Trött på att tanka

Köp en ace den har knuff nog att hålla mängder ny skit bakom som gsxr, mt10, mt09, cbr o säkert något mera. Funkar även om det mesta elektriskt gett upp. Går bevisligen att köra 30 mil på 10 liter i uppåt 50% över laglig hastighet o ett snitt på 86 km under ca 30 mil på kurviga okända vägar. Då är det ca 10 liter kvar innan man får stopp.
Men dessa kanske är för gammla o tråkiga.
0,33 l/mil är inte illa på en 1000cc!
 
Köp en ace den har knuff nog att hålla mängder ny skit bakom som gsxr, mt10, mt09, cbr o säkert något mera. Funkar även om det mesta elektriskt gett upp. Går bevisligen att köra 30 mil på 10 liter i uppåt 50% över laglig hastighet o ett snitt på 86 km under ca 30 mil på kurviga okända vägar. Då är det ca 10 liter kvar innan man får stopp.
Men dessa kanske är för gammla o tråkiga.
Snittar du 86 km/h på kurviga okända vägar under 30 mil med 10 liters soppaförbrukning med en tusenkubiks tjockhoj från förra årtusendet så är det inte bara världsrekord utan precis alla fordonsföretag skulle stå i kö för att anställa dig antingen som testförare, chaufför eller motorutvecklare.

Eller så överdrev du bara, rätt rejält. :)
 
Snittar du 86 km/h på kurviga okända vägar under 30 mil med 10 liters soppaförbrukning med en tusenkubiks tjockhoj från förra årtusendet så är det inte bara världsrekord utan precis alla fordonsföretag skulle stå i kö för att anställa dig antingen som testförare, chaufför eller motorutvecklare.

Eller så överdrev du bara, rätt rejält. :)
Vore ju trevligt om det var unikt. Men det enda som är gjort är en ordentlig "" enligt manual""inställning av förgasare. Fixat till det elektriska och kört en Rsv sats i motorn samt kör med bor i motor oljan så allt går så lätt som möjligt.

Sedan är jag sällan över 3500 rpm o ännu mer sällan över 4000 rpm ca 105 km annat än på tråkiga raka vägar då kan det gå fortare.

Den har faktiskt sedan jag köpte den legat på ca 0,4-0,45 men gick ned lite efter förgasare renovering/inställning.

Men visst är det undligt billigt jag vet det är därför tillsammans med väldigt billig helförsäkring som den e kvar..
 
Triumph tiger 800 95 hp år15 o framåt passar på grus med , gott vrid nere i registret ,19 tank ca0,4 milen,,så över 40 mil på tanken
 
Vore ju trevligt om det var unikt. Men det enda som är gjort är en ordentlig "" enligt manual""inställning av förgasare. Fixat till det elektriska och kört en Rsv sats i motorn samt kör med bor i motor oljan så allt går så lätt som möjligt.

Sedan är jag sällan över 3500 rpm o ännu mer sällan över 4000 rpm ca 105 km annat än på tråkiga raka vägar då kan det gå fortare.

Den har faktiskt sedan jag köpte den legat på ca 0,4-0,45 men gick ned lite efter förgasare renovering/inställning.

Men visst är det undligt billigt jag vet det är därför tillsammans med väldigt billig helförsäkring som den e kvar..
Helt otroligt. När man kollar upp bränsleförbrukningen andra rapporterar så ligger den på runt 0,6 l/mil. Du kör den på nästan halva förbrukningen. Otroligt, i ordets rätta bemärkelse.

Thunderace är säkert en kanonhoj men att du kommer 60 mil på en tank med snittfart på 86 knyck är omöjligt.
 
Min omdrevade B12 (från 15/45 till 17/43) drar 0.45 i momsad fart på 70+ vägar utan tuppjucksgasningar. Tidigare drog den 0.55. Jupp, den ÄR snålt ställd men går bra fullt uppvärmd. Men för att komma ned till 0.35... vet jag inte vad som krävs. Nedförsbacke, medvind och sol i ryggen?
 
Jag får väl prata med acen o förklara att hon nog inte e en hoj utan en humla som inte kan flyga. ?

Det spelar ju ingen roll vad vi spekulerar i utan jag vet ju vad jag tankat o kört

33 liter på 124 mil= 0,37 således 0,09 mindre än din B12.
 
Jag får väl prata med acen o förklara att hon nog inte e en hoj utan en humla som inte kan flyga. ?

Det spelar ju ingen roll vad vi spekulerar i utan jag vet ju vad jag tankat o kört

33 liter på 124 mil= 0,37 således 0,09 mindre än din B12.
Ok du trollar. först var det 0,33 nu är det 0,37.

Dessutom med en uträkning som visar att din förbrukning är 0,266……
 
After-ride-ölen och värmen gör nog sitt till - trodde han som nu ska åka till ELON med LT1'an (utan AC) och köpa golvfläkt till källargaraget - där det läckte in regnvatten (felanmält) i helgen.
En kompis hade fått en halvmeter i garaget/källaren häromdagen och verkade inte road alls. Andra bekanta i samma område kom inte från gården eftersom vägen plötsligt saknades.
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top