Trimma husan?

suzuki125

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
KTM SMR690 -08, Suzuki 125cc 2T, hemmabyggd Honda CB125. GSXR750 - 96 SÅLD
Japp husan är till och med lättare

Finns alltså 3 husqvarna, sm wr och cr

Last edited:

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Japp husan är till och med lättare

Finns alltså 3 husqvarna, sm wr och cr
Varför ska du skratta då?:va
Ja. Cross, enduro och landsväg.

Ett tips är att använda qoute-funktionen..blir rätt mkt smidigare att hänga med då:)
Sen fattar jag inte riktigt vad det här handlar om..?
Om man ska ha sport/motard i stan? eller om man ska ha 2t/4t i stan?

suzuki125

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
Har slutat använda den funktionen har väl tusentals tecken att "qoute", ser att landsväg var 24 kilo tyngre än en cr så då väger husan 3 kilo mindre, jag visste inte att det fanns 3 olika typer, tydligen så hade inte heller sm så mycket hk som jag trodde så den blir väl bra på landsväg, då jag själv kört en del på cross på landsväg så skulle jag inte tro att det var någon höjdare men vet nu att en sån är en helt annan hoj en te. x en cr. vad är skillnaden på wr och cr då? de är enduro och cross men ser lika ut...

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Du får gärna skriva mindre rörigt, det är söndag nu så du får vara extra tydlig

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Har slutat använda den funktionen har väl tusentals tecken att "qoute", ser att landsväg var 24 kilo tyngre än en cr så då väger husan 3 kilo mindre, jag visste inte att det fanns 3 olika typer, tydligen så hade inte heller sm så mycket hk som jag trodde så den blir väl bra på landsväg, då jag själv kört en del på cross på landsväg så skulle jag inte tro att det var någon höjdare men vet nu att en sån är en helt annan hoj en te. x en cr. vad är skillnaden på wr och cr då? de är enduro och cross men ser lika ut...

snälla sluta vara så jävla smart då.

husan väger 112. samtliga moderna 125or ligger runt 100strecket. det anser jag vara "ungefär" lika mkt. vad du tycker vet jag inte men tycker du de va så jävla roligt så fine, jag bjuder på den.

och du verkar ha kört cross sen du va 2 veckor och tror dig veta typ allt och lite till. kan du inte visa det oxå?

det räcker att du har kört och mekat lite crolle för att kunna dela med sig av sina kunskaper och höja nivån något i denna delen av forumet. du gör tvärt om. du sänker nivån till undre botten med ditt jävla skryt som inte ens stämmer.

jag fattar inte vad det är för jävla diskussion du har dratt igång men i mina ögon ser det ut som nånting jag och mina polare skulle kunna stå och tjata om med ett antal promille i blodet.

ta åt dej detta nu för fan. även om jag är spydig så är det innehållsmässigt jävligt bra tips på hur du kan bli den du verkar vilja bli här på sporthoj.com.

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Men va?
Du trycker på en knapp för att få allt quotat?

Men varför blir sm'en bättre till gata nu bara för att den inte har så många hästar och väger en jävla massa mer?:va

suzuki125

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
Du får gärna skriva mindre rörigt, det är söndag nu så du får vara extra tydlig

Japp som sagt söndag och man har bråttom.. vikten på min gula japanska 125:a ska vara 87 kg enligt denna sida: http://bikez.dk/mc.php?mc=5172&title=Suzuki_RM_125_2004 självklart stämmer det inte.. enligt den här sidan som också är helt sjuk dålig och har noll fakta står det också: http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_rm_125_2002.php att torrvikten är 87, men ni vet klart bättre, klart min 125:a väger 100 kilo fast jag vägt den till 87 förlåt för att jag är dum och beter mig osmart

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Japp som sagt söndag och man har bråttom.. vikten på min gula japanska 125:a ska vara 87 kg enligt denna sida: http://bikez.dk/mc.php?mc=5172&title=Suzuki_RM_125_2004 självklart stämmer det inte.. enligt den här sidan som också är helt sjuk dålig och har noll fakta står det också: http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_rm_125_2002.php att torrvikten är 87, men ni vet klart bättre, klart min 125:a väger 100 kilo fast jag vägt den till 87 förlåt för att jag är dum och beter mig osmart
Han skrev ungefär. Vet du vad det betyder?

ungefär: omkring, cirka, vid pass, sisådär, så där, uppemot, inemot, bortåt, approximativt; nästan, i det närmaste; på ett ungefär på måfå, på en höft, i runt tal, ungefärligen, uppskattningsvis, gissningsvis, i stora drag, i runda slängar, mellan tummen och pekfingret
(motsatsord: exakt)

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Fett, hur gjorde du när du vägde den?

