Trimning av oljekylda GSXR-tråden

peterhenriksson

peter henriksson
Gick med
25 Sep 2005
Ort
mariehamn
Hoj
gsxr 1100
lahi skrev:
1631779 När jag körde sugmotor fick jag 143,9 hk/117 Nm på hjulet med 1109 cc, JE kolvar (runt 13:1 med toppen planad), prostreetportad topp och Mikuni smoothbore 33:eek:r. Hade Dyna 2000 tändsystem också.

Förresten , detta var ju en kanontråd, herr Roos!!! Att man inte kommit på det tidigare... :hihi Då kan jag passa på att fråga: Finns här någon som har 3:ans drev liggande till 1100R -86? :)
hej jag har en hel låda med växel låds axlar o drev till växel trumma gafflar mm mm du kan få hela lådan för 1000kr
peter henriksson
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
GixxerMike skrev:
2125412 Så här ser säkringslocket ut som jag har.Bud


Ser inte så plåkigt ut :tummenupp ....Nästan bud på köra upp till dig, fast vädret ser inte
så lovande för tillfället :(

50 spänn kanske :va
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
GixxerMike skrev:
2125428 Okey kanske kan skickat den för en tia till.


Låter helt ok, mannen :tummenupp
Jag PM:a dig med namn o adress

GixxerMike skrev:
2125428 Okey kanske kan skickat den för en tia till.


Glömde nämna!
Jag kan skicka 60kr i ett vanligt kuvert till dig. Kanske enklast :va
 

micke6

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki GSXR1100 (Stulen)
Tjena!

jag har ett problem me min Gixxer! när jag lägger i 2an och drar på så hugger den som om man frikopplar snabbt (flippar me kopplingen) detta händer bara på 2ans växel. någon som vet va detta beror på?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Sök här på SH efter "2ans växel" så vet du vad du ska göra med din växellåda.

micke6 skrev:
2125575 Tjena!

jag har ett problem me min Gixxer! när jag lägger i 2an och drar på så hugger den som om man frikopplar snabbt (flippar me kopplingen) detta händer bara på 2ans växel. någon som vet va detta beror på?
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Snacka om att ställa till det.........

Bygger ju som bekant en SF 7/11 och den hade idag kommit så långt att jag
hämtade tank å cuts hos lackerarn... sugen som attan på att få ihop och testa..( har aldrig haft igång denna motorn )
Har del-renoverat motorn med nya kolvringar, nyhonad mätt upp spel och bytt alla packningar, varit noggran som fasen (som vanligt) och just ikväll vad jag ivrig (och hungrig..)
Till saken hör att jag har en "moddad" pingen kran med 2 anslutningar som jag inte har tagit reda på 100 hur den funkar......
Slängade på tanklock och list satte dit ett förg.par på varje anslutning, på tanken.
På med cuts, testade elsystem, checkade allt.. OK
Chokade, tryckte på starten, startade direkt... JIPPi, lät fint trots stort ventilspel, fick värma sig medan jag tog på mig hjälmen, sedan ut för att köra in ringarna enligt "Motomanprincipen" läckte lite i avgasanslutningen, inga oljespill, OK då kör vi.... i 500m sedan började den tryta ( gå på 2 cyl..)
Då gick mina tankar dikrekt till min skumma pingelkran.. Det sitter något konstigt moddat vred på den som inte stämmer överens med markeringarna + att 1100 tanken sitter jäkligt trångt så den är inte helt enkel å komma åt..
Stannade för att kolla ( har 2 st genomskinliga OK bränslefilter) ena filtret torrt... in med fingarana å pilla sig lite.. AJAJ ,testa igen , samma sak igen.

Efter att ha testat att vrida vredet 360 grader utan att få båda paren att få soppa "hände det..."
Eftersom kranen sitter så dumt till använde jag en skruvmejsen för att manövrera den, vilket resulterade i att jag slet av en av slangarna från kranen så att det pissade soppa över allt som jag pulverlackat, lackat, putsat, fixat, fan fan fan , motorn varm som faen, brandman som man är började jag leta efter pulversläckaren, hittade den, ingen brand men soppan pissade, kom inte åt anslutningen så jag kunde inte plugga den med fingret..
Hur jag än vred sluatde det inte, och för att få bort tanken måste jag skruva bort undertail, cuts...

I rent vredesmod SLET jag bort mina lösa V&H filter och lyckades få dit slangen igen..
Kollade över skadorna och pulverlacken är matt/vit där bensinen sprutat och motorfärgen rann av som vattenfärg...
Kul när man har varit så noggran och lagt över 200h och så sabbar man det såhär...

Nu har jag iaf kontrollerat kranen och slangarna, konstaterade att jag dragit bränsleslangen över vevhusventen i en kostig vinkel med böj + för lång slang, ett veck till...

Jaja, nu har jag, Captian Morgan, MacAllan (18yo) snackat om saken och nu känns det bättre...

