Åker väldigt blandat och kör mycket bil överhuvudtaget. Har kört a-traktor, lätt mc, bil (B kort i 12år), tung mc. Mc totalt ligger nog på ca 3000 mil. Bil är nästan omöjligt att säga, Antalet mil har iprincip aldrig varit under 3500 per år och vissa år vet jag att jag kört över 6000 mil. Men då pendlade jag och sånt räkndes visst inte. Fast trådskaparen har lite fel ang mycket körning på det ena eller det andra.
Om man kör mycket stadskörning så hinner man möta många situationer om och om igen likaså om man kör landsväg, sånt skapar erfarenhet som sitter djupt. Man lär sig med tiden att förutse och läsa av trafiken på ett sätt som nya inte gör.
Däremot så blir man aldrig en perfekt förare eller ens riktigt bra eftersom man aldrig helt kan förutse vad andra gör eller situationer som kommer uppstå.
Körkortet fick man en gång för att man var tillräkligt bra på att framföra sitt fordon utan att vara en total fara för sej själv eller andra. Resten av tiden efter med körkort då lär man sej nog hela tiden att bli bättre och bättre.
Jag har nog ganska god insikt om vad jag kan i verkligehen och hur jag kör. Sen är frågan hur mycket man bryr sej om det och testar?
Köra hoj och bil är ju det roligaste som finns och om man inte testar lite till hela tiden hur blir man då bättre?
Måste tilllägga en sak. I somras när jag tog mitt hoj kort så insåg jag verkligen vilka fel man lägger sej till med, tycker på allvar att det skulle krävas en uppkörning på varje behörighet minst vart 5e år. Och klarar man inte uppkörningen så kanske man ska få ett halvår på sej att fixa det annars borde man få lämna ifrån sej sitt kära körkort och lära sej köra igen.