Varför ska du skratta då?Japp husan är till och med lättare
Finns alltså 3 husqvarna, sm wr och cr
sen är du ju faktiskt min tur att skratta när du säger att din 650 väger lika mycket som en 125:a
Har slutat använda den funktionen har väl tusentals tecken att "qoute", ser att landsväg var 24 kilo tyngre än en cr så då väger husan 3 kilo mindre, jag visste inte att det fanns 3 olika typer, tydligen så hade inte heller sm så mycket hk som jag trodde så den blir väl bra på landsväg, då jag själv kört en del på cross på landsväg så skulle jag inte tro att det var någon höjdare men vet nu att en sån är en helt annan hoj en te. x en cr. vad är skillnaden på wr och cr då? de är enduro och cross men ser lika ut...
Men va?Har slutat använda den funktionen har väl tusentals tecken att "qoute", ser att landsväg var 24 kilo tyngre än en cr så då väger husan 3 kilo mindre, jag visste inte att det fanns 3 olika typer, tydligen så hade inte heller sm så mycket hk som jag trodde så den blir väl bra på landsväg, då jag själv kört en del på cross på landsväg så skulle jag inte tro att det var någon höjdare men vet nu att en sån är en helt annan hoj en te. x en cr. vad är skillnaden på wr och cr då? de är enduro och cross men ser lika ut...
Du får gärna skriva mindre rörigt, det är söndag nu så du får vara extra tydlig
Han skrev ungefär. Vet du vad det betyder?Japp som sagt söndag och man har bråttom.. vikten på min gula japanska 125:a ska vara 87 kg enligt denna sida: http://bikez.dk/mc.php?mc=5172&title=Suzuki_RM_125_2004 självklart stämmer det inte.. enligt den här sidan som också är helt sjuk dålig och har noll fakta står det också: http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_rm_125_2002.php att torrvikten är 87, men ni vet klart bättre, klart min 125:a väger 100 kilo fast jag vägt den till 87 förlåt för att jag är dum och beter mig osmart
Fett, hur gjorde du när du vägde den?Japp som sagt söndag och man har bråttom.. vikten på min gula japanska 125:a ska vara 87 kg enligt denna sida: http://bikez.dk/mc.php?mc=5172&title=Suzuki_RM_125_2004 självklart stämmer det inte.. enligt den här sidan som också är helt sjuk dålig och har noll fakta står det också: http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_rm_125_2002.php att torrvikten är 87, men ni vet klart bättre, klart min 125:a väger 100 kilo fast jag vägt den till 87 förlåt för att jag är dum och beter mig osmart
Japp som sagt söndag och man har bråttom.. vikten på min gula japanska 125:a ska vara 87 kg enligt denna sida: http://bikez.dk/mc.php?mc=5172&title=Suzuki_RM_125_2004 självklart stämmer det inte.. enligt den här sidan som också är helt sjuk dålig och har noll fakta står det också: http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_rm_125_2002.php att torrvikten är 87, men ni vet klart bättre, klart min 125:a väger 100 kilo fast jag vägt den till 87 förlåt för att jag är dum och beter mig osmart
Fett, hur gjorde du när du vägde den?
Plocka i sär hela hojen under byte av stötdämpare och vägde delarna
Finns ett mycket lättare sätt att väga en relativ lätt mc på.
Ta en vanlig personvåg, upp med framhjulet (ej löst hjul utan ihop med resten av mc, ,), kolla vikten och skriv ner den,,(he he), ta ner framhjulet och gör likadan ibak,,,lägg ihop de två mätvärdena, och simsalabim, då har ni den RIKTIGA vikten.
Och den är ALTID mycket mer end den uppgivna vikten som alla skrivar så mycket om,,tro mig.
En fördel till, för de lite mer intresserade, blir ju att man kan räkna fram viktfördelningen fram/bak i procent.
Hälsar Frostie.
Som alla andra företag har de ju dragit av momsen.Jag brukar göra så. Om man är noggrann är det viktigt att använda en platta med ungefär samma höjd som badrumsvågen under det andra hjulet och hålla till på plant underlag.
Håller med om att den sk torrvikt som tillverkarna uppger i broschyrerna ofta är förvånande låg jämfört med den vikt man får med en tankad körklar hoj.
/J
Som alla andra företag har de ju dragit av momsen.
Finns ett mycket lättare sätt att väga en relativ lätt mc på.
Ta en vanlig personvåg, upp med framhjulet (ej löst hjul utan ihop med resten av mc, ,), kolla vikten och skriv ner den,,(he he), ta ner framhjulet och gör likadan ibak,,,lägg ihop de två mätvärdena, och simsalabim, då har ni den RIKTIGA vikten.
Och den är ALTID mycket mer end den uppgivna vikten som alla skrivar så mycket om,,tro mig.
En fördel till, för de lite mer intresserade, blir ju att man kan räkna fram viktfördelningen fram/bak i procent.
Hälsar Frostie.
Du tror de va?Jajäääädrar, trötta fyrtaktare? Jag tror det finns en del moppefuckon på 125'or som inte har en aning jag...
Till och med min "snälla" 450 är ett frustande monster jämfört med lillebrors gamla fullcross yz125...att det inte ylar på 12000 varv konstant är inte lika med att det är en trött maskin.
Inte ens min 08 KTM 300EXC (2-t 300cc) har något att säga till om mot nuvarande Husabergare.
Men det är klart, en del tror väl att höga varv är lika med rappa motorer.
/J
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |