Hej.
Jag har varit och köpt en XR600 1998.
Men den känns trött. Jag har haft ner insuget och sett att det är uppfilat.
Jag antar att det är där strypningen suttit? (25 kw enligt reg.bevis)
Om det inte finns fler strypningar?
Sitter också ett KN filter på.
XR går jämt och fint, startar lätt. Men det är inget riktigt gassvar i den och det är svårt att få upp på bakhjulet, på 1:an går det men 2:an är det nästan hopplöst.
Det var en kompis som berätta att den han haft var bra mycket piggare.
Jag fick tipset att kolla munstyckerna i förgasaren och gå upp i storlek om de är i orginalstorlek då den är avstrypt.
Dessa satt i
Idle mixture screw: 2,5 varv
Lågfart: 62
Nål: 3 hacket uppifrån.
Huvudmunstycke: 150
Har även kollat flotörhöjden.
Jag testade gå upp i storlek till
Idle mixture screw: 1 3/4 (gick bäst här och blev mer lättstartad)
Lågfart: 65
Nål: 4 hacket uppifrån
Huvudmunstycke: 155
Nu går den bättre och är mer lättkörd inte lika ryckigt mellan tomgång - lite gas.
Men fortfarande inget vidare klös i den. Om man kör på låga varv och ger fullgas fort
så händer inget och den tvekar för att sen komma med ett väldigt ryck.
Höjer man varvet något innan fullgas går det bättre.
Hoppas det inte blev alltför långt. Någon som har en ide vad skall jag kolla och göra?
Hur pigg skall en sådan här vara?
Jag har varit och köpt en XR600 1998.
Men den känns trött. Jag har haft ner insuget och sett att det är uppfilat.
Jag antar att det är där strypningen suttit? (25 kw enligt reg.bevis)
Om det inte finns fler strypningar?
Sitter också ett KN filter på.
XR går jämt och fint, startar lätt. Men det är inget riktigt gassvar i den och det är svårt att få upp på bakhjulet, på 1:an går det men 2:an är det nästan hopplöst.
Det var en kompis som berätta att den han haft var bra mycket piggare.
Jag fick tipset att kolla munstyckerna i förgasaren och gå upp i storlek om de är i orginalstorlek då den är avstrypt.
Dessa satt i
Idle mixture screw: 2,5 varv
Lågfart: 62
Nål: 3 hacket uppifrån.
Huvudmunstycke: 150
Har även kollat flotörhöjden.
Jag testade gå upp i storlek till
Idle mixture screw: 1 3/4 (gick bäst här och blev mer lättstartad)
Lågfart: 65
Nål: 4 hacket uppifrån
Huvudmunstycke: 155
Nu går den bättre och är mer lättkörd inte lika ryckigt mellan tomgång - lite gas.
Men fortfarande inget vidare klös i den. Om man kör på låga varv och ger fullgas fort
så händer inget och den tvekar för att sen komma med ett väldigt ryck.
Höjer man varvet något innan fullgas går det bättre.
Hoppas det inte blev alltför långt. Någon som har en ide vad skall jag kolla och göra?
Hur pigg skall en sådan här vara?