Trim till Yamaha RD

[Hanqvist]

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Ort
Norrköping
Hoj
snart!
Ursäkta att jag lånar din tråd.

Har sökt men har nite hittat något om trim till en rd, alltså rör, cylindrar etc. Någon som vet någon sida?
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Det är ju så otroligt mycket snyggare än original så jag skulle ha monterat det utan effektökning. Förmodligen är original så igensotad att det blir effektökning bara av det.

/RD125LC blå -83:a hade jag för några år sedan... :näsblod
 

Maiden

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha Rd 125 lc
Vad tror ni polisen säger om det då?
Låter det valdigt trimmat? :tungan
 

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
Trimma?
Återställa till sitt originalskick :rolleyes:

Jag skulle inte ha tvekat en sekund, det är ju ett par hundra gånger snyggare än original!
 

Tisse

snart med i 100-klubben
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Himle
Hoj
TZR 125
Maiden skrev:
Följde med ett annat avgassystem när jag köpte hojen och jag undrar ungerfär hur mycket effekt det ger. Är det värt besväret att montera det?

http://img.photobucket.com/albums/v646/purg/P1010125b.jpg


värt besväret att montera det.. man ska inte ha 125a om man inte gillar å meka... :arsele så det sitter dessutom bara i två mutrar å en bult så det kan ju va jobbigt om man e väldigt LAT :fatta!
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
skifta för fan, hur lång tid kan det ta???

åker du strypt nu? är den strypt i kröken lär det ju ge en hel del.
 

Maiden

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha Rd 125 lc
Tisse skrev:
värt besväret att montera det.. man ska inte ha 125a om man inte gillar å meka... :arsele så det sitter dessutom bara i två mutrar å en bult så det kan ju va jobbigt om man e väldigt LAT :fatta!

Hehe...jag sitter och mekar och putsar några timmar om veckan så lat är jag inte
:tungan
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Ett micron effektsystem är det.

Enligt Micron ska det ge 5,5 hk. Ärligt så kanske det ger 3-4 hästar på topp. Men du får ett trevligare ljud och ett snyggare utseende på hojen.

Micron är ett av de bättre billiga trimsystemen.
 

Huck

Dom ljuger!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki
Hey vafan

Jag har ett exakt lika dant till min ns125f =)

funkar fin fint.

Fast slutburken ser lite lite längre ut på detta, kan iofs vara bilden som ljuger.
 

Maiden

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha Rd 125 lc
Hmmm...jag har satt på det nu men jag har då inte märkt någon stor skillnad.
När jag ligger och pressar som kommer jag bara upp i 110 km/h på 5:an och den orkar inte ens varva speciellt mycket :huvet . På sexan orkar den inte alls.

Vad tror ni problemet är? För lite bränsletillförsel?
Det var likadant innan jag bytte.

Lite tuffare ljud och snyggare utseende fick jag iaf :banana


EDIT: Den orkar inte på femman heller!!! :huvet
Jag får upp den i 110km/h på fyran.
 
Last edited:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Maiden skrev:
Hmmm...jag har satt på det nu men jag har då inte märkt någon stor skillnad.
När jag ligger och pressar som kommer jag bara upp i 110 km/h på 5:an och den orkar inte ens varva speciellt mycket :huvet . På sexan orkar den inte alls.

Vad tror ni problemet är? För lite bränsletillförsel?
Det var likadant innan jag bytte.

Lite tuffare ljud och snyggare utseende fick jag iaf :banana
kolla stiftet.. sen kan du ta och byta kolv också.. :D
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Är hojen strypt? Det borde den vara om den går så illa. Kolla om det sitter en bricka med ett litet hål i i insuget mellan förgasaren och cylindern.

Annars kan jag rekommendera att sota ur avgassystemet, det kan göra underverk på gamla tvåtakatare.
Blanda Kaustiksoda med vatten( 1 del soda/20 delar vatten). Korka igen ena änden på röret och häll i sodan och korka igen andra änden med., låt det stå över natten minst och så ska du se att det lossnar en massa koks och sot.

Var försiktig med kaustiksodan bara för den är frätande. Och få inget på utsidan av röret då det fräter på färgen. Och lägg för guds skull inget i aluminiumlegering i kaustiksoda. Jag gjorde det med mina ypvs-ventiler och dom blev inte vackra.
 

hannibal

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2005
Ort
Täby
Hoj
Hemligt tills vidare
gå upp i storlek på munstycken? kan vara en tips, även att kanske dreva om den.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Killawife skrev:
Är hojen strypt? Det borde den vara om den går så illa. Kolla om det sitter en bricka med ett litet hål i i insuget mellan förgasaren och cylindern.

Annars kan jag rekommendera att sota ur avgassystemet, det kan göra underverk på gamla tvåtakatare.
Blanda Kaustiksoda med vatten( 1 del soda/20 delar vatten). Korka igen ena änden på röret och häll i sodan och korka igen andra änden med., låt det stå över natten minst och så ska du se att det lossnar en massa koks och sot.

Var försiktig med kaustiksodan bara för den är frätande. Och få inget på utsidan av röret då det fräter på färgen. Och lägg för guds skull inget i aluminiumlegering i kaustiksoda. Jag gjorde det med mina ypvs-ventiler och dom blev inte vackra.


fan va fjoligt :rofl jag hälde i en del bensin bara och tände på, så sotar man ut avgassystemet mycket fortare :yoparty
 

Maiden

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha Rd 125 lc
RS "Alex" skrev:
fan va fjoligt :rofl jag hälde i en del bensin bara och tände på, så sotar man ut avgassystemet mycket fortare :yoparty

Hehe..det gjorde jag också förut på en gammal k50, jävlar vad det small :D

Jag var ute och körde idag. Den kommer upp till 7000 sen går hoppar den ner till 6500 och så håller den på så hela tiden när jag håller full gas.

Jag kollade stiftet nyss och det ser ju inte jättebra ut måste jag säga.

http://img.photobucket.com/albums/v646/purg/P1010138b.jpg
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top