Tröja över skinnställ med ryggpuckel

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Som så många redan skrivet, en tröja över skinnstället gör ingen som helst nytta när du kör fortare än 5 km/h. Tröja är enbart för utseendets skull.
Jacka eller tröja med Vindstopper är det enda som stoppar vinden, helst ska tröjan vändas ut och in för bästa effekt. Jackor kan du få i alla olika tjocklekar, allt från en supertunn cykeljacka till varmt fodrade

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Jag körde med en gammal Goretex-jacka som jag plockat ut skydden ur.
Det fungerade ok, trots överdimensionerad puckel.
tumb_pic.php4

Jag har även kört med golfregnjacka som faktiskt värmde riktigt bra och var vindtät.

Tröja har jag aldrig hittat en som varit tillräckligt stor att dra över stället så det har jag ingen erfarenhet av.

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Skinnställ+extra skinnjacka. Funkar bra ner till frost-temp.

Har aldrig och kommer aldrig få för mig att dra på mig nån form av collegetröja utanpå ett skinnställ. Det säger sig självt att det inte ger nån värme, bara en massa fladder.

Att sen vissa t.o.m. åker omkring i huvtröjor är ju ganska komiskt. Snacka om att de ser ut som freaks när vinden lyfter upp huvan. :D

freak3.jpg

Last edited:

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Skinnställ+extra skinnjacka. Funkar bra ner till frost-temp.

Har aldrig och kommer aldrig få för mig att dra på mig nån form av collegetröja utanpå ett skinnställ. Det säger sig självt att det inte ger nån värme, bara en massa fladder.

Att sen vissa t.o.m. åker omkring i huvtröjor är ju ganska komiskt. Snacka om att de ser ut som freaks när vinden lyfter upp huvan. :D

Nej, det ger ingen värme, då måste man ha el i skiten men det bromsar luften lite lite grann vilket gör att det känns varmare... Och ang. hoodien flygande så ligger den ruskigt still på de jag har sett iaf..

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Jo, det vet jag också och tro mig, det kör jag med men vissa kvällar behövs flerlagersprincipen och det får inte plats under skinnstället så då vill jag komplettera med tröja över för att slippa det värsta vinddraget. Stället är trots allt perforerat från knäna till axlarna.

Jag har provat allt, inklusive den pubertala hoodietröjjan :zpy, och denna är det enda som funkat hittills.

Alpinestars Eclipse

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
En sporthojströja såklart, VAD ANNARS!!!. ;)

Det är ute... dessutom dumt att köra omkring med nicket på ryggen har jag fått erfara..

Jag kan inte heller ha huvtröja då jag har puckel, kan inte böja upp huvudet tillräckligt då, hjälmen tar i puckeln när det ligger en tröja emellan..
Slänger på en vindjacka ibland.

Brillor

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2008
Hoj
07 Kawasaki z750
Det är ute... dessutom dumt att köra omkring med nicket på ryggen har jag fått erfara..

Jag kan inte heller ha huvtröja då jag har puckel, kan inte böja upp huvudet tillräckligt då, hjälmen tar i puckeln när det ligger en tröja emellan..
Slänger på en vindjacka ibland.

Jag är en puckel-rider och det funkar utmärkt med tröja över stället....däremot har jag inte tröjan särskillt mycket pga. värmen...det hjälper men bara ett litet tag, efter att man kommer upp över 50 känner jag ingen skillnad... jag har det snarare eftersom man slipper se ut som en blodprickig-paintball-kanin... Lättare att tvätta tröjan istället för stället efter dagens insektsbombadering =) luvan känns inte alls... den blir snarare platt när man åker snabbt... självklart blir det mer luftuppfång, men det är ju samma som om man drar på sig en jacka.... tröjan är däremot lite svårare att få på sig... men det är ju alltid nyttigt att lära sig att dra axeln i led igen...

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
Krister kör med valfri tröja, inget är bekvämt ovanpå puckel men man vänjer sig :tummenupp

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Att tröja över ställ skulle göra det varmare är ren BS.

Kör på ett bra underställ ist eller en extra tshirt, det värmer mer än tröja över ställ

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Att tröja över ställ skulle göra det varmare är ren BS.

Kör på ett bra underställ ist eller en extra tshirt, det värmer mer än tröja över ställ

Njae... Jag är inte benägen att hålla med..
blåser du rakt på handen med högtrycksluft med säg 1 bar så känner du
mindre tryck med en tröja emellan då luften bromsar upp i fibrerna..

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Nej det tänker jag inte göra;-)

Hon får en drös med kåta puckon efter sej så fort de ser att det står
"bikerwoman" :slicka

Hon vill slippa dessa trakasserier och samtidigt undvara dem förnedringen att hon dessutom brassar lätt ifrån dem! :yoparty
;)

Edit: Skulle nog själv inte åka med SH tröja, då jag tycker det e skönt att vara anonym...
Sen vill jag inte heller skylta med offentligt att jag kör som en mes :gnissla :D

Last edited:

GubbMisilen

När jag slutar med hoj tänker jag åka...
Gick med
8 Sep 2008
Hoj
...fort-farande...2000, Aprilia RSV Mille R
Nej det tänker jag inte göra;-)

Jag tänkte bara att själva trycket är mer vindtätt än övriga tyget i tröjan.
Om du har det på ryggen finns risken att du blir som en ballong (var det inte det du syftade på...??? :va) - på bröstet skulle den kunna få en värmande funktion...:tummenupp

Har jag tolkat dig rätt...?

...eller tror du inte på mig nu...!?!? :hihi:rofl:hihi

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Trakasserier kommer man undan ändå om man vill...kJeTtInG. :rolleyes:
Förnedra dom ska man väl göra om de trakasserar? :tungan

Hon får en drös med kåta puckon efter sej så fort de ser att det står
"bikerwoman" :slicka

Hon vill slippa dessa trakasserier och samtidigt undvara dem förnedringen att hon dessutom brassar lätt ifrån dem! :yoparty
;)

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...