Transpondrar kan nu beställas på rr.se

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Bingo skrev:
Ok, är det bara för att den är dyrast eller finns det några fler fördelar? Slippa tänka på uppladdning låter rätt bra...
Den är enklare att flytta mellan olika hojar, du kan ju hyra ut den när du inte använder den, på så vis kan du tjäna multum.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Åsa skrev:
Slippa uppladdningen, vad jag kan utläsa. Helt klart värt dom extra slantarna.
Fast du, den som inte behöver laddas upp är ju den billigare av dem. Försök igen :pannkyss

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Åsa skrev:
Jo, det blir ju bättre för Göteborgarna :hihi men du får ändån köpa en transponder :)

nä stannar nog kvar och plågar dom resten av mitt liv :D om det inte spelar någon roll :pannkyss

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
smell the smoke skrev:
Det är väl sagt tusen ggr förr, men det är ju ynkligt att man ska hålla arrangören med tidtagningsutrustning. Det här är ju snäppet värre än att betala extra för el (använder inte ALLA el?). Snart ska man väl ta med sig egna funktionärer oxå... :mad:

Jaja, man får väl köra SO istället då. :rolleyes:

Och att alla ska släpa med sig motorcykel, reservdelar ännu löjligare. Patetiskt, ingen utveckling sedan roadracingens barndom :rolleyes:

Det finns enhetsserier där du bara behöver komma själv till banan om det är för jobbigt att ha med sig utrustning. Kraschar du mekas hojen ihop eller du får en annan för att fortsätta helgen. Anmäl dig till Virgin Mobile cup i England eller tyska R6 cupen i annan inlägg.

En egen transponder underlättar för dig själv... Varför vara pessimistisk mot allting som gör racing bättre?

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Rolle Rotax skrev:
Och att alla ska släpa med sig motorcykel, reservdelar ännu löjligare. Patetiskt, ingen utveckling sedan roadracingens barndom :rolleyes:

Det finns enhetsserier där du bara behöver komma själv till banan om det är för jobbigt att ha med sig utrustning. Kraschar du mekas hojen ihop eller du får en annan för att fortsätta helgen. Anmäl dig till Virgin Mobile cup i England eller tyska R6 cupen i annan inlägg.

En egen transponder underlättar för dig själv... Varför vara pessimistisk mot allting som gör racing bättre?

För att nu får vi betala för något som tidigare ingick i anmälningsavgiften, och du ska inte inbilla dej att den blir sänkt.

163hp

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Förmånga
Pris??

Man blir lite förundrad över priset iom att den lokala MX-klubben där jag bor bara behövde betala knappt 1800:- för den dyraste i fjol!! när den jag köpte till rabattpris på rr.se var den ju bra mycket dyrare :fatta!

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
163hp skrev:
Man blir lite förundrad över priset iom att den lokala MX-klubben där jag bor bara behövde betala knappt 1800:- för den dyraste i fjol!! när den jag köpte till rabattpris på rr.se var den ju bra mycket dyrare :fatta!

Det skiljer en del mellan transpondrarna också.. MX-transpondrarna garanterar inte en mätning i de farterna som rr-transpondrarna. Så :fatta! själv ;)
Finns ännu billigare transpondrar från AMB, men de är det typ max 30km/h vid passering som gäller, som man har för löpning..

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
163hp skrev:

I RR så kör vi med AMB260. Siffran är den hastigheten som transpondern garanterat klarar att ge signal i. Till cross används transpondrar som inte behöver klara så pass höga farter. Dom är billigare.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Måste man ha en personlig transponder eller räcker det att man har en transponder? Alltså, kan man låna en transponder av någon annan?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Bingo skrev:
Måste man ha en personlig transponder eller räcker det att man har en transponder? Alltså, kan man låna en transponder av någon annan?

Du kan låna av någon annan. Helst dock inte från samma klass då ;)

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Bingo skrev:

Jag hoppas att man kan låna en av någon som kör R1000 tex för det har jag tänkt göra :rolleyes:

björn

163hp

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Förmånga
oFFkeFF skrev:
Det skiljer en del mellan transpondrarna också.. MX-transpondrarna garanterar inte en mätning i de farterna som rr-transpondrarna. Så :fatta! själv ;)
Finns ännu billigare transpondrar från AMB, men de är det typ max 30km/h vid passering som gäller, som man har för löpning..

Tur att just du!! vet vad för transpondrar man hade i min! klubb!
Det tråkiga var att man just som vi i rr hade köpt exakt samma transponder alltså AMB260! Så :fatta! igen själv annars hade jag väl inte blivit förundrad.

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
163hp skrev:
Tur att just du!! vet vad för transpondrar man hade i min! klubb!
Det tråkiga var att man just som vi i rr hade köpt exakt samma transponder alltså AMB260! Så :fatta! igen själv annars hade jag väl inte blivit förundrad.

Någon sponsor till klubben som betalar för att ni ska få billigare transpondrar?

163hp

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Förmånga
Axxexs skrev:
Någon sponsor till klubben som betalar för att ni ska få billigare transpondrar?
Nej inga sponsorer.vet inte hur man lyckats men jag hade givetvis köpt genom rr.se som alla andra rr-stackare..innan jag fick reda på att mx klubben hade köpt likadana som vi. Jag trodde hela tiden att man köpt de billigare varianterna avsedda för mx som tidigare påpekats i detta inlägg.men det var exakt samma som jag hade köpt.

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
163hp skrev:
Nej inga sponsorer.vet inte hur man lyckats men jag hade givetvis köpt genom rr.se som alla andra rr-stackare..innan jag fick reda på att mx klubben hade köpt likadana som vi. Jag trodde hela tiden att man köpt de billigare varianterna avsedda för mx som tidigare påpekats i detta inlägg.men det var exakt samma som jag hade köpt.

AMB kanske har råkat skickat RR-transpondrar till din klubb men debiterat för MX-transpondrar? Dom ser ju exakt likadana ut förutom färgen som är mera gul/orange och att det står AMB MX istället för TRANX 260 på dom. :)

Kollade priset för MX och den kostar 2300:- i år (ink moms & frakt). Den fungerar upp till 120km/h, så den funkar inte på dom flesta RR-banorna då.

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
Axxexs skrev:
AMB kanske har råkat skickat RR-transpondrar till din klubb men debiterat för MX-transpondrar? Dom ser ju exakt likadana ut förutom färgen som är mera gul/orange och att det står AMB MX istället för TRANX 260 på dom. :)

Kollade priset för MX och den kostar 2300:- i år (ink moms & frakt). Den fungerar upp till 120km/h, så den funkar inte på dom flesta RR-banorna då.

Du verkar ju ha rätt bra koll på detta, vet du om den laddningsbara varianten funkar på crossbanan också eller behöver man en annan dit?

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Pelle B skrev:
Du verkar ju ha rätt bra koll på detta, vet du om den laddningsbara varianten funkar på crossbanan också eller behöver man en annan dit?

Jo den passar på crossbanan med.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...