Kalkas64
Ny medlem
- Gick med
- 15 Oct 2018
- Ort
- Västra Frölunda
- Hoj
- Ducati 996S -01, Ducati 996SPS -99, Ducati Monster 1000 -05, KTM Duke 690R -16
Halloj,
Jag har en KTM 690 2014 med två-stiftsmotorn tillverkad mellan (tror jag) 2012-2016, tror den har 68 hk original.
Men ska jag tävla i Supermono Roadracing och behöver mer kraft. Nya överkvadratiska motorn från 2017 ger 75 hk original på veven (och 1000 varv mer) plus är lättrimmad, med en ny kam från AGAP och lite programering kan man nå 80 hk på bakhjulet ganska lätt! Jag har hittat en beggad Husqvarna 701 motor (det är ju samma som nya 690) som jag tänkte sätta in istället för mig gamla 690-motor.
Mitt problem är att jag inte vet om elsystem/ECU från gamla motorn kan anpassas till nya motorn.
Finns det ngn som gjort ett sånt byte eller vet vilka problem som kan uppstå?
Räcker det med en piggy-back typ Power Commander?
Kalkas
Jag har en KTM 690 2014 med två-stiftsmotorn tillverkad mellan (tror jag) 2012-2016, tror den har 68 hk original.
Men ska jag tävla i Supermono Roadracing och behöver mer kraft. Nya överkvadratiska motorn från 2017 ger 75 hk original på veven (och 1000 varv mer) plus är lättrimmad, med en ny kam från AGAP och lite programering kan man nå 80 hk på bakhjulet ganska lätt! Jag har hittat en beggad Husqvarna 701 motor (det är ju samma som nya 690) som jag tänkte sätta in istället för mig gamla 690-motor.
Mitt problem är att jag inte vet om elsystem/ECU från gamla motorn kan anpassas till nya motorn.
Finns det ngn som gjort ett sånt byte eller vet vilka problem som kan uppstå?
Räcker det med en piggy-back typ Power Commander?
Kalkas