Rött ljus är alltid rött ljus och får inte passeras. Det finns inget undantag från de reglerna i trafikförordningen, förutom utryckningsfordon under utryckning.
Jag känner dock till problemet och vet hur det är att stå där och vänta, och vänta, och vänta...
Kör man förbi rött så finns alltid risken att man blir rapporterad även om man förklarat varför och att man varit ytterst försiktig. Skulle jag köra förbi rött under sådana omständigheter så skulle jag förneka brott och vilja få det prövat i domstol. Det är ju tekniken som inte fungerar...
Går man av motorcykeln/mopeden/cykeln och leder den så räknas man som gående och då är det okay att gående passera korsningen. Men om man går ur en bil och knuffar den över t.ex. en korsning så räknas man inte som gående och kan därför bli fälld för att ha fört fordon mot rött ljus.
Hur jag gör...??? Jorå satte..
Jo du satte på blåljusena
Hur skall alla andra stackare göra då - man väntar ju inte 5 minuter , 2min om man tror att det skall slå om - 0 sekunder om man vet att ljuset e senilt
Eftersom jag vinner i pappersarbete hos polisen i vilket fall så sparar jag skattepengar genom att :
1:Gazza o Bråmza o sen gazza som fan.
Samhällsvinster :
1.Din penna blir inte utsliten
2.Du slipper använda blåljuzz och thuta me schirenen och sparar på dom.
3 Kommunen/vägverket slipper fixa slingorna.
4.Du kom aldrig ikapp - jag spara massa stålar