Trans vehicle community

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Hoj
rsv4, gsxr1000
Ja, de e fan sjukt att vissa könsopererade män får tävla i damklasserna i Tokyo.
Tur att man inte är elitidrottande kvinna 2021.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja, de e fan sjukt att vissa könsopererade män får tävla i damklasserna i Tokyo.
Tur att man inte är elitidrottande kvinna 2021.
Enklaste sättet att hantera det vore väl att helt enkelt lägga till en klass i special olympics för trans och låta dem tävla där. ?

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Enklaste sättet att hantera det vore väl att helt enkelt lägga till en klass i special olympics för trans och låta dem tävla där. ?
Ja. Jag ser mig själv som en jävligt liberal typ i allmänhet (miljömupp/kommunist/velour-typen enl SH), men jag kan omöjligen se logiken i att man tillåter kvinnor som genomgått könsbyte från att tidigare ha varit män att delta i sporter där fysisk förmåga är avgörande. I så fall blir det ju helt omöjligt för kvinnor som är födda som biologiska kvinnor att fortsätta tävla. Kanske att de könsbytta inte kommer att ta över all världens idrott men likväl som att man förbjuder dopning och prestandahöjande operationer så borde även detta vara förbjudet, som ren princip.

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
En liten disclaimer är att jag har nära anhöriga som kämpar med sin könsidentitet.

1. Jag är otroligt trött på alla aktivister, på båda sidor. Det är inte en enkel fråga för de som går igenom det. För de flesta ger det en psykisk ohälsa som är svår att hantera och självmordsförsök är vanligt just för att de ofta mår väldigt dåligt. Aktivisterna gör det sällan enklare utan polariserar vad som borde vara en medicinsk och inte politisk fråga.

2. Att tvinga fram dessa regler inom idrott gör det ännu svårare. Kvinnor med för höga testosteronhalter får inte tävla men en handbollsspelare som väger över 100 kg får efter könskorrigering och medicinering ställa upp utan problem? Det ökar på polariseringen och någonstans i alla de val man måste göra inför en könskorrigering så kanske man får acceptera att inte tävla inom världseliten.

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
Z800 -14
Det känns lite 2010 och diskriminerande att dela upp tvåhjulsfordon i cyklar och motorcyklar. Kan vi inte kalla allt på två hjul för tvåhjulsfordon i stället.

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Hoj
Bonneville
Det känns lite 2010 och diskriminerande att dela upp tvåhjulsfordon i cyklar och motorcyklar. Kan vi inte kalla allt på två hjul för tvåhjulsfordon i stället.
Diskriminerade du just mot trehjuliga motorcyklar?

edit: Fasen, jag var ju inte bättre själv. "Icke-binära fordon", menade jag såklart.

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...