ERDE har denna lösning orginal, då i metall, min är i trä och jag har aldrig hört att fälgen skulle ta skada av att fixeras i en ställning, givetvis så förankrar jag hojen med två band bak och spänner även ner gaffeln.enhjuling skrev:jag lägger ner hojen när jag svänger så det blir nog inte så mycket sidokrafter på fälgen. att man bara kör på kanten av däcket betyder inte det att kraften är riktad åt sidan.
Ibland blir den riktad åt sidan men då faller man, fråga mig jag vet
trä? jag menar att det är bättre att inte belasta fälgarna i sidled.
Men gör det om du vill förall del.
Jag gör det inte.
Det är ju just för att du lägger ner hojen du får en sidokraft i form av en komposant till fjädringsrörelsen.enhjuling skrev:jag lägger ner hojen när jag svänger så det blir nog inte så mycket sidokrafter på fälgen. att man bara kör på kanten av däcket betyder inte det att kraften är riktad åt sidan.
Neutral skrev:Det är ju just för att du lägger ner hojen du får en sidokraft i form av en komposant till fjädringsrörelsen.
Tack!hornet oskar skrev:det som jag skulle vilja ha är en annordning så att man enkelt kan ställa två hojar på ett släp
när vi gör det så får man alltid spänna lite snätt och genom den andra hojen och så vidare kan man komma på en bra och billig konstruktion där man enkelt kan ställa två eller tre hojar.
lycka till mv. oskar
Jag körde 4 hojar i samma släp, två framåvända och två bakåt vända (trångt som.....) och madrasser emellan. Inga skador trots 35mil.hållundan skrev:Bumpar denna tråden lite...
Vad kostar denna typ av släpkärra?Smedis skrev:Köpte denna perfekta släpkärra.
Kan lasta hojen själv.
Har handdukar som skydd för spännbanden då de "rör" sig lite under färd.
Släpet väger 30-40kg.
hållundan skrev:Vad kostar denna typ av släpkärra?
Tysken skrev:Jag har en Stema MT750! Funkar jävligt bra, lite mer gedigen konstruktion än Erdèsläpen, riktiga hjul och lastsurrningar, stabil lastramp, billig. Finns i tre olika utföranden. Rekommenderas!
hornet oskar skrev:
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |