Trimning av oljekylda GSXR-tråden

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
andersbrink skrev:
2216347 Ersätta ex-tanten med porrfilm ter sig bättre på en 42" plasma än med bigblock? :näsblod


:rofl :rofl :rofl Ja, det har du jävligt rätt i!!! kör nog med min "slöa" 1127:a så länge, jag har ju GANSKA kort sving oxå...
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Skulle sätta på mina Keihin,förg igår men det gick inte så bra...

Problem1:
Fel delning... 85-93-85, fick bygga om dom till rätt delning(77-93--77). tog nästan hela kvällen..

Problem2:
Accpumpen tar i generatorn.(1.) Raspade bort lite mtrl. vid den övre bulttunneln till gen, med förgasarna kommer inte riktigt rakt på gummina, och sätter jag dom så pumpen hamnar under framför blir det helt fel.

Problem3:
Insugsgummina är åt he.te för stora!! Hur kan det komma sig?? Mina org CV38 (med gjutet insugsrör) får jag värma gummina och pressa dit dem, men på de här FCR:na sitter det ett svarvar rör som det är mycket minde ytterdiam på... Får inte gummina at klämma om röret, hur göra? Ska jag skaffa andra insugsgummin(finns ju typ 5 olika, kanske till CV36?) eller ska man försöka fixa andra rör till förg(dyra!)

Problem4 Efter mycket krånglande insåg jag att jag fick sätta tillbaka mina CV-förg , tog bort bränslefiterna som va fulla med skit, när jag vrider på kranen nu med motorn avstängd så svämmar flotörhusen över sporadiskt, vilket dom inte gjordr innan.. Kan inte nålventilen hålla en fullflödeskran eller vadå.. lagom kul e det iaf
__________________
 

Bifogat

  • FCR5mod.JPG
    FCR5mod.JPG
    97.1 KB · Visningar: 270
  • FCR6mod.JPG
    FCR6mod.JPG
    80.7 KB · Visningar: 236

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Silverryggen skrev:
2227359 Skulle sätta på mina Keihin,förg igår men det gick inte så bra...

Problem1:
Fel delning... 85-93-85, fick bygga om dom till rätt delning(77-93--77). tog nästan hela kvällen..

Problem2:
Accpumpen tar i generatorn.(1.) Raspade bort lite mtrl. vid den övre bulttunneln till gen, med förgasarna kommer inte riktigt rakt på gummina, och sätter jag dom så pumpen hamnar under framför blir det helt fel.

Problem3:
Insugsgummina är åt he.te för stora!! Hur kan det komma sig?? Mina org CV38 (med gjutet insugsrör) får jag värma gummina och pressa dit dem, men på de här FCR:na sitter det ett svarvar rör som det är mycket minde ytterdiam på... Får inte gummina at klämma om röret, hur göra? Ska jag skaffa andra insugsgummin(finns ju typ 5 olika, kanske till CV36?) eller ska man försöka fixa andra rör till förg(dyra!)

Problem4 Efter mycket krånglande insåg jag att jag fick sätta tillbaka mina CV-förg , tog bort bränslefiterna som va fulla med skit, när jag vrider på kranen nu med motorn avstängd så svämmar flotörhusen över sporadiskt, vilket dom inte gjordr innan.. Kan inte nålventilen hålla en fullflödeskran eller vadå..
lagom kul e det iaf
__________________

Dom där förgasarna är fall förgasare och det kan du inte ha på din motor.
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Jonas Gardèus skrev:
2227382 Dom där förgasarna är fall förgasare och det kan du inte ha på din motor.

Nej, du tänker på Keihin FCRD där d:et står för Downfraft, de här heter horizontal...

Ta reda på innan du skriver...
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Silverryggen skrev:
2227359 Skulle sätta på mina Keihin,förg igår men det gick inte så bra...

Problem1:
Fel delning... 85-93-85, fick bygga om dom till rätt delning(77-93--77). tog nästan hela kvällen..

