :D

Jag gillar att förnedra ;) Tant har fyllt 45 nu så sååå jävla många kåta puckon har jag tyvärr inte efter mig längre, men de som finns räcker till:tummenupp

I mitt fall tänkte jag nog mer på att de flesta inom farbror blå inte är analfabeter..

Jag tänkte bara att själva trycket är mer vindtätt än övriga tyget i tröjan.
Om du har det på ryggen finns risken att du blir som en ballong (var det inte det du syftade på...??? :va) - på bröstet skulle den kunna få en värmande funktion...:tummenupp

Har jag tolkat dig rätt...?

...eller tror du inte på mig nu...!?!? :hihi:rofl:hihi

hmmmm din teori är intressant förvisso.. ;)

Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Njae... Jag är inte benägen att hålla med..
blåser du rakt på handen med högtrycksluft med säg 1 bar så känner du
mindre tryck med en tröja emellan då luften bromsar upp i fibrerna..

...men faktum kvarstår, det gör så att säga "fuck all" skillnad, som pajätarna skulle uttrycka saken, i den verkliga världen. :fakta

Jag provade det själv under en kylig resa till Gelleråsen, den gjorde varken till eller från.

De som förespråkar luvtröja, erkänn att det handlar om att visa tillhörighet med klubb, eller skylta med sitt nick via sporthojströjan - det handlar inte om något annat... :arsele Båda goda anledningar, men inte fan är det någon skillnad i värme inte...

/J

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
De som förespråkar luvtröja, erkänn att det handlar om att visa tillhörighet med klubb, eller skylta med sitt nick via sporthojströjan - det handlar inte om något annat... :arsele Båda goda anledningar, men inte fan är det någon skillnad i värme inte...

/J

Jag tycker inte det värmer men har man perforerat här och var kan det skydda liiite mer iaf, mitt touringställ har nog mer perfo än det gamla racestället dock.

Övrigt... folk som tycker tröja är 05 / fjantigt är riktigt fjantiga.

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Kan tänka mig att man vill undgå att få skit i perforeringen på stället (om man har det), svårt och jobbigt att pilla flygfän ur de små hålen. Insekterna går fort att torka av med en trasa när man kommer hem, om man orkar. Men vill man ha något för värmen så är det jacka som gäller... skönt med lite högre krage tycker jag då det verkar minska vindbruset lite också. Vindjacka fungerar även fram till sent på kvällen när det bara är någon plusgrad, problemet blir handskarna. Är det kallt hela dan när man kör tar jag snowboardjackan istället för vindjackan. Tänkte köpa mig något som sitter tajtare kring kroppen när jag får pengar över för att den inte ska ta lika mycket vind.
Kör alltid med underställ under, oavsett om det är varmt eller kallt, annars kommer jag inte ur stället + att det känns skumt mot huden trots det tunna innertyget som finns.

Last edited:

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
...men faktum kvarstår, det gör så att säga "fuck all" skillnad, som pajätarna skulle uttrycka saken, i den verkliga världen. :fakta

Jag provade det själv under en kylig resa till Gelleråsen, den gjorde varken till eller från.

/J
Jag har varken nick eller klubbnamn på min tröja. Däremot har jag ett vitt "helperforerat" skinnställ under och för mig gör en svart tröja skillnad! Har man inte tillräckligt med plats över för en skoteroverall under skinnstället samtidigt som ullunderstället inte värmer tillräckligt, vad gör man?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag tycker inte det värmer men har man perforerat här och var kan det skydda liiite mer iaf, mitt touringställ har nog mer perfo än det gamla racestället dock.

Övrigt... folk som tycker tröja är 05 / fjantigt är riktigt fjantiga.

Jag får hålla med om att det är roligt nuförtiden med alla SH-ströjorna med ägarens nick. Att man kan känna igen nätbekanta irl ute på vägarna. :tummenupp
Så jag vill nog inte heller hacka på det. Även om jag själv är så gubbig att jag inte vill dra på mig en själv. Fast jag har ju mitt namn på ryggen på mitt nya ställ, så jag tycker att jag dragit mitt strå till den sociala stacken iaf. Dessutom känner folk igen min hoj har jag märkt. :gnissla

Last edited:

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
Tröja värmer väl inte vad jag vet, men det är cOOlt...!
:)

Dock finns det endel som kör med för stora tröjjor... DET ser löjligt ut...
hela tröjan lägger sig runt halsen å fladdrar. då kan man ju lika gärna ha en mantel.

Eller som en kille jag mötte på e4:an jämt förrut, han hade en svart rock på sig. kanske trodde han va matrix eller nått...

Last edited:

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Jag får hålla med om att det är roligt nuförtiden med alla SH-ströjorna med ägarens nick. Att man kan känna igen nätbekanta irl ute på vägarna. :tummenupp
Så jag vill nog inte heller hacka på det. Även om jag själv är så gubbig att jag inte vill dra på mig en själv. Fast jag har ju mitt namn på ryggen på mitt nya ställ, så jag tycker att jag dragit mitt strå till den sociala stacken iaf. Dessutom känner folk igen min hoj har jag märkt. :gnissla

Alla känner ju apan:tummenupp

Tröja värmer väl inte vad jag vet, men det är cOOlt...!
:)

Dock finns det endel som kör med för stora tröjjor... DET ser löjligt ut...
hela tröjan lägger sig runt halsen å fladdrar. då kan man ju lika gärna ha en mantel.

Eller som en kille jag mötte på e4:an jämt förrut, han hade en svart rock på sig. kanske trodde han va matrix eller nått...

Ja honom har jag också mött där ett par ggr:D, ser helkul ut!

Last edited:

LaPoohNani

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 -09
Jag fattar inte varför man skall ha en tröja över många man ser har skitballa skinställ och så har men en sunkig tröja över är det ett mode eller.Jag föredrar att klä på mig under men nu har jag goretex ställ så nu slipper jag men alla gör ju som man själv villl

Mycket är på grund av att slippa få alla jävla flugor å småskit som far i luften att fastna på skinnjackan, hodden kan man juh slänga in i tvättmaskin hur lätt som helst :yoparty

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Det är mer meck att tvätta en tröja än att torka av skinnstället, och vad spelar det för roll om det är några flugor på stället.?!

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Hade han gylfen öppen, LR va'e det frågan om, va? Va?

Haha, det är ingen direkt smickrande bild men den visade puckeln. :huvet
Bättre?
tumb_pic.php4

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...