andersbrink
hasenfrasen
Enligt dina data:
cyl_cc: 357.10 * 4 = 1428 cc
bore: 83.00 mm
stroke: 66.00 mm
head_cc: 23.50 cc
gasket_cc: 6.76 cc (1.25 mm)
deck_cc: 0.00 cc (0.00 mm)
dome_cc: -1.15 cc (ventilfickor)
squish: 1.25 mm
compression: 12.37:1
-1 cc för "det okända":
cyl_cc: 357.10 * 4 = 1428 cc
bore: 83.00 mm
stroke: 66.00 mm
head_cc: 23.50 cc
gasket_cc: 6.76 cc (1.25 mm)
deck_cc: 0.00 cc (0.00 mm)
dome_cc: -2.15 cc
squish: 1.25 mm
compression: 12.02:1
Ventilfickorna ska vara minst 1 mm större i diameter än ventilerna. Ventilen kan få fladdra upp till +/- 0.5 mm innan styrningen anses som totalslut.
Avståndet mellan kolv/ventil mäts hela vägen vid +/- 10 grader vid Ö.D. när båda kammarn är "in action". Insug, minst 1.50 mm spel och avgas 2.00 mm mätt med ventiljusteringen först satt till noll spel.
T.ex. Busakolvarna har urfräst ända ut till kolvkanten. Fräs hellre ända ut än att lämna en rimpa på 1 mm som kan utgöra en källa för detonation.
cyl_cc: 357.10 * 4 = 1428 cc
bore: 83.00 mm
stroke: 66.00 mm
head_cc: 23.50 cc
gasket_cc: 6.76 cc (1.25 mm)
deck_cc: 0.00 cc (0.00 mm)
dome_cc: -1.15 cc (ventilfickor)
squish: 1.25 mm
compression: 12.37:1
-1 cc för "det okända":
cyl_cc: 357.10 * 4 = 1428 cc
bore: 83.00 mm
stroke: 66.00 mm
head_cc: 23.50 cc
gasket_cc: 6.76 cc (1.25 mm)
deck_cc: 0.00 cc (0.00 mm)
dome_cc: -2.15 cc
squish: 1.25 mm
compression: 12.02:1
Ventilfickorna ska vara minst 1 mm större i diameter än ventilerna. Ventilen kan få fladdra upp till +/- 0.5 mm innan styrningen anses som totalslut.
Avståndet mellan kolv/ventil mäts hela vägen vid +/- 10 grader vid Ö.D. när båda kammarn är "in action". Insug, minst 1.50 mm spel och avgas 2.00 mm mätt med ventiljusteringen först satt till noll spel.
ronnyracer skrev:Hur mkt gods bör lämnas i kolvens ytterkant när man fräser ur ventilfickor i kolvarna, ser ut att bli lite skört i mina ögon.
T.ex. Busakolvarna har urfräst ända ut till kolvkanten. Fräs hellre ända ut än att lämna en rimpa på 1 mm som kan utgöra en källa för detonation.