trim avgass på yz125?

n1klas

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2005
Ort
göteborg
Hoj
yz125 -01
tjenare. har just inhandlat en yz125 -01
undar om det gör stor skillnad på effekten med ett trimm avgassystem? isf vilket? cirka pris? \\ Niklas :yoparty
 

Deztallica

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Ort
Haninge
Hoj
KTM 660 SMC -04, Honda CRF250R -08
FMF SST med shorty ljuddämpare. :tummenupp
Men å andra sidan gör inte effektsystem så mycket som folk tror. 125 crossmaskiner ger ju sitt på höga varv, och med effektrör / Trimkrök så får den väl en aning mer ryck i botten, men en del gillar effektrör, det kostar ju trots allt, och andra tycker att det är bättre utan. I skogen föredrar jag nog utan.
 

Hulkster

Fotpinneskrapare
Gick med
19 May 2004
Ort
N:a Sthlm
Hoj
Husqvarnor
n1klas skrev:
tjenare. har just inhandlat en yz125 -01
undar om det gör stor skillnad på effekten med ett trimm avgassystem? isf vilket? cirka pris? \\ Niklas :yoparty

Montera på V-Force (för botten) + trimrör typ HGS,Messicon,Spes (för toppen) använd Europeiska rör. Amerikanska rör är endast för botten.
 

niss3n

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2005
Ort
nowhere
Hoj
dnepr
Deztallica skrev:
FMF SST med shorty ljuddämpare. :tummenupp
Men å andra sidan gör inte effektsystem så mycket som folk tror. 125 crossmaskiner ger ju sitt på höga varv, och med effektrör / Trimkrök så får den väl en aning mer ryck i botten, men en del gillar effektrör, det kostar ju trots allt, och andra tycker att det är bättre utan. I skogen föredrar jag nog utan.

ja har en 02 o trimrör o ljuddämpare gör grym skillnad, nästan lä'ttare att köra pga mer effekt på de högre varven. Lättare att hitta rätt växel. Men håller med dig, orginal är kung i skogen
 

jra_racing

Enduro rider
Gick med
10 May 2004
Ort
E-tuna
Hoj
Husqvarnor
Det beror helt på vilket rör du sätter dit. Ex FMF gnarly ger mer endurokaraktär drar mer från botten FMF rev ger bara topp HGS går bra tycker jag. V-force är inte bra att sätta dit för då ska man göra om vevhuset för att matcha. Bättre att vara nogrann med förgasar bestyckning
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
jra_racing skrev:
Det beror helt på vilket rör du sätter dit. Ex FMF gnarly ger mer endurokaraktär drar mer från botten FMF rev ger bara topp HGS går bra tycker jag. V-force är inte bra att sätta dit för då ska man göra om vevhuset för att matcha. Bättre att vara nogrann med förgasar bestyckning

Tycker han borde köpa rinaldi grejer i stället:tuttar dom har ju hela kit
 

jra_racing

Enduro rider
Gick med
10 May 2004
Ort
E-tuna
Hoj
Husqvarnor
Min personliga åsikt är alltid att det är bättre att köpa bensin, kolvar och däck tills man kan åka varvet runt utan att släppa gasen 1 enda gång. Jag har sätt Fredrik Karlsson köra på stumgas flera varv det är imponerande ska jag säga. Men klart vill man ha färska fruntimmer i 14års åldern så är ju inte ett rinaldi fel :D :tuttar
 

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lusasken
Hoj
Trehundra kubikare
jra_racing skrev:
Min personliga åsikt är alltid att det är bättre att köpa bensin, kolvar och däck tills man kan åka varvet runt utan att släppa gasen 1 enda gång. Jag har sätt Fredrik Karlsson köra på stumgas flera varv det är imponerande ska jag säga.

Om han körde på ettan möjligtvis.
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
jra_racing skrev:
Min personliga åsikt är alltid att det är bättre att köpa bensin, kolvar och däck tills man kan åka varvet runt utan att släppa gasen 1 enda gång. Jag har sätt Fredrik Karlsson köra på stumgas flera varv det är imponerande ska jag säga.
Det går nog bara med Husqvarnor :rolleyes:
 

jra_racing

Enduro rider
Gick med
10 May 2004
Ort
E-tuna
Hoj
Husqvarnor
Nja jag tror inte han sliter ut 1:ans växel på sina hojar. Han är ju bara en topp åkare i Sverige. Iof så var det ju på en sandbana men han han varva alla utom 2:an, trean och 4:an på ett heat på 20min så han har bråttom
 

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lusasken
Hoj
Trehundra kubikare
jra_racing skrev:
Nja jag tror inte han sliter ut 1:ans växel på sina hojar. Han är ju bara en topp åkare i Sverige. Iof så var det ju på en sandbana men han han varva alla utom 2:an, trean och 4:an på ett heat på 20min så han har bråttom

Jodå jag vet vem Karlsson är men du kan ju inte mena att han körde runt med full gas hela varvet?!
Växlade han ner med fullgas oxå?
Jag varvade 3an i vårt högkvalitativa :rolleyes: startfält på KM förra helgen och inte fan höll jag stumt hela varvet för det :arsele
 

Corpsegrinder

Corpse
Gick med
5 May 2005
Ort
Arvika
Hoj
Husqvarna 610TC 95:a, Husaberg 400 FE 01, KTM 250 SXF 06
tjena. lånade en polares lill brorsas yz 125 en gång och han hade trim krök på sin. han va valdigt svag men när den kom upp i varv så va sticket grymt. en av de vassaste 2-taktarna jag har kört iaf.
/Corpsegrinder

n1klas skrev:
tjenare. har just inhandlat en yz125 -01
undar om det gör stor skillnad på effekten med ett trimm avgassystem? isf vilket? cirka pris? \\ Niklas :yoparty
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
jra_racing skrev:
Han petar bara upp och ner växlarna inga konstigheter för honom
Kan inte förstå vad som ska va bra med det? Man växlar ju ner för att ta ner farten, inte direkt så att man gör det särkskilt effektivt med full rulle...

Okay att man håller stumt överallt utom i bromsningar, men även i bromsningar låter vääldigt konstigt. Möjligtvis om banan går fortare än hojjen.
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
jra_racing skrev:
Min personliga åsikt är alltid att det är bättre att köpa bensin, kolvar och däck tills man kan åka varvet runt utan att släppa gasen 1 enda gång. Jag har sätt Fredrik Karlsson köra på stumgas flera varv det är imponerande ska jag säga.
Är det pga den körstilen han har så många DNF i årets SM serie kanske :rolleyes:
 

iNoX

MeKKaRN
Gick med
2 Jun 2005
Ort
Hammarö
Hoj
Yamaha
Jag sitter på ett Rinaldi kit här jag ;) Har en yamaha yz125 -01

råkar ha ett nylackat rinaldi system över om du är intresserad? samt trim cdibox.

PMa mig om du är sugen..

Mvh Herman
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top