Trimma Suzuki 125:a??

widahr

Ny medlem
Gick med
27 May 2006
Hoj
suzuki
Vart kan jag få tag på effektkrök och annat trevligt till denna landsvägs-125:a? Det är en Suzuki från tidigt åttiotal skulle jag tro, som ska stukas om i lite café-racerstuk.

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
widahr skrev:
2193439 Vart kan jag få tag på effektkrök och annat trevligt till denna landsvägs-125:a? Det är en Suzuki från tidigt åttiotal skulle jag tro, som ska stukas om i lite café-racerstuk.

Jasså den.

Jag har ingen aning.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
widahr skrev:
2193439 Vart kan jag få tag på effektkrök och annat trevligt till denna landsvägs-125:a? Det är en Suzuki från tidigt åttiotal skulle jag tro, som ska stukas om i lite café-racerstuk.
Årets sämsta beskrivning?

widahr

Ny medlem
Gick med
27 May 2006
Hoj
suzuki
Eftersom nu någon opponerade sig mot min beskrivning av hojen kan jag ju försvara mig med att säga att jag inte tidigare visste ett dugg om varken min hoj eller vad de "döptes" till när dom var nya... Fick tag på pappren till den, så vet nu att det är en GP -81:a...

Vem skrev "grejor"?

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
Lite trasig
widahr skrev:
2260835 Eftersom nu någon opponerade sig mot min beskrivning av hojen kan jag ju försvara mig med att säga att jag inte tidigare visste ett dugg om varken min hoj eller vad de "döptes" till när dom var nya... Fick tag på pappren till den, så vet nu att det är en GP -81:a...

Vem skrev "grejor"?

Nu när vi vet vad det är för hoj kan jag informera om att vi inte vet vad det är för hoj... :näsblod
Kör standard-sakerna på henne, du lär inte hitta några färdiga trimartiklar, men bonnatrimning har väl alltid funkat. :banana Kolla om portarna är optimalt utformade(Läs Two Stroke Performance-tuning av Graham Bell) och ehh.. ja... Sånt där..

Edit: Dom där har inte ens expansionskammare, right? Är du händig? Svetsa ihop en! Då lär det hända saker i spisen.

widahr

Ny medlem
Gick med
27 May 2006
Hoj
suzuki
Trashcan skrev:
2261148 Nu när vi vet vad det är för hoj kan jag informera om att vi inte vet vad det är för hoj... :näsblod
Kör standard-sakerna på henne, du lär inte hitta några färdiga trimartiklar, men bonnatrimning har väl alltid funkat. :banana Kolla om portarna är optimalt utformade(Läs Two Stroke Performance-tuning av Graham Bell) och ehh.. ja... Sånt där..

Edit: Dom där har inte ens expansionskammare, right? Är du händig? Svetsa ihop en! Då lär det hända saker i spisen.

Hummena hummena.... expansionskammare?? :confused:
Alltså en "grej" på insuget??
(vet vad du menar i så fall, även om jag aldrig sysslat med sånt)
Hmmm, slidmatning på denna....

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
widahr skrev:
2263259 Hummena hummena.... expansionskammare?? :confused:
Expansionskammare = krök :fakta

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
Lite trasig
widahr skrev:
2263259 Hummena hummena.... expansionskammare?? :confused:

Nejnejnej, som ovan talare är det ju själva kröken/avgasröret vi pratar om. Din har väl bara ett(två?) rakt rör med ljuddämpare i princip? Kolla på tvåtaktscrossar så ser du vad jag menar, främre delen av röret består av en stor bulle som har till uppgift att öka effekten.

Grejen på insuget kallas för lite olika, men "Power box" är väl det vanligaste namnet. Sån kan du nog sätta dit också för lite bättre gasrespons och effekt, men kolla upp hur stor den ska vara. Finns säkert sidor där det står hur man ska göra, Google it!

Slidvadå? Är det den som ersätter reed-ventilen på vissa hojar? Har lite dålig koll på just det...

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Andra saker du kan göra är ju att ändra reedventiler (om den har det) bestyckning av förgasare, möjligtvis ett öppet filter.

widahr

Ny medlem
Gick med
27 May 2006
Hoj
suzuki
Trashcan skrev:
2263528
Slidvadå? Är det den som ersätter reed-ventilen på vissa hojar? Har lite dålig koll på just det...

Slidmatning är när förgasaren sitter under cylindern istället för på den på en tvåtaktare. Istället för att kolven fungerar som en "ventil" för när de ska sugas in bränsleblandning så sitter det en skiva på vevaxeln med ett hål i som passerar förgasaren när det är dags. Det hålet KAN man iofs fila lite på, har jag hört... :yoparty

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...