Trafikskola Göteborg, vilken? Kramers?

Vilken skola är bäst?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Hej alla goa glada Göteborgare!

Frugan skall ta mc kort och vi vill ha tips på bra mc skolor i Göteborgsområdet.
Ej Mölndal då vi utgår från Hisingen.

Fått tips om "kul på hjul" men även någon som såga dem totalt efter tjaffs med pengar!? Sedan ser vi inte om man kan göra frågorna hemifrån?

"Kramers" sida verkade väldigt seriös plus att man får öva på frågorna hemifrån vilket är ett stort plus. Konceptet med 2 elever samtidigt vid körning verkar också tilltalande.

Själv tog jag A-kortet vid Odinsplatsen 1 och var vääääldigt missnöjd... Svårt att få tider. Headsetet strulade alltid. Batterierna var slut när man skulle köra osv. Dem kan ju ha ändrats då detta, var 7 år sedan men polaren fick samma intryck.

Paketpris är bra, helst när det gäller teoribiten. Typ alla böcker, självsudier, teorilektioner osv.

Kom gärna med tips, ris eller ros, andra skolor osv.

Tips vi fått hittills:
Kramers
Kul på hjul
Hedens
Roger Forsberg (Kungälv) (Kvinnlig handledare vilket frugan tycker är bra)
Linnegatans trafikskola (Lars)

En annan sak. Vad behöver man för littratur? Är det vanliga körkortsboken för b behörighet med tilläggsbok mc? eller hur funkar det numera?

Mvh R

Last edited:

"Häggen"

Slutat krashträna och ska bli serriös...
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
CBR 900RR + saknar min skrotade husa =(
Nej jag hade nog sagt Kul på Hjul faktiskt. Tyckeer de har grymt nice personal och alltid försöker hjälpa till så mycket de kan om det är något.

boro-kawasaki

Driving black on black..
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Die eldblad maschine 1000RR
Vi är ett kompisgäng på 10 pers som tog kortet förra året hos Christian o Fredrik på Hedens trafikskola och alla har samma uppfattning om att dessa två killar brinner så mycket för sitt yrke o hobby att det lätt smittar av sig på eleverna. Och siffror säger väl det mesta idag, 72 elever och 70 av dess hade sitt kort i handen på första försöket och det med god marginal!!

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
Vi är ett kompisgäng på 10 pers som tog kortet förra året hos Christian o Fredrik på Hedens trafikskola och alla har samma uppfattning om att dessa två killar brinner så mycket för sitt yrke o hobby att det lätt smittar av sig på eleverna. Och siffror säger väl det mesta idag, 72 elever och 70 av dess hade sitt kort i handen på första försöket och det med god marginal!!

Oj det lät ju jättebra. Har de möjlighet att köra frågorna hemifrån?

Jag hade gjort klart teorin innan, men ring och kolla med dem. Har för mig att man kunde det, men är inte säker.

http://gulasidorna.eniro.se/query/r...rd/linnegatans+trafikskola/from/web_comp_name

tackar

Last edited:

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Jag hade Arne på Trafikskolan Aktiv i Guldheden. En go gubbe:)

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
det är väl inte så många som har erfarenheter av flera skolor..... lr?

därför rekommenderar väl dom flesta stället dom tog sina kort på...

därav en kanske inte rättvis bild.

jag kan bara dela med mig av mian erfarenheter hos kramers...
3 mycket bra lärare, bra lokaler och smidigt allting.

ett tips är att vart du än väljer att gå är att ta tag i saken lite själv och låna hem ett kort eller läs i mc-boken å se vad du egentligen skall göra. så kan du säga att du tränat det hemma och vill göra en kontroll av allting.

jag körde hela utbildningen när jag tog kort för lätt = sviiiiindyrt. sen för mellan sa jag att jag vill göra en kontroll det första vi gör, dvs en uppkörning på låssas fast allt gås igenom. utefter det talade han om några smågrejer för mig som jag/vi behövde träna på. förmodligen blir listan ett par lektioner på skolan istället för en genomgånslektion för varje kapittel och en kontroll på slutet som du förmodligen inte klarar felfritt ändå. och måste ta några lektioner till.....

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
Väldigt bra tips tycker jag. Tackar.

Tänker drilla henne hårt och köra mkt så ;)

det är väl inte så många som har erfarenheter av flera skolor..... lr?

därför rekommenderar väl dom flesta stället dom tog sina kort på...

därav en kanske inte rättvis bild.

jag kan bara dela med mig av mian erfarenheter hos kramers...
3 mycket bra lärare, bra lokaler och smidigt allting.

ett tips är att vart du än väljer att gå är att ta tag i saken lite själv och låna hem ett kort eller läs i mc-boken å se vad du egentligen skall göra. så kan du säga att du tränat det hemma och vill göra en kontroll av allting.

jag körde hela utbildningen när jag tog kort för lätt = sviiiiindyrt. sen för mellan sa jag att jag vill göra en kontroll det första vi gör, dvs en uppkörning på låssas fast allt gås igenom. utefter det talade han om några smågrejer för mig som jag/vi behövde träna på. förmodligen blir listan ett par lektioner på skolan istället för en genomgånslektion för varje kapittel och en kontroll på slutet som du förmodligen inte klarar felfritt ändå. och måste ta några lektioner till.....

hnric

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
S1000RR -11
Har hon bilkort är det väl bara att beställa tid för teoriprov direkt, läsa igenom vanliga teoriboken för lite statistik om utsläpp och olyckor samt fräscha upp trafikregler/skyltar(?). Läs igenom mc boken ett par gånger för placering och mc specifika kontroller.

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
Har hon bilkort är det väl bara att beställa tid för teoriprov direkt, läsa igenom vanliga teoriboken för lite statistik om utsläpp och olyckor samt fräscha upp trafikregler/skyltar(?). Läs igenom mc boken ett par gånger för placering och mc specifika kontroller.

Kanske det men mkt har ju ändrats sedan man tog B behörighet för snart 15 år sedan.

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Kul på Hjul:tummenupp
Ett annat tips är att köpa en CD skiva med teorifrågor. Kostade ca 600:- och då kan hon göra hur mycket frågor som helst hemma. Köpte det till mina grabbar och det är ett kanonbra redskap.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy