sgtpepper
Delivering excellence since 1974
Nej, men det kanske du skulle haft om du kunde jämföra med hur det är att ha en lärare som åker bakpå iställetThundercat skrev:Jag hade inga problem med att läraren satt i bil bakom...
Nej, men det kanske du skulle haft om du kunde jämföra med hur det är att ha en lärare som åker bakpå iställetThundercat skrev:Jag hade inga problem med att läraren satt i bil bakom...
sgtpepper skrev:Nej, men det kanske du skulle haft om du kunde jämföra med hur det är att ha en lärare som åker bakpå istället
sgtpepper skrev:lillebror-gbg: 590 kr för 55 minuter låter lite dyrt tycker jag, jag pröjsade 900 kr för 110 minuterslektioner på min skola, men det kan ju iofs variera i prisnivåer från stad till stad.
lillebror-gbg skrev:kollat runt i Här i Göteborg o alla skolor ligger på drygt 420-440 för 40 min utom carlssons o där vill jag inte köra, han har inte fått speciellt bra lovord här inte, och då tillkommer skinställ o det priset varierar mellan 30 - 50 kr per lektion, så priset blir ungefär 450 kr för 40 min det blir 11,25 öre per minut
Medans den skolan jag tänkte köra på tar 590 för 55 min det blir 10,72 skillnaden blir 53 öre i mintuten, inte så mycket kanske men om kanske kommer att köra 800 min eller liknande så blir det en 400 - 500, och det är inte heller så mycket skillnad.
Men jag vet 2 st som kört där och som tycker att dom va bra och båda klarade 1:a uppkörningen , han Mattias på kramers verkar oxå bra men det verkar som dom har väldigt ont om tider där...
Jo skillnaden är väldigt stor från stad till stad Malmö verkar billigast där min bror har kört nu i vår, 248 kr för 40 min eller 238 kr om man köpte ett paket, jag menar kör man då 10 dubbel lektioner så blir det 4760, och det är väldigt billigt om man jämför mot gbg där det blir ca 9000, det är ju för helvete halva priset, fattar inte hur det kan vara sån skillnad....
förrsten vad är bäst att köra dubbla 55 min per gång eller bara 1, ni som har erfarenhet, vad tycker ni om detta?
Eh va? Vad tror du, att läraren sitter där bak och håller i styret och sköter körningen?Thundercat skrev:Det är väl bättre att lära sig köra själv?
sgtpepper skrev:Eh va? Vad tror du, att läraren sitter där bak och håller i styret och sköter körningen?
Om läraren sitter bakpå så upptäcker han betydligt snabbare vad du gör fel och kan korrigera det än om han sitter i en bil 15 meter bakom. På vilket sätt innebär det att man "inte lär sig att köra själv"?
Lisa skrev:Jag körde för
Forsbergs trafikskola
Kvilletorget 16
417 04 Göteborg
031-22 96 68, 23 75 17
Trevligare körskolelärare får man leta efter , tror dock att de är lite dyrare nu när jag kollar vad ni andra har betalat. När körde ni upp? Jag betalde 560:- för en lektion, höjdes precis när jag satte igång, typiskt! Simpa körde också för dem, tummen upp för båda våra körskolelärare.
Det var väldigt sällan jag blev skjutsad av läraren, det skedde enbart när han skulle visa visa moment i ett inledningsskede av utbildningen, däremot var det en klar fördel att läraren satt bakpå, jag är till 100% övertygad om att det ger bättre möjlighet för läraren att upptäcka små fel i körningen som eleven gör och justera dessa än om man sitter i en bil bakom.Thundercat skrev:jag tror inte att han skulle sitta och hålla i styret... jag menade att det är skillnad på att köra själv eller skjutsa...
En rutinerad lärare ser exakt vad du gör bra/mindre bra när han sitter i en bil bakom.
sgtpepper skrev:Det var väldigt sällan jag blev skjutsad av läraren, det skedde enbart när han skulle visa visa moment i ett inledningsskede av utbildningen, däremot var det en klar fördel att läraren satt bakpå, jag är till 100% övertygad om att det ger bättre möjlighet för läraren att upptäcka små fel i körningen som eleven gör och justera dessa än om man sitter i en bil bakom.
Men smaken är som baken, delad. Jag hade dock inte velat byta mot en lärare i bil.....
gs500e skrev:*sucka*
Sergeant skrev:
Slutligen så skulle inte jag heller rekommendera denna trafikskola men främsta av den enkla anledningen att det tar mycket lång tid att ta sig till torslanda och tillbaka.
Det bästa är alltså att välja någon trafikskola i närheten av torslanda .
GIXXERRR
Sitter han bakom kan han påtala det via tvåvägskommunikation... Samt upptäcka de fel som bilfarbrorn inte kan se på 15 meters håll...Thundercat skrev:Sitter han i bilen bakom så kan han ju säga vad du gör fel på radion...
Thundercat skrev:tex Körkortet vid vågmästareplatsen...
sgtpepper skrev:Sitter han bakom kan han påtala det via tvåvägskommunikation... Samt upptäcka de fel som bilfarbrorn inte kan se på 15 meters håll...
Men som sagt, du tycker uppenbarligen att bilmodellen är alldeles, alldeles underbart, jag tycker att det låter som en påse skit. Difference of opions. Vi lär inte komma så mycket länge i denna diskussion...
Sergeant skrev:Precisssss
Thundercat ----> <---- De som inte tycker som kissen
GIXXERRR
Låt oss hoppas, men man vet ju hur ni göteborgare ärThundercat skrev:man får väl hoppas att bilförarn ser 15 meter iaf, annars skall han inte vara ute i trafiken...
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|