Problem2:
Accpumpen tar i generatorn

Problem3:
Insugsgummina är åt he.te för stora!!

Problem4: Efter mycket krånglande insåg jag att jag fick sätta tillbaka mina CV-förg , tog bort bränslefiterna som va fulla med skit, när jag vrider på kranen nu med motorn avstängd så svämmar flotörhusen över sporadiskt, vilket dom inte gjordr innan.. Kan inte nålventilen hålla en fullflödeskran eller vadå.. lagom kul e det iaf
__________________

Problem 1: Har du lyckats ändra delningen?

Problem 2: Går det att byta plats på förgasana, så att den med axpump inte tar i generatorn?

Problem 3: Byt gummin

Problem 4: Det är möjligt att dina nålventil i CV-gasarna börjar bli slitna och med vacumkran så är kranen stängd med avslagen motor och med Pingelkranen så flödar den när den står med öppen kran och motorn avslagen.
 

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Silverryggen skrev:
2227419 Nej, du tänker på Keihin FCRD där d:et står för Downfraft, de här heter horizontal...

Ta reda på innan du skriver...

Va inte så stöddig.

Det är inte jag som har missat på delningen och om dom passar.
Sätt dit orginal förgasarna och åk fort istället :yoparty !
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Silverryggen skrev:
Accpumpen tar i generatorn.(1.) Raspade bort lite mtrl. vid den övre bulttunneln till gen, med förgasarna kommer inte riktigt rakt på gummina, och sätter jag dom så pumpen hamnar under framför blir det helt fel.

Slipa bort det övre generatorfästet helt och hållet. Den tätar ju med en o-ring i generatorn och krafterna för att driva generatorn är väldigt försumbara och generatorn hade lika gärna kunna hållas på plats med två stycken M6 skruvar.
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
gixxer_1255 skrev:
2227657 Problem 1: Har du lyckats ändra delningen?

Problem 2: Går det att byta plats på förgasana, så att den med axpump inte tar i generatorn?

Problem 3: Byt gummin

Problem 4: Det är möjligt att dina nålventil i CV-gasarna börjar bli slitna och med vacumkran så är kranen stängd med avslagen motor och med Pingelkranen så flödar den när den står med öppen kran och motorn avslagen.

1: Ja det va bara att korta de 3(6st) rör som håller ihop paketet samt korta T-korset till soppa-ansluningen och trottlarna satt i avlånga hål, det va lite pill, noga att rören va exakt lika långa annars blev det snett och trottelaxeln kärvade, men det blev bra till slut.

2: Det hade gått att göra så också dock tror jag att det hade blivit mycket mer jobb än Anders lite mer "brutala" metod

3: Nån som har gummin liggandes som passar, måtten finns ju på bilden..

4: Kan mycket väl vara så, orkar/vill inte riva ner dom förgasarna och slipa nålventiler nu när jag har nya liggandes

andersbrink skrev:
2228115 Slipa bort det övre generatorfästet helt och hållet. Den tätar ju med en o-ring i generatorn och krafterna för att driva generatorn är väldigt försumbara och generatorn hade lika gärna kunna hållas på plats med två stycken M6 skruvar.

Den metoden gillade jag! "out of the box" igen... Då kommer dom få plats utan problem... Skall genast dremla bort det!
PS. Du har inte en uppsättning gummin på dina 17st toppar, i bra att ha garderoben, som skulle kunna tänkas passa ovanstående mått?(Bra betalt :tungan )

Jonas Gardèus skrev:
2227871 Va inte så stöddig.

Det är inte jag som har missat på delningen och om dom passar.
Sätt dit orginal förgasarna och åk fort istället :yoparty !

