trimma minimoto (kinamoppe)

Jnt

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
cr 125, t7a och en skitsöt mini ;D
tänkte på en grej,
kan man inte sätta dit en förgasare från en riktig moppe på sin minimoto??
jag e inte så high-tech men det kan väl bli så att cyllen får för mkt bensin då?? eller? för jag e jävligt sugen på att trimma min minimoto när den kommer ;D skriv gärna fler "trimtips"

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
Jnt skrev:
tänkte på en grej,
jag e inte så high-tech men det kan väl bli så att cyllen får för mkt bensin då?? eller? för jag e jävligt sugen på att trimma min minimoto när den kommer ;D skriv gärna fler "trimtips"
klart att det går frågan vad stor man kan kränga på,min är ynka 8 mm stor det går nog att sätta på det dubbla 16mm eller så

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
ingen förtillfället
husabergrobin skrev:
klart att det går frågan vad stor man kan kränga på,min är ynka 8 mm stor det går nog att sätta på det dubbla 16mm eller så

hur många hps ligger dom där hojarna på? :va

macher

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
NSR
Jag och några polare funderar just nu på att lägga in en beställning på ett par minimotos. Självklart så blir det ju tävling om vem som kan pressa mest kräm ur dem som vanligt när det komemr till sådana här grejer :).

Någon som vet om nån större trimcylinder från nån moppe eller liknande kan passa? Annars så får det väl bli portning, större förgasare och om jag verkligen orkar ett avstämt avgasystem :)

Kullberg

........
Gick med
11 May 2003
Hoj
DM Brutale
Jnt skrev:
tänkte på en grej,

Den kommer bara gå bättre på höga varv.
Alltså för att du ska få den att gå bra med en moppe förgasare måste du ställa kopplingen sjukt högt och då käkar den bara koppling.

Bart

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
Husa..
macher skrev:
Någon som vet om nån större trimcylinder från nån moppe eller liknande kan passa? Annars så får det väl bli portning, större förgasare och om jag verkligen orkar ett avstämt avgasystem :)
Det finns ju trimcylindrar mm att köpa till just såna hojar..

Rikardo

First Gear Pinned Member
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
YZ 250 -08, CRF 50
fan alla som snackar om att trimma hit å dit - ni måste vara jävligt missnöjda med det ni köpt. Jag har aldrig trimmat en enda hoj å det är för att dom inte är till för att trimma.

- Mitt tips: köp en bättre minimoto eller vad det nu är *suck*

ungen

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2004
Hoj
LY-CIG14E
Rikardo skrev:
fan alla som snackar om att trimma hit å dit - ni måste vara jävligt missnöjda med det ni köpt. Jag har aldrig trimmat en enda hoj å det är för att dom inte är till för att trimma.

- Mitt tips: köp en bättre minimoto eller vad det nu är *suck*

Det är ju trimmning och mekning som är det roliga för vissa, att få se hojjarna bli bättre och bättre.

Last edited:

Rikardo

First Gear Pinned Member
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
YZ 250 -08, CRF 50
ungen skrev:
Det är ju trimmning och mekning som är det roliga för vissa, att få se hojjarna bli bättre och bättre.

det verkar ju bara som dom trimmar mer än dom åker...

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
husabergrobin skrev:

Jag har satt på en 19mm förgasare på min cig14. men jag har en cylle med dubbla boostkanaler med tillhörande kolv , kolfiberreed-membran , uträknat avgassystem, expansionsburk i insuget, rocketkey. :D

baltra

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
CB900 Hornet
jag fick min i 14e för en vecka sen den är på 39cc andra dagen började jag bora i sylindren melan knastren en liten kanal.......tyckte inte det gav så mycket så jag tilverkade en till plata melan förgasaren och motorn kommer "inte på vad det heter" så den får en liten längre kanal så att "rids membranen" kan öppna lite mer få lite mer boten ifekt slipade förgasaren så den blev korn formad från max ute till nol inne bora i kolven borade lite i koplings backarna slipade dom.........men tyvär så ble det inte som jag tänckte att det skule bli vill ju ha en massa vrid kommer ju inte upp så mycket på topen så det skiter jag i men allt deta gjorde nyta det gjorde skilnad från starndad men har kört en anna vebotrimad den var det mer drag i början men så det går att få.....men det jag fär gjöra nu är att köpa en ny orginal cylinder gjärna 47cc och en orginal kolv........för jag borade för stor kanal i cylindern.........det är ju det som är skoj att skruva ner testa.......för det får man endå gjöra för eller senare när man köpper såna här kina moppar.......men gjilar man det inte så gjilar man det inte :banana :banana

här har jag brar lackt ut ca 150:- på ett nyt tendstift och ett ark så jag kan gjöra egna backningar så det går att få det bra utan att läga masa pengar men jag kommer att bestäla andra rid membran dubbla och ta bort stången i miten........det är ingen som vill sälja sin cylinder med kolv 47cc orginal är intreserad......... :banana :banana

Last edited:

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
baltra skrev:
jag fick min i 14e för en vecka sen den är på 39cc andra dagen började jag bora i sylindren melan knastren en liten kanal.......tyckte inte det gav så mycket så jag tilverkade en till plata melan förgasaren och motorn kommer "inte på vad det heter" så den får en liten längre kanal så att "rids membranen" kan öppna lite mer få lite mer boten ifekt slipade förgasaren så den blev korn formad från max ute till nol inne bora i kolven borade lite i koplings backarna slipade dom.........men tyvär så ble det inte som jag tänckte att det skule bli vill ju ha en massa vrid kommer ju inte upp så mycket på topen så det skiter jag i men allt deta gjorde nyta det gjorde skilnad från starndad men har kört en anna vebotrimad den var det mer drag i början men så det går att få.....men det jag fär gjöra nu är att köpa en ny orginal cylinder gjärna 47cc och en orginal kolv........för jag borade för stor kanal i cylindern.........det är ju det som är skoj att skruva ner testa.......för det får man endå gjöra för eller senare när man köpper såna här kina moppar.......men gjilar man det inte så gjilar man det inte :banana :banana

här har jag brar lackt ut ca 150:- på ett nyt tendstift och ett ark så jag kan gjöra egna backningar så det går att få det bra utan att läga masa pengar men jag kommer att bestäla andra rid membran dubbla och ta bort stången i miten........det är ingen som vill sälja sin cylinder med kolv 47cc orginal är intreserad......... :banana :banana
Antingen driver du med oss med din stavning eller så har du allvarliga läs & skrivsvårigheter. Vart ju lite roliga stavningar här och där.

Absolut inge illa ment med detta... tyckte bara det var lite skoj.

Sen för att hålla sig lite till ämnet så är det nog många som köpte sin kinamoppe för att ha den som tidsfördriv under vintern, och eftersom vintern inte bjuder på så mycke åka så får man väl trimma fram tills dess att det går att åka.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
fireblade skrev:
Antingen driver du med oss med din stavning eller så har du allvarliga läs & skrivsvårigheter. Vart ju lite roliga stavningar här och där.

Absolut inge illa ment med detta... tyckte bara det var lite skoj.

Sen för att hålla sig lite till ämnet så är det nog många som köpte sin kinamoppe för att ha den som tidsfördriv under vintern, och eftersom vintern inte bjuder på så mycke åka så får man väl trimma fram tills dess att det går att åka.

Dyslexi kanske?

baltra

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
CB900 Hornet
H4 skrev:
Dyslexi kanske?

stämer bra där har haft svårt att stava sen jag började skolan för 13 år sen intre så intresant men skolan skylde på att det inte fanns någon hjälp hade en masa jädra extra lärare men dom försvan dan efter och det går ju inte att lära sig not då......men men........nu till trimningen det är ju skoj när man blockat ner filat lite och sen för hopnings vis går den betre i boten :banana :banana ska brova min farbros cylinder idag för att se om det är det som är felet han har göt drag i boten..........lutar man sig lite backot istarten så käner man hur den lätar lite från marken det är så jag vill ha min :banana .........

miniride

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2005
Hoj
minimoto
Är det någon som har provat med att öka komprisionen som man
gjorde då man hade moppe (plana ner toppen) en aning.
När ja gjorde de på moppen så blev den mycke rappare.
Bäst och kolla innan man tar fram slipen. :banana

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Har en 19mm motorsågsförgasare till salu kanske någon som behöver ???

Bifogat

• DSCN0168 (Large).JPG
    DSCN0168 (Large).JPG
    91.3 KB · Visningar: 406
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024