Trendspaning

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tjitt vad du fick skäll när du klagade på söder i höstas. :D

Hahah. Läste du det!? Jag har ju rätt ju, min beskrivning stämmer även in på personen ifråga. Öm punkt?
Tyvärr var det en person som jag behöver hålla mig väl med, så blev tvungen att släta över det hela....

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Uttrycket "vintage".

Så fort nån säljer nåt gammalt skit kallar de det "vintage". Det började med "vintage" kläder, men dyker även upp på Blocket när jag söker efter verkstadsskåp, verktygsvagn, förstärkare etc.

Gör en sökning på "vintage" på blocket får ni se. Vilket jävla larv. Man blir förbannad :mad:
Antingen det eller "shabby chic" i rubriken så kan vad som helst som var färdigt för tippen säljas till överpris.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Tycker det är precis tvärtom.

Varför ska brewdarna ha bortplockade ögonbryn nu för tiden? :mad:

Antingen är du lite efter, eller så reser trenderna långsamt.
Minst fem år sedan det blev vanligt här (ute på vishan) med bortplockade bryn, ersatta med målad/tattad linje.
Ser för jävligt ut.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Jag fattar inte, vadå "ej filmat". Vad fan är det dårå? :mad:

/Oldie

De har satt nånsorts kamera i mitten som sen fotat av hela rummet på något vis. Därefter har det genererats en modell av alla bilder där man kan "röra sig" fritt.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Det syntes liksom att det skulle spricka, skall jag vara ärlig så höll jag med honom. ;)

Äh, det vet väl vem som helst att det är fler skäggiga/långhåriga/folk med kläder som åtminstone SER gamla/smutsiga ut på söder än i andra stadsdelar. Its a fact :fakta

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Negative! Bor och verkar på ö-malm. Nya trenden är att cheyerna ska ha skogshuggarbryn. Till och med modeller lurvar till det via brynen.

Ryska transor från Tallinterminalen med kurs på Stureplan?

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ryska transor från Tallinterminalen med kurs på Stureplan?

Så såg det ut men det verkar vara en trend nu att ha stora bryn hos cheyer. Vet inte om det är bättre än på gamla goda tiden då de rev bort brynen helt och målade dit nya på fel plats så de så ut som clownen Manne.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Antingen är du lite efter, eller så reser trenderna långsamt.
Minst fem år sedan det blev vanligt här (ute på vishan) med bortplockade bryn, ersatta med målad/tattad linje.
Ser för jävligt ut.
Har varit trendigt länge men lever tyvärr kvar.

En får hoppas Teo har rätt och det nya modet i sthlm letar sej till resten av landet (och världen).

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det här är rätt pinsamt att jag noterat...

Men varför har jag sett flera gamla Volvo 700 med hela huven rostig, bara huven, inget annat rostangripet.

Någon volvoraggare som kan svara på om det är meningen eller bara en slump?

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Det här är rätt pinsamt att jag noterat...

Men varför har jag sett flera gamla Volvo 700 med hela huven rostig, bara huven, inget annat rostangripet.

Någon volvoraggare som kan svara på om det är meningen eller bara en slump?
Aldrig tänkt på det. Men en snabb googling ger lite diverse svar från Garaget, 30traktor, Autopower och Zatzy.

Men trenden med att köra omkring något gammalt rostigt härk (t.ex. Opel med avgassystem som inte varit helt sedan bilen var ny 1978) med valfritt skrot på takräcket (träskidor, snowracer, oljefat, spark, etc) verkar ha dämpats. I alla fall här i stan.

Angående ögonbryn så kan det nog stämma att en lite mer fyllig look är på väg tillbaka. Att plocka bort hela ögonbrynen och sedan rita två streck någonstans mitt emellan dess gamla position och hårfästet verkar vara på utdöende.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Översvämningen av Etern med svensk hippety hop.
Texter skrivna i en sjätteklass någonstans i orten, djup bow-bow-bas, fingerknäpp, 30bpm.
Det är kul att många gör musik. Det är tråkigt att alla gör samma låt.
Är svensk hippety hop för 2014 vad amerikanskinspirerad folkpop från stockholm var för 2012?

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Översvämningen av Etern med svensk hippety hop.
Texter skrivna i en sjätteklass någonstans i orten, djup bow-bow-bas, fingerknäpp, 30bpm.
Det är kul att många gör musik. Det är tråkigt att alla gör samma låt.
Är svensk hippety hop för 2014 vad amerikanskinspirerad folkpop från stockholm var för 2012?
http://www.youtube.com/watch?v=CloPMxoqWeA

Det är iofs tio år sedan svensk hip-hop dog. 2004 släppte Petter albumet "Ronin", Snook släppte "Vi vet inte vart vi ska men vi kommer dit", Organism 12 släppte "Petar på döda saker med pinnar", Promoe släppte "The Long Distance Runner" och året innan släppte The Latin Kings sitt sista riktiga album "Omertà". Bland annat.

http://www.youtube.com/watch?v=R-irq3lLnRs
http://www.youtube.com/watch?v=W_eepOSos88
http://www.youtube.com/watch?v=F_LgbttlfXQ
http://www.youtube.com/watch?v=YLAcO3r5Xjs
http://www.youtube.com/watch?v=FuRAPHCEkJM

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...