No offence, tyckte bara ditt svar var så dömande, utan fakta.
Anledningen till att jag inte åker med orginalförgasare är jag har en moddad bakram där jag inte får plats med org luftburk, så nu har jag lösa filter på mina CV förgasare och då blir dom mycket lynninga att ställa in...
Har inte missat delningen eller om dom passar, köpte fuggarna på E-bay och enligt säljaren skulle dom passa alla oljekylda gixx...
Hursomhelst verkar det ju nu som det kan lösa sig. :banana
 
Last edited:

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Silverryggen skrev:
Nån som har gummin liggandes som passar, måtten finns ju på bilden..

Insugsgummin från GSXR 1100 86-88 borde passa bra, RS36or passar bra i dom och dom är 42mm i ytterdiameter. Har tyvärr inga att sälja.(Sålde ett par förra veckan)
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
andersbrink skrev:
2228581 Toppar är mer beständiga än insugsgummin, tyvärr.

Kan jag tänka mig...

Snackade med en annan kille som hade FCR41 på sin 1100rW-93 , Han hade svarvat bussningar i nylon som han pressade på rören,(med packningslim?) sedan hade han svarvat dom lika stora som orginal, det hade funkat klockrent i 2år..

Verkar som att jag får ragga upp 50mm nylon svarvämne och dra igång den gamla Torshällan... Är inte såååå sugen på att skruva av mina CV för att renovera nålventiler just nu...

gixxer_1255 skrev:
2228675 I(Sålde ett par förra veckan)

:huvet :huvet :huvet :4skrika :4skrika :4skrika
 
Last edited:

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Fasen nu har man fått rätt bra ordning på chassiet, främänden funkar skitbra!!
Öhlinsfjädrar + olja,Öhlins syrdämpare, nya org. styrlager, BRAKING skivor med dito belägg, hydroscand PTFE-slangar samt ett klistrigt Pirelli och kolfiberstänkan som pricken över I:et.

En ISR radialpump och Brembos RÖDA ok sen hade det varit superbike nästa. :arsele
 

Bifogat

  • IM000050mod2.JPG
    IM000050mod2.JPG
    123.8 KB · Visningar: 207
Last edited:

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
andersbrink skrev:
2181882Toppen, vem har trimmat den och vad är gjort åt den?

BTW, Mattias (Toppen ABK 38 S) race:ade mot en 500hk Nissan Skyline i Helsingborg i fredags...

Faktiskt jämnt på 60foten men när mattias fick i 2:an va det slut, han hade nog 35m vid mål...

Det var även en STYGG blå Volvo 242 DL med MYCKET potent motor på plats, lät RIKTIGT fint när han körde...( lät som en 19T/KKK24 eller nåt annat elakt kullagrat som gick för fulla segel) han hade stygga slicks bak å åkte från allt som han körde mot.Sköt iväg nåt fruktansvärt när han fick i 3:an...
Hade inte viljat förnedra mig med min kort-sving mot den volvon, gissar på 550-600hk
Hade varit nåt för turbo-banditen att sätta tänderna i, Anders...

Trevliga race därnere vid Väla Centrum faktiskt... :tomten

DS. Fasen va mycket tid (för mycket..) man har nu att spendera här (innan jag får 42":an eller skaffar en ny kärring vilket nu inträffar först...)
Är ju inte i närheten av 5,24 med ändå... hade ju 0,07 innan så..
 
Last edited:

masracer1100

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2006
Ort
Borlänge
Hoj
Suzuki gsxr1100 89
masracer1100 skrev:
2216465 En fråga.
Har en orginal 1100gsxr 89 med monterat v&h avgas. (låter gött).
Frågan. vad ska jag göra åt tändningen, en sats med 5grades tändning.
mm.
E bra sugen på o turbo konvetera zukan.
:yoparty


Passar en 92 bak fälg på min 89 ...????
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Nån som vet (ytter)diametern på Mikuni CV38?? Så jag vet hur stora jag ska svarva bussninagrna...
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Silverryggen skrev:
2231841 Nån som vet (ytter)diametern på Mikuni CV38?? Så jag vet hur stora jag ska svarva bussninagrna...

Eftersom ingen visste kan jag nu meddela att dom är 46mm i ytterdiameter.
 
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top