Det hjälper ju inte att kärringen flyttade ut idag heller..


PS. Hoppas nån orkar läsa hur det kan bli om man är :

-Ivrig
-Arg
-Hungrig
-Kåt
-Ledsen
-Sugen på att gasa
-Frustrerad mm...

DS. Inga moralpred. men gärna sympatier, jag KAN skruva men läs ovanstående och inse att jag e ledsen ( och full )

Tack för ordet
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Silverryggen skrev:
Det hjälper ju inte att kärringen flyttade ut idag heller..

Klart som FANKEN det gör! Nu har du all tid i världen att trimma till långt in på småtimmarna - och ragga 'fjårtisar' utanför lokala kiosken. :tummenupp
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Silverryggen skrev:
2166856Snacka om att ställa till det.........
Jäkla osis...

Men se det såhär: Nu borde du ha blidkat Mr. Murphy tillräckligt iallafall.

Så på'n igen, och visa Murphy vem som bestämmer.

Det blir kul igen när du väl fått fart på den, och finishen kan du fixa nästa vinter istället.
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Tack ska ni ha gubbar, känns bättre nu när man fått äta och sova lite (ensam :) ), Ska bort och kolla sen hur illa det va...
 

Gixxerrider

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2006
Ort
Borlänge
Hoj
GSXR 600 -98
Vad för effekt ca: på 1216 cc, 11,5:1 komp, portad -91 topp, RS 40, org kammar, v&h tändställare, Yoshi system. Ska bänkas när dom får igång bänken här igen. Vinnaren får en promenad i omgivningarna...
 

J.J

Älskar raksträckor med trackbite
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Söder om Sthlm
Hoj
GSX-R1370 + GSX-R1435 projekt
Gixxerrider skrev:
2170139 Vad för effekt ca: på 1216 cc, 11,5:1 komp, portad -91 topp, RS 40, org kammar, v&h tändställare, Yoshi system. Ska bänkas när dom får igång bänken här igen. Vinnaren får en promenad i omgivningarna...

150-155 på hjulet tippar jag.
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Sitter å grunnar....

Har fått ihop knarren nu, inte bänkad och inställd men den går jämt å fint men jag tycker den är lite klen vid vridtoppen, och strax under...

Jagar ju nya fuggar men frågan är om man inte skulle gå på en volymökning oxå... det gör ju fina saker för vridet...

Sitter å tittar på Brinks hemsida å har suktat på den däringa APE raden, undrar om minn topp kan flöda såpass... :tungan

PS. Det hjälpte hog ändå att kärringa flyttade ut, nu behöver man inte åka till IKEA å köpa gardiner å sån skit... + att jag får tebax 15.000:- av skattmasen innin midsommar :hihi
 
Last edited:

GSRecycle

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2004
Ort
Landskrona
Hoj
Moto Martin, Katana
Har nu skruvat ihop min 1052 motor men misstänker att jag missat något.
Fräste ju upp blocket och monterade en 1127 cyllinder som är borrad till 1186.
Alltså en Wiseco 1186 kit för 1127 motor.
Då 1052 har ca 1mm kortare slaglängd så trodde jag att det var lugnt, lite lägre komp bara.
Mitt problem är om detta funkar, då jag nu har läst någonstans att 1052 har
kortare slaglängd MEN längre vevstakar.
Har någon erfarenhet av detta?
Har haft igång motorn och kört några lugna km och allt verkar OK

Motorn smäller rejält vid kallstart, misstänker startkopplingen.
Någon som har bra tipps till lösning på detta
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Jag har för mig stakarna är identiska med 1127'an, men jag kan inte svära på det. Det lär märka då du motorbromsar efter första fullgasvarvningen, håller motorn då - lär den hålla många mil till. Kompsänkningen är ju bara 0.50 mm samt den mindre kubiken. Du minskar kompet från t.ex. 13.5:1 till ca 12.8:1

Byt den emligt dåliga 3-kulors startkopplingen (enbart yttre delen) till den från 1127'an, passar rakt av.
 

1327cc

Ny medlem
Gick med
7 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
GSX1100 81, 84, Katana
Går det att köpa enbart den yttre delen?
För när jag frågade efter en sådan till en 89 så såldes den bara ihop med startmotordrevet och kostade 2500 kr :(
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
andersbrink skrev:
[
Byt den emligt dåliga 3-kulors startkopplingen (enbart yttre delen) till den från 1127'an, passar rakt av.

Yttre delen av 1127an startkoppling passar inte på 1052ans inner del, man måste ha komplett 1127 startkoppling.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
1327cc skrev:
2181351 Går det att köpa enbart den yttre delen?
För när jag frågade efter en sådan till en 89 så såldes den bara ihop med startmotordrevet och kostade 2500 kr :(

Nytt? Well... jag har en beggad i min bra-å-ha-låda, som dock inte är till salu. Någon måste ha slikt liggandes. Annonsera.
 
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top