gixxer_1255 skrev:
2227657 Problem 1: Har du lyckats ändra delningen?
Problem 2: Går det att byta plats på förgasana, så att den med axpump inte tar i generatorn?
Problem 3: Byt gummin
Problem 4: Det är möjligt att dina nålventil i CV-gasarna börjar bli slitna och med vacumkran så är kranen stängd med avslagen motor och med Pingelkranen så flödar den när den står med öppen kran och motorn avslagen.
1: Ja det va bara att korta de 3(6st) rör som håller ihop paketet samt korta T-korset till soppa-ansluningen och trottlarna satt i avlånga hål, det va lite pill, noga att rören va exakt lika långa annars blev det snett och trottelaxeln kärvade, men det blev bra till slut.
2: Det hade gått att göra så också dock tror jag att det hade blivit mycket mer jobb än Anders lite mer "brutala" metod
3: Nån som har gummin liggandes som passar, måtten finns ju på bilden..
4: Kan mycket väl vara så, orkar/vill inte riva ner dom förgasarna och slipa nålventiler nu när jag har nya liggandes
andersbrink skrev:
2228115 Slipa bort det övre generatorfästet helt och hållet. Den tätar ju med en o-ring i generatorn och krafterna för att driva generatorn är väldigt försumbara och generatorn hade lika gärna kunna hållas på plats med två stycken M6 skruvar.
Den metoden gillade jag! "out of the box" igen... Då kommer dom få plats utan problem... Skall genast dremla bort det!
PS. Du har inte en uppsättning gummin på dina 17st toppar, i bra att ha garderoben, som skulle kunna tänkas passa ovanstående mått?(Bra betalt
)
Jonas Gardèus skrev:
2227871 Va inte så stöddig.
Det är inte jag som har missat på delningen och om dom passar.
Sätt dit orginal förgasarna och åk fort istället
!
No offence, tyckte bara ditt svar var så dömande, utan fakta.
Anledningen till att jag inte åker med orginalförgasare är jag har en moddad bakram där jag inte får plats med org luftburk, så nu har jag lösa filter på mina CV förgasare och då blir dom mycket lynninga att ställa in...
Har inte missat delningen eller om dom passar, köpte fuggarna på E-bay och enligt säljaren skulle dom passa alla oljekylda gixx...
Hursomhelst verkar det ju nu som det kan lösa sig.