andersbrink skrev:
2209838 Returvajer är ett måste, även med rullagrade trottlar.
Regn har ingen inverkan. Du kan spruta in över 5 dl vatten per minut vid drift utan att hojen kommer att misstända. Betänk att en högsommarkväll kan ha en relativ fuktighet på 100%, dvs när daggpunkten uppnås. Dagtid kan du ha upp till 85% luftfuktighet under kärringveckan. DET är MYCKET vatten per kolvslag.
Metallfilter för sten, småbarnshänder och fotbollar rekommenderas.
Vid montering ska du mjuka upp insugsgummina med ex-vännens hårfön, för den behöll du väl?
39'orna är att växa i, de är nästan för stora men det går. Det är en inlärningstid innan man får till pådraget utan att få motorn att storkna, dvs öppna upp för mycket alldeles för fort så att insugsvakumet kollapsar och inte kan dra upp soppamängd nog via emulsionsrören.
Tackar för mycket bra info!!
(Retur)vajer har jag på lösmeter (2mm), då ska jag ta och löda ihop en wire.
Hade inte en tanke på det där med luftfuktigheten men det har du ju rätt i, tänkte liksom att lite stänk skulle dränka den, men tänker man "out of the box" så är det ju ganska självklart!
Varför metallnät? Ca maskstorlek? (har kvar hennes nylonstrumpor
)Har du något bra tips på hur man kan fästa nätet på trattarna? ,man vill ju inte ha hönsnät runt insugsventilskaftet... Blir nog dock trevigt "nu kommer jag och äter upp dig insugsljud"
Hon hade tyvärr ingen hårfön, hon hade nån plattång, eller nåt.. Men jag har en Krups hårtork från 70-talet på 1300W som jag moddat med ett munstycke, den har jag till att montera krympslang (med smältlim) på jobbet, lite snällare än varmluftspistol.
Har faktiskt bara kört hojar med insprut och vaccumfuggar så det ska bli intressant att prova, börde inte den icke-justerbara accpumpen hjälpa till vidd snabba gasrörelser?
Ska bli kul å se om vi kan bestycka dem så att man får en jämn och fin kurva utan direkta pucklar
J.J skrev:
2209895 Luftfilter kanske du borde ha om du kör mycket med hojjen ?
Jag kommer nog köra en hel del med den ja, men då kommer man till problemet, luftfilter-adaptar som jag inte har och som kostar typ 600.-/styck
Filter har jag, funderar på att göra en rining från plasttratten(flänsen) och CNC-fräsa ut den ur 4mm alu plåt, sedan svarva 4st koniska rör upp till filtrena.
Men trattarna får nog sitta på sålänge, får försöka undvika dammiga grusvägar