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR

det är fortfarande inga ton ifrån hundrastrecket. även om jag såklart menade gat125or med alla jävla lampor och skit.

men du verkar inte förstå resten? är du medveten om att typ alla här inne stör sig på din attityd? vilket är jävligt synd. för du verkar trots allt ha lite småskit innanför pannbenet.... och får du ditt projekt i hamn så har du en del respekt från min sida.

men det kan du fetglömma om du beter dej såhär.

suzuki125

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
Ok, det jag menar är inte att jämföra med husan, jag bara säger att dom lättaste 125:eek:rna väger under 90, hoppas vinna tillbaka ett någorlunda rykte på sporthoj genom mitt projekt, slutar diksutera nu för allas trevnad och min egen

Fett, hur gjorde du när du vägde den?

Plocka i sär hela hojen under byte av stötdämpare och vägde delarna

Last edited:

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Plocka i sär hela hojen under byte av stötdämpare och vägde delarna

Okej..
Mycket möjligt att du faktiskt gjorde detta, men jag tycker att det låter lite väl långsökt och har ganska svårt att tro det.

turbobiker44

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
2-taktere
Finns ett mycket lättare sätt att väga en relativ lätt mc på.
Ta en vanlig personvåg, upp med framhjulet (ej löst hjul utan ihop med resten av mc,:tungan ,), kolla vikten och skriv ner den,,(he he), ta ner framhjulet och gör likadan ibak,,,lägg ihop de två mätvärdena, och simsalabim, då har ni den RIKTIGA vikten.
Och den är ALTID mycket mer end den uppgivna vikten som alla skrivar så mycket om,,tro mig.
En fördel till, för de lite mer intresserade, blir ju att man kan räkna fram viktfördelningen fram/bak i procent.
Hälsar Frostie.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag brukar göra så. Om man är noggrann är det viktigt att använda en platta med ungefär samma höjd som badrumsvågen under det andra hjulet och hålla till på plant underlag.

Håller med om att den sk torrvikt som tillverkarna uppger i broschyrerna ofta är förvånande låg jämfört med den vikt man får med en tankad körklar hoj.

/J
Ta en vanlig personvåg, upp med framhjulet (ej löst hjul utan ihop med resten av mc,:tungan ,), kolla vikten och skriv ner den,,(he he), ta ner framhjulet och gör likadan ibak,,,lägg ihop de två mätvärdena, och simsalabim, då har ni den RIKTIGA vikten.
Och den är ALTID mycket mer end den uppgivna vikten som alla skrivar så mycket om,,tro mig.
En fördel till, för de lite mer intresserade, blir ju att man kan räkna fram viktfördelningen fram/bak i procent.
Hälsar Frostie.

Last edited:

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Jag brukar göra så. Om man är noggrann är det viktigt att använda en platta med ungefär samma höjd som badrumsvågen under det andra hjulet och hålla till på plant underlag.

Håller med om att den sk torrvikt som tillverkarna uppger i broschyrerna ofta är förvånande låg jämfört med den vikt man får med en tankad körklar hoj.

/J
Som alla andra företag har de ju dragit av momsen. :D

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Som alla andra företag har de ju dragit av momsen. :D

Ja en del sportshojtillverkare har ju gått så långt att "torrvikten" är utan
Batteri
Stötdämparolja
Gaffelolja
Bromsvätska
Kylarvätska
Motor och transmissionsolja
Bensin

I kommentarer till kunder som ändå inte får ihop det har de förklarat sig med att de däck och kedjor som kunderna använder mycket väl kan vara tyngre än de som fabriken väljer att använda vid sina viktsuppgifter.

Jag tror att de flesta litersporthojar man ser på gatan idag faktikst sällan väger under 200 kg när det står tankade och körklara vid ett hojfik.

Det skulle vara kul att höra några som vägt sina hojar körklara.

Min väger 210 startklar och tankad. Men jag har åas en microtank...men ett fett batteri :D

Nu är jag OT igen :gnissla

suzuki125

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
Hälsar Frostie.

Man väger sig själv.. sen tar man sin hoj i famnen och drar av sin egen vikt :) endast för stora och starka personer :gnissla

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jajäääädrar, trötta fyrtaktare? Jag tror det finns en del moppefuckon på 125'or som inte har en aning jag... :D

Till och med min "snälla" 450 är ett frustande monster jämfört med lillebrors gamla fullcross yz125...att det inte ylar på 12000 varv konstant är inte lika med att det är en trött maskin.
Inte ens min 08 KTM 300EXC (2-t 300cc) har något att säga till om mot nuvarande Husabergare (edit, även om den har bra toppeffekt, det är snitteffekt det handlar om, användbar sådan).

Men det är klart, en del tror väl att höga varv är lika med rappa motorer. ;)

/J

Last edited:

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Jajäääädrar, trötta fyrtaktare? Jag tror det finns en del moppefuckon på 125'or som inte har en aning jag... :D

Till och med min "snälla" 450 är ett frustande monster jämfört med lillebrors gamla fullcross yz125...att det inte ylar på 12000 varv konstant är inte lika med att det är en trött maskin.
Inte ens min 08 KTM 300EXC (2-t 300cc) har något att säga till om mot nuvarande Husabergare.

Men det är klart, en del tror väl att höga varv är lika med rappa motorer. ;)

/J
Du tror de va?:hihi

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar