Silverryggen
S-BACK MOTARDS
- Gick med
- 15 Jun 2003
- Hoj
- Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
andersbrink skrev:2408257Originalstakarna verka hålla för iaf 400 hästar om man håller varvet under 11k. APE-stängerna håller för 500+ hästar om blocket är oringat, under förutsättning att man kör med bigblock, annars stryker veven fortare än snabbt.
Silverryggen skrev:2408342Hur mycket uppskattar du att en orginalspis (1127 org kolvar,stakar, k.bultar med APE-stänger) klarar av, hk/laddtryck, innan veven/stakarna säger upp sig...? "Learning by doín? eller...
andersbrink skrev:2408723Det är originalkolvarna som är svaga länken. Max ca 300 hästar. Laddtrycket har ingen direkt korrelation mot uteffekten utan beror på hur turbin och kompressor lirar, dvs mottryck och stall/kavitation.
Silverryggen skrev:24088574 timmar tog det att sälja förgasarna... Kanske sålde dom för billigt..?
Vad var det jag sa, sol i smörskenSilverryggen skrev:24088574 timmar tog det att sälja förgasarna... Kanske sålde dom för billigt..?
lahi skrev:2409000Så här blev min hoj efter att jag lade den utanför jobbet med låset i skivan. Sista bilden är till Silverryggen, här ser du hur trångt det blir![]()
Silverryggen skrev:24088574 timmar tog det att sälja förgasarna... Kanske sålde dom för billigt..?
Det ser lite värre ut på bilderna än vad det är, men det är ändå lite tråkigt att det ska bli så pga en idiottabbe. Glasfiberspackel har jag redanSilverryggen skrev:2409023Fan lasse, det va ingen dålig rova...Men om 3 dar e både du och hojen fit for fight ju..
Tänk på att när du flyttar till vallås har du bara 1km till Feltema, där har dom glasfiberspackel billigt.
Jag ser hur trångt det är, snyggt e det iaf, jag skall väl ha nåt liknande, fast min turbo ska vara större....![]()
lahi skrev:2410278Jag gjorde en hemsk upptäckt idag! Högerskivan blev skev vid vurpan... Någon som har en liggandes? Fälgarna är från 90-92 ungefär...
Det var ju synd, annars hade jag kört upp till Halmstad och handlat nu... Men jag tackar för hjälpen med att leta!Silverryggen skrev:2410916Ajajajaj, det va inte bra, sålde mina orginalskivor för 2 mån sen... Jag har kollat alla annonssiter jag känner till utan resultat. Ska snoka lite och se om vi har tur.
Är det dom skivorna som du har på garagebilderna som sitter på dvs dom hålborrade? Hittar jag några så ringer jag lasse.
Har du tur har kanske Roger i Boden, Henrik Roos eller Brinken liggandes.
Gör ett inlägg här med,
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=128376
Simma lugnt/ J
Hittade dessa på blocket alldeles nyss..lahi skrev:2410278Jag gjorde en hemsk upptäckt idag! Högerskivan blev skev vid vurpan... så nu måste jag fixa en sådan innan jag kan ut och köra! Fan... Någon som har en liggandes? Skulle verkligen behöva en skiva på måndag (helst nu) så jag ska köra inom Anderbergs i Fleninge på måndag och kolla. Har inte de så hoppas jag på någon härFälgarna är från 90-92 ungefär...
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |