Saxat ur Johans länk:
"Om du har en grupp på 20 personer som alla har en försäkring men att en av dessa har roadracinglicens så riskerar den personen att hela det passet räknas som träning inför tävling. Detta i sin tur för med sig att de andra 19 personerna är helt oförsäkrade och då kan vi prata personliga tragedier ifall det skulle bli en olycka med personliga skador."
QUOTE]
Jag tror att nedstående text som tillhörde den som du tog ifrån Johans länk är minst lika viktig:
"Om du åker på en banåkning eller kursverksamhet som är seriös utan kraschkåpor/tidtagning/slicks/roadracingförare eller annat som inte hör till landsvägshojar så kan du vara väldigt säker på att trafikförsäkringen gäller. Men om det finns förare/hojar som åker runt banan utan reg plåtar/slicks/förare med roadracinglicens eller någon form av tidtagning då börjar du tumma på reglerna när trafikförsäkringen gäller."
Är det en TRAFIKÖVNINGSKÖRNING ska dessa punkter nedan följas + att fordonen skall ha minst en trafikförsäkring, om någon på banan även råkar ha innehar en RR licens så är det av mindre betydelse (huvudsaken att han har ett A i körkortet
).
Vad som också är viktigt är att arrangemanget sköts på ett ur säkerhetssynpunkt så säkert sätt som möjligt med flaggvakter, instruktörer, regler osv.
Det är ingen slump att LMS och Bike Events har utformat sin trafikövningsverksamhet som dom har.
Reglerna för gatåkningen på Sviestadbanan kan du se på hemsidan
ww.lms.se
Hälsn. #11