Trendspaning

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Baconvodkan kommer bli nästa stora fluga. Beware!
Mja, tror du verkligen det? Blir den det vackra folkets guilty pleasure efter en hård vår av gymmande och sallader för att vara fit for fight inför beach 2015?

Personligen hoppas jag att 2015 blir året då bitter slår igenom hos de breda massorna. Averna, Fernet, Seaman's, Underberg etc...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Skrev just i träningtråden men frågar här också, vad är grejen med träningsmodet på gymen? Tights, shorts utanpå och framför allt - den pinsamma bak och framvända kepsen. 9 ggr av 10 ackompanjemerat av ett redigt hipsterskägg och varför inte longsleeve-tatueringen och ett slappt linne (beroende på uppnådd muskelmassa).

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Skrev just i träningtråden men frågar här också, vad är grejen med träningsmodet på gymen? Tights, shorts utanpå och framför allt - den pinsamma bak och framvända kepsen. 9 ggr av 10 ackompanjemerat av ett redigt hipsterskägg och varför inte longsleeve-tatueringen och ett slappt linne (beroende på uppnådd muskelmassa).

Tajts -för att alla andra har det.
Shorts utanpå tajtsen -för att man inte vill att andra ska se kewken.
Kepan bakochfram -för att man inte har en spegel hemma, alternativt, är ledsynt. Hipsterskägg -för att man ska kunna suga i sig resterna av långkoket och IPA:n hela dagen.
Linne -för att man ska få ut armsvettsodören snabbare och mer effektivt.
Longsleeve-tatuering -för att va värre än dom med shortsleeve?

Jag har tajts på gymmet för att jag gillar Peg Bundy-stilen och kisar när jag kollar i spegeln

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Action/scifi-filmer för cheyer "Hunger Gamers", "Jupiter Ascending", mfl... där huvudpersonen representerar cheyers största fantasi om att vara onödigt mycket behövd och att en variation av utstuderat stereotypa idealmän kämpar om hennes gunst, på hennes vilkor... I den senare är Karln dessutom kryddad med nyckfulla varggener som gör honom farlig men det är cheyens blotta awesomness som får honom att hålla sig lugn och foglig :kärleksbrev till hall

Det där "Game Of Thrones" slänger jag in under samma fack då det i princip enbart är något, medelst våld och drakar maskerat såpoperi med intriger. Sånt som cheyer jillar.

Hållivod har väl insett att det är där pengarna finns men i samma ögonblick försvann alla intressanta storys och twister.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Action/scifi-filmer för cheyer "Hunger Gamers", "Jupiter Ascending", mfl... där huvudpersonen representerar cheyers största fantasi om att vara onödigt mycket behövd och att en variation av utstuderat stereotypa idealmän kämpar om hennes gunst, på hennes vilkor... I den senare är Karln dessutom kryddad med nyckfulla varggener som gör honom farlig men det är cheyens blotta awesomness som får honom att hålla sig lugn och foglig :kärleksbrev till hall

Det där "Game Of Thrones" slänger jag in under samma fack då det i princip enbart är något, medelst våld och drakar maskerat såpoperi med intriger. Sånt som cheyer jillar.

Hållivod har väl insett att det är där pengarna finns men i samma ögonblick försvann alla intressanta storys och twister.

Finns inte intriger överallt?
Och kryddar man med ett par schyssta lökar här och där så blir tittarna flera. :fakta

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället

Det började med Twilight va? Sen Hunger Games, sen Divergent, Insurgent och Maze Runner(?)
Bör man räkna med animerade Brave också??

Fick sen en rejäl skjuts uppåt iochmed Fifty Shades of Grey

Frågan är när och med vad det hela kommer sluta :)

Samtidigt finns det ju lite äldre och vettiga snarlika filmer; Kill Bill, Alien, Tomb Raider(?)
Och sämre: Resident Evil, speciellt EFTER första, va fan hände?...

Inte för att all hjärndöd hollywood-action med manliga huvudkaraktärer är sååå mycket bättre för den delen. Men visst fan är det en helt korrekt trendspaning du har på G!

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Korrekt förutom Game of Thrones som jag inte tycker passar in alls i samma epitet. Det är fantasy, och du kan väl ändå inte hävda att karaktärerna är stereotypa någonstans?

Men om vi tar Resident Evil som exempel; På vilket sätt skulle den ha blivit bättre och coolare om det varit en man i huvudrollen?

Men den där vampyrserien och Hunger Games landar väl i samma fack. Hunger Games gillar jag iofs.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Korrekt förutom Game of Thrones som jag inte tycker passar in alls i samma epitet. Det är fantasy, och du kan väl ändå inte hävda att karaktärerna är stereotypa någonstans?

Det är intrigerna, falskpelet och kiverierna som för tankarna till amerikansk eftermiddagssåpa. Sen att man illa dolt det med svärd, blod och trolldom ändrar inte på saken. Har inger med om det är Scifi, Action eller Fantasy att göra...? Konceptet är det samma.

Men om vi tar Resident Evil som exempel; På vilket sätt skulle den ha blivit bättre och coolare om det varit en man i huvudrollen?

Har inte med hur vida huvudrollsinnehavaren är man eller kvinna att göra Red Sonja faller inte under samma fack...

Det är konceptet som nu börjat ta en klyschig form.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Inte för att jag sett någon av filmerna, men nog var väl Resident Evil 1 med en kille – Chris? – och det spelet har en solklar plats på listan över 90-talets bästa tv-spel

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Inte för att jag sett någon av filmerna, men nog var väl Resident Evil 1 med en kille – Chris? – och det spelet har en solklar plats på listan över 90-talets bästa tv-spel

Spelet var med en Chris (eller kunde man välja karaktär att spela igenom spelet med? minnet sviker), men i första filmen så är det en Alice i huvudrollen, som spelas av Milla Jovovich.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Spelet var med en Chris (eller kunde man välja karaktär att spela igenom spelet med? minnet sviker), men i första filmen så är det en Alice i huvudrollen, som spelas av Milla Jovovich.
Man kunde kanske välja, eller om det var i RE2. Sedan blev det väl sci-fi av hela serien? Det var riktigt bra i alla fall

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig

Jag e lite skyldig till den där.

tights har jag inte fattat grejen med, antar att de ska komprimera och stödja muskler och leder? isf faller de i samma kategori som att köra bänk i smithmaskinen för man är vinglig dvs tar bort symptomet utan att fixa problemet.

Shortsen utan på är jag dock glad för...

Kepsen kan jag ibland ha då jag är rätt långhårig och inte alltid har fixat håret, dvs får de i ögonen om jag inte har huvudbonad, att den e bakvänd är för att den stör mig annars, vet att de ser muppigt ut men är på gymmet för att se bra ut UTANFÖR gymmet ;)
Hipsterskägg.. mja jag jag ledsna på att se ut som 18. Longsleeve tatueringen är för att man tycker det är snyggt och reflektera personlighet.
Halvslappt Linne- ja därför att de helt enkelt är bekvämare att träna i än en tight tshirt!

De är min variant av de.

De jag inte fattar är matriallirarna. Dem som har alla de senaste associerarerna och dyraste träningskläderna och värsta löpardojerna. Och sen tränar halvhjärtat och omotiverat, häckar i maskinerna medans de läser facebook. Kläderna gör inget om du inte använder dem!

Visa gym verkar uppmuntra det till och med. Som friskis näsbypark som ligger i en slotspark med ett otroligt vackert promenadstråk utanför dörren. Ändå så har de promenad/jogging klasser på löpbanden inne och två skinsoffor mitt i gymmet :huvet

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Användandet av begreppet "nyanlända" istället för "invandrare".

Samma andas barn som att EU-Migranter numera verkar vara den politiskt möjliga benämningen på de entreprenörer som numera sitter utanför varje affär. T.o.m i den rätt lilla byn hemmavid.

Eller som med en gång kalhyggena som försvann. Man kunde visserligen fortfarande se dem men de verkar trots det inte finnas. Nåja, visst fanns de fast omdöpta till "föryngringsytor"!

Nu verkar det som även föryngringsytorna blivit onda så kalhuggningen har åter tagits till nåder.
Så det kan bli...

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Samma andas barn som att EU-Migranter numera verkar vara den politiskt möjliga benämningen på de entreprenörer som numera sitter utanför varje affär. T.o.m i den rätt lilla byn hemmavid.

Eller som med en gång kalhyggena som försvann. Man kunde visserligen fortfarande se dem men de verkar trots det inte finnas. Nåja, visst fanns de fast omdöpta till "föryngringsytor"!

Nu verkar det som även föryngringsytorna blivit onda så kalhuggningen har åter tagits till nåder.
Så det kan bli...

Vår regering och tredje statsmakten (media) har ju använt boken "1984" som en instruktionsbok, dom har väl inrättat ett "nyordsministerium" där dom hitttar på nya ord för sånt som måste skönmålas.

Du hade däremot fel, "EU-migranter" är Ola norrman och Pekka med kniven, när man talar om dom som sitter utanför ICA med en pappmugg måste man använda "utsatta EU-migranter", antagligen för att tiggarbossen har satt ut dom utanför olika butiker, jag vet inte..

Är det någon annan som vet vad dom är "utsatta" för? Svensk lag?

"Ensamkommande flyktingbarn" är också ett sånt där nyord, dom kommer oftast i grupp, är sällan flyktingar och enligt order är alla som ser ut att vara under 40 "barn" om dom själva vill det.

Sen finns det en hel massa andra nyord också, om någon ville vara så vänlig att skriva ihop en nyordlista så kan man kanske följa med i nyhetsrapporteringen i media.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring