n1klas skrev:tjenare. har just inhandlat en yz125 -01
undar om det gör stor skillnad på effekten med ett trimm avgassystem? isf vilket? cirka pris? \\ Niklas
Deztallica skrev:FMF SST med shorty ljuddämpare.
Men å andra sidan gör inte effektsystem så mycket som folk tror. 125 crossmaskiner ger ju sitt på höga varv, och med effektrör / Trimkrök så får den väl en aning mer ryck i botten, men en del gillar effektrör, det kostar ju trots allt, och andra tycker att det är bättre utan. I skogen föredrar jag nog utan.
jra_racing skrev:Det beror helt på vilket rör du sätter dit. Ex FMF gnarly ger mer endurokaraktär drar mer från botten FMF rev ger bara topp HGS går bra tycker jag. V-force är inte bra att sätta dit för då ska man göra om vevhuset för att matcha. Bättre att vara nogrann med förgasar bestyckning
jra_racing skrev:Min personliga åsikt är alltid att det är bättre att köpa bensin, kolvar och däck tills man kan åka varvet runt utan att släppa gasen 1 enda gång. Jag har sätt Fredrik Karlsson köra på stumgas flera varv det är imponerande ska jag säga.
Det går nog bara med Husqvarnorjra_racing skrev:Min personliga åsikt är alltid att det är bättre att köpa bensin, kolvar och däck tills man kan åka varvet runt utan att släppa gasen 1 enda gång. Jag har sätt Fredrik Karlsson köra på stumgas flera varv det är imponerande ska jag säga.
jra_racing skrev:Nja jag tror inte han sliter ut 1:ans växel på sina hojar. Han är ju bara en topp åkare i Sverige. Iof så var det ju på en sandbana men han han varva alla utom 2:an, trean och 4:an på ett heat på 20min så han har bråttom
n1klas skrev:tjenare. har just inhandlat en yz125 -01
undar om det gör stor skillnad på effekten med ett trimm avgassystem? isf vilket? cirka pris? \\ Niklas
Kan inte förstå vad som ska va bra med det? Man växlar ju ner för att ta ner farten, inte direkt så att man gör det särkskilt effektivt med full rulle...jra_racing skrev:Han petar bara upp och ner växlarna inga konstigheter för honom
Är det pga den körstilen han har så många DNF i årets SM serie kanskejra_racing skrev:Min personliga åsikt är alltid att det är bättre att köpa bensin, kolvar och däck tills man kan åka varvet runt utan att släppa gasen 1 enda gång. Jag har sätt Fredrik Karlsson köra på stumgas flera varv det är imponerande ska jag säga.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|