Trim till XR650

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
Allt som är gjort med hojen är:

Big-gun helsystem
Öppnad Luftburk
Mikuni Fugge (tycker dock att orginal ger bättre respons och vrid)

54.4 Bhp
62.2 Nm

Bifogat

• xr650r.jpg
    xr650r.jpg
    73.3 KB · Visningar: 197

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Monobike skrev:
Allt som är gjort med hojen är:

Big-gun helsystem
Öppnad Luftburk
Mikuni Fugge (tycker dock att orginal ger bättre respons och vrid)

54.4 Bhp
62.2 Nm

ja just det ,, det var du som inte var så nöjd med mikuni tm-40.
kollade ni alla munstycken inställningar etc när ni bänkade den?

vet du vad det var för hk/vrid med org förgasaren?

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
DwD skrev:
ja just det ,, det var du som inte var så nöjd med mikuni tm-40.
kollade ni alla munstycken inställningar etc när ni bänkade den?

vet du vad det var för hk/vrid med org förgasaren?

Vet inte vad orginal ger men hojen känns starkare förutom på väldigt höga varv.

Mr.gixxer

Addicted to speed
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 750 -02 #såld# till sandstream71
tjena igen ...har ett par frågor till...

det där med service på XR verkar va en tung bit...
har hört att det e olje service vad 100:e mil ??
men är det även ventiljustering var 100:ade??...vad e det mer änn detta som skall göras vid servicearna??

mvh//peter

WaZZe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 525exc-06 mutard och en URretta samt R1 kråssplejn
Mr.gixxer skrev:

men är det även ventiljustering var 100:ade??...vad e det mer änn detta som skall göras vid servicearna??

mvh//peter

De där är ju som man själv tycker och kör.

100mil gäller om du vill ha garantin på 5år!!, men då måste det vara gjort på verkstad, annars har du 2 års garanti om du lämnar in den var 600mil.

annars gör du det själv o byter olja efter 2-300 mil och spar sköna slantar, för håller gör det :tummenupp

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Mr.gixxer skrev:

mvh//peter

ventiljustering skall kollas var 600e mil och eventuellt justeras..och det kan man juh lämna in den för(kostade 600 spänn när jag gjorde det)
som jag fattat det så är XR:en den snällaste av konkurenterna på service och hållbarhet...undantag är väl kanske yamahaa men då har man juh hästkrafter efter det :D :notme

Mr.gixxer

Addicted to speed
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 750 -02 #såld# till sandstream71
Ok tack!
det där med 2 års garanti om man lämnar var 600:ade..verkar ju fullt tillräckligt ...sen byter man ju olja imellan .

tänkte väl det! v-just. var 100:ade verkade väl ofta!!

sant det där om yamaha!!

yamaha ska hålla sej till å bygga trumsett å dyligt tycker jag!!!!!!!

MVH //peter

jwi

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Hoj
XR650R
Jag personligen tycker Mikunin var värd varje krona, men jag fick byta en del munstycken innan det blev bra. Laborerade lite med nålläge och huvudmunstycke men när jag bytte nålmunstycke kom jag riktigt rätt enligt mitt tycke.
Vidare har jag öppnat luftburken, TwinAir filter, ABP-krökar och LeoVince dämpare.
Hojen svarar direkt på gas och drar kanon genom hela registret.
Med originalförgasare tvekar den vid gaspåslag från låga varv.

Mycket nöjd, men mycket vill ju alltid ha mer.

Har någon provat med höjd kompression, tex. 11:1 ?
Resultat ?

Tntmackan

vad blir det för hoj iår då?
Gick med
6 May 2003
Hoj
02 suzuki GSX1400 (dunderklumpen)
service varje 100 mil är väl inte så farligt? xren är ju snäll på den fronten.. dom flesta andra modeller ska ja ju bytas olja var 14 timme eller nått sånt.. men då är ju xr som en moped jämfört med tex en hus eller ktm.. :rolleyes:

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
jag har högkomp kolv 11:1, tm förgasare, kn filter öppnad burk och slip-on Har aldrig tagit mig i kragen och köpa krökar..

Tyvärr har jag inte bänkat den iheller.

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Fixx skrev:
jag har högkomp kolv 11:1, tm förgasare, kn filter öppnad burk och slip-on Har aldrig tagit mig i kragen och köpa krökar..

Tyvärr har jag inte bänkat den iheller.

märkte du någon stor skillnad med högkompskolven?

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Tntmackan skrev:
service varje 100 mil är väl inte så farligt? xren är ju snäll på den fronten.. dom flesta andra modeller ska ja ju bytas olja var 14 timme eller nått sånt.. men då är ju xr som en moped jämfört med tex en hus eller ktm.. :rolleyes:

:mattias nu skall vi inte vara såna!!.

klart husan har mycket kräm, men å andra sidan så är matrialutmattning ett faktum på den hojjen. :fakta

ktm har väl inte så mycket att skryta med, är väl väldigt lik xr:en vad gäller vikt/hk, dock lite mindre kvallitet :D

Per

YOU MEET THE NICEST PEOPLE ON A HONDA
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650HRC SM CR500
Fixx skrev:
Har aldrig tagit mig i kragen och köpa krökar..

Skippa krökarna.. Kör med original eller skaffa ett helsystem där krökarna är av konisk modell, dvs smala från början men blir större. Tex Yoshimura hade ett system som gav bra effekt. På topp. Övriga registret försvann det. Samma sak är det med de rören ABP försäljer. Yoshimura drog tillbaka sitt från marknaden ganska snabbt.

Det är väl viktigast att få ett jusste effektregister och inte en snygg siffra på toppeffekt på bänkkörnings protokoll? Eller?

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
DwD skrev:
märkte du någon stor skillnad med högkompskolven?

Kommer knappt ihåg hur det var att köra utan.. kolven och förgasaren monterades på sammagång...

Per skrev:
Skippa krökarna.. Kör med original eller skaffa ett helsystem där krökarna är av konisk modell, dvs smala från början men blir större. Tex Yoshimura hade ett system som gav bra effekt. På topp. Övriga registret försvann det. Samma sak är det med de rören ABP försäljer. Yoshimura drog tillbaka sitt från marknaden ganska snabbt.

Det är väl viktigast att få ett jusste effektregister och inte en snygg siffra på toppeffekt på bänkkörnings protokoll? Eller?

Har ett FMF slip-on.. Funderar på att beställa krökar därifrån oxå..
POWERBOMB%20SS%20YAM.jpg

Per

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650HRC SM CR500
Ja de där funkar nog bra mycket bättre än de hemsmidda från Al's Bike Parts

Per

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650HRC SM CR500
Precis de grejer jag ska köpa.. Samma som HRC fast med 11-1 isf 11.5-1 och att man missar grövre kamkedja, drev, kopplingsfjädrar osv men det kan man ta då man sparar 12 lök på affären. Tyvärr får man lämna in originalkammen för omslipning eller pröjsa extra för att få en färdig - men då behålla originalet

Personligen tror jag man offrar lite för mycket hållbarhet på vevlager o dyl om man åker runt med högre komp. Med trimningsgrad enl ovan håller nog hojen flera jordenrunt resor om man inte missköter prylarna.

Måste dock erkänna att förra hrc kittet jag testade (original, dock beggat) så höll hojen 500m innan kolven sprack..

Bandit

Ha skoj
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Grizzly 600
Per skrev:
Precis de grejer jag ska köpa.. Samma som HRC fast med 11-1 isf 11.5-1 och att man missar grövre kamkedja, drev, kopplingsfjädrar osv men det kan man ta då man sparar 12 lök på affären. Tyvärr får man lämna in originalkammen för omslipning eller pröjsa extra för att få en färdig - men då behålla originalet

Personligen tror jag man offrar lite för mycket hållbarhet på vevlager o dyl om man åker runt med högre komp. Med trimningsgrad enl ovan håller nog hojen flera jordenrunt resor om man inte missköter prylarna.

Måste dock erkänna att förra hrc kittet jag testade (original, dock beggat) så höll hojen 500m innan kolven sprack..

Är denna kamaxel http://www.bergos.de/shop/artikelde...kat=3&bes_id=c79dcb4569e5647d17abf04446bcbf07 egntigen ingen kamaxel utan en omslipning av den man har? är det så du menar

vad betyder detta: Hub im Tausch

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...