L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Jag får en omräknad rutt med snabbaste vägen.Eniro kan visa de helsvenska bynamnen. Rutten i google maps:
din-X to din-X
www.google.se
Jag kollar orter på Eniro.
Jag får en omräknad rutt med snabbaste vägen.Eniro kan visa de helsvenska bynamnen. Rutten i google maps:
din-X to din-X
www.google.se
Oljeblandat 1972, 1 krona litern. Victoria påhängsmotor på en pojkcykel gick en "hel jämra eftermiddag" på den glasflaska man fyllde på macken.
Fyllde? Man åkte dit efter stängningsdags, hoppade på slangen och fick ut säkert 2-3 dl ur varje pump. Fanns det 4 pumpar blev det nog en liter = 5-6 mil...
Och en tjänsteman i privat sektor tjänade 4200 kr i månaden 1973 enligt SCB. Så var det så himla billigt med soppa förr egentligen?Oljeblandat 1972, 1 krona litern. Victoria påhängsmotor på en pojkcykel gick en "hel jämra eftermiddag" på den glasflaska man fyllde på macken.
Jag har ett 10cm lång ärr i vänster jumske efter ett kopplingshantag (och sjukhusjournal) som bevis på att jag kört tvåhjuligt motorfordon när oljeblandad soppa kostade en spänn. Morsan höll på att smälla av, inte för den lilla revan i byxorna, utan för det underhudsfett som vällde ut när jag drog ner fillingarna för att kika på om det var "stor skada skedd". <tm lars ekborg>...och vem av er var det som bodde i en kartong under motorvägen?
"...and when you tell the youth of today - they won't believe you!"...och vem av er var det som bodde i en kartong under motorvägen?
Du klarade lillbrinken iaf. Tur det.Jag har ett 10cm lång ärr i vänster jumske efter ett kopplingshantag (och sjukhusjournal) som bevis på att jag kört tvåhjuligt motorfordon när oljeblandad soppa kostade en spänn. Morsan höll på att smälla av, inte för den lilla revan i byxorna, utan för det underhudsfett som vällde ut när jag drog ner fillingarna för att kika på om det var "stor skada skedd". <tm lars ekborg>
1975 fick jag 3300:- / mån som nyanställd i försvaret.Och en tjänsteman i privat sektor tjänade 4200 kr i månaden 1973 enligt SCB. Så var det så himla billigt med soppa förr egentligen?
vfr,en har ju 21 lEn påse i vardera packväska sen är det bara köra jorden runt
Lars Ekborg framförde sketchen men det var faktiskt Beppe Wolgers som skrev texten, Beppe uppfattade jag som helyllekille utan onda inslag. Men det är nog den bästa monolog jag har lyssnat på.Jag har ett 10cm lång ärr i vänster jumske efter ett kopplingshantag (och sjukhusjournal) som bevis på att jag kört tvåhjuligt motorfordon när oljeblandad soppa kostade en spänn. Morsan höll på att smälla av, inte för den lilla revan i byxorna, utan för det underhudsfett som vällde ut när jag drog ner fillingarna för att kika på om det var "stor skada skedd". <tm lars ekborg>
Oooh, they were lucky!...och vem av er var det som bodde i en kartong under motorvägen?
Provade drygt halva sträckan idag. Hoppig asfalt första biten från Heby. Lagom bred väg och jag mötte en bunt hojar innan jag korsade 70:an.På inställningarna till vänster har jag inte markerat något av de tre rutt-alternativen.
View attachment 461287
Då kör du för sakta.Möjligen lite väl långa raksträckor.
Det står ju på skyltar vad som är max.Då kör du för sakta.
Fast skyltarna är väl bara rekommenderad hastighet när det finns andra fordon, som skulle kunna vara poliser, i närheten..?Det står ju på skyltar vad som är max.
Det är som med trefas. ALLTID multiplicerat med roten ur 3, alltså 70 = 121.24Fast skyltarna är väl bara rekommenderad hastighet när det finns andra fordon, som skulle kunna vara poliser, i närheten..?
Finns de två skyltar så plusar man ihop dom.. 70+70=140...Det står ju på skyltar vad som är max.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|