Tradera vill ha provision?

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Är det nån mer än jag som missat detta?
Har sålt lite skit, inga jättedyra grejer, helt plötsligt dyker det upp ett mail där det står att jag skall betala 110:- detta är provision plus DRÖJSMÅLSRÄNTA, Ok inga stora summor, skulle inte ens brytt mig om jag tappade dom slantarna, men om dom bara kastar på mig ett sånt mail utan förvarning innan..

Jag har surfat runt på tradera endel, men har aldrig sett tillstymmelse till antigen info om att dom tar provision, eller att jag hade en obetald faktura?

Blir jag "ripped off" ?

Lite arg faktiskt.. :4skrika

Information om betalning finns faktiskt på det som kallas "Din sida" åxå tillsammans med info om avslutade auktioner och sålda objekt....

...och för att vara ännu mer näsvis: när man lägger upp en auktion står det priser på de olika alternativen :tungan

Jåke skrev:
Information om betalning finns faktiskt på det som kallas "Din sida" åxå tillsammans med info om avslutade auktioner och sålda objekt....

...och för att vara ännu mer näsvis: när man lägger upp en auktion står det priser på de olika alternativen :tungan
Ja jag har sett det, hade inte sett det innan bara.. Det är inte extra saker jag beställt som "tjockare text" eller vad dom nu har, utan att dom tar provision av det jag sålt..

Jag är ingen med tummen mitt i hand när det gäller internet och datorvana osv.. Men detta har gått helt förbi mig, således har dom detta alldeles för dåligt anslaget.

Ja, men det är väl ganska självklart? Hur förväntar du dig att en så stor auktions-sida ska gå runt om dom inte får lite provision?

Men... men... men... Jag är fan mållös.... Exakt varför trodde du att Traderas tjänster skulle vara gratis?

Jag käkade på restaurang idag, jävligt ruttet när kyparen ville ha betalt för oxfilén! Vart är Sverige på väg?! :rolleyes:

Ringo skrev:
Ja, men det är väl ganska självklart? Hur förväntar du dig att en så stor auktions-sida ska gå runt om dom inte får lite provision?
Halååååååååå, problemet är att dom inte direkt basunerar ut det.. Detta betyder att dom försöker hålla det i skymundan.. Dom är inte rättfram i sina åtaganden!
Det handlar inte om att att man skall betala, klart man skall det.. Men skall inte dölja det...

twinspark skrev:
Vad är ruttet? Att tradera tar betalt för en tjänst där du lyckats sälja dina saker?
Tycker du inte det är värt 1-5% ?
Jo, men om du läser så tidigare poster så märker du att det jag klagar på är att dom döljer det... :hördu

sgtpepper skrev:
Men... men... men... Jag är fan mållös.... Exakt varför trodde du att Traderas tjänster skulle vara gratis?

Jag käkade på restaurang idag, jävligt ruttet när kyparen ville ha betalt för oxfilén! Vart är Sverige på väg?! :rolleyes:
Förbannade pucko, Sluta göra dig rolig på min bekostnad.. Läs istället, jag störde mig på att dom inte är direkt öppna med vad dom tar betalt för, eller ens att dom tar betalt...

:mad:

Last edited:
Hultan skrev:
Förbannade pucko, Sluta göra dig rolig på min bekostnad.. Läs istället, jag störde mig på att dom inte är direkt öppna med vad dom tar betalt för, eller ens att dom tar betalt...

Det står ju för fan i avtalet som presenteras när du blir medlem, under en egen punkt och allt. På din sida har du sedan ett menyalternativ som heter "Dina avgifter & fakturor".

När du registrerar ett nytt objekt så man i en inforuta läsa "OBS! Tänk på att du debiteras 1 kr för ett osålt objekt oavsett utropspris" samt en länk till http://www.tradera.com/service/sell_fees.asp.

Personligen tycker jag att det borde vara i princip omöjligt att missa att det kostar att annonsera, hur mycket tydligare vill du att det skall vara?

Last edited:
Hultan skrev:

Hur ska man kunna undvika att vara rolig på din bekostnad?

sgtpepper skrev:
Det står ju för fan i avtalet som presenteras när du blir medlem, under en egen punkt och allt. På din sida har du sedan ett menyalternativ som heter "Dina avgifter & fakturor".

När du registrerar ett nytt objekt så man i en inforuta läsa "OBS! Tänk på att du debiteras 1 kr för ett osålt objekt oavsett utropspris" samt en länk till http://www.tradera.com/service/sell_fees.asp.

Personligen tycker jag att det borde vara i princip omöjligt att missa att det kostar att annonsera, hur mycket tydligare vill du att det skall vara?
Whatever..

Hultan skrev:
Ja du kanske är glad att folk slutar vara rolig på din för ett tag....
Hur gör du när du hyr en lägenhet? Köper en resa? Tecknar försäkring? Skiter du i att kontrollera vad du blir debiterad för tjänsten/varan? Inse att du gör dig själv till åtlöje med denna tråd.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick