Monobike skrev:Allt som är gjort med hojen är:
Big-gun helsystem
Öppnad Luftburk
Mikuni Fugge (tycker dock att orginal ger bättre respons och vrid)
54.4 Bhp
62.2 Nm
DwD skrev:ja just det ,, det var du som inte var så nöjd med mikuni tm-40.
kollade ni alla munstycken inställningar etc när ni bänkade den?
vet du vad det var för hk/vrid med org förgasaren?
Mr.gixxer skrev:tjena igen ...har ett par frågor till...
det där med service på XR verkar va en tung bit...
har hört att det e olje service vad 100:e mil ??
men är det även ventiljustering var 100:ade??...vad e det mer änn detta som skall göras vid servicearna??
mvh//peter
Mr.gixxer skrev:tjena igen ...har ett par frågor till...
det där med service på XR verkar va en tung bit...
har hört att det e olje service vad 100:e mil ??
men är det även ventiljustering var 100:ade??...vad e det mer änn detta som skall göras vid servicearna??
mvh//peter
Fixx skrev:jag har högkomp kolv 11:1, tm förgasare, kn filter öppnad burk och slip-on Har aldrig tagit mig i kragen och köpa krökar..
Tyvärr har jag inte bänkat den iheller.
Tntmackan skrev:service varje 100 mil är väl inte så farligt? xren är ju snäll på den fronten.. dom flesta andra modeller ska ja ju bytas olja var 14 timme eller nått sånt.. men då är ju xr som en moped jämfört med tex en hus eller ktm..
Fixx skrev:Har aldrig tagit mig i kragen och köpa krökar..
DwD skrev:märkte du någon stor skillnad med högkompskolven?
Per skrev:Skippa krökarna.. Kör med original eller skaffa ett helsystem där krökarna är av konisk modell, dvs smala från början men blir större. Tex Yoshimura hade ett system som gav bra effekt. På topp. Övriga registret försvann det. Samma sak är det med de rören ABP försäljer. Yoshimura drog tillbaka sitt från marknaden ganska snabbt.
Det är väl viktigast att få ett jusste effektregister och inte en snygg siffra på toppeffekt på bänkkörnings protokoll? Eller?
Per skrev:Precis de grejer jag ska köpa.. Samma som HRC fast med 11-1 isf 11.5-1 och att man missar grövre kamkedja, drev, kopplingsfjädrar osv men det kan man ta då man sparar 12 lök på affären. Tyvärr får man lämna in originalkammen för omslipning eller pröjsa extra för att få en färdig - men då behålla originalet
Personligen tror jag man offrar lite för mycket hållbarhet på vevlager o dyl om man åker runt med högre komp. Med trimningsgrad enl ovan håller nog hojen flera jordenrunt resor om man inte missköter prylarna.
Måste dock erkänna att förra hrc kittet jag testade (original, dock beggat) så höll hojen 500m innan kolven sprack..
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |