Dr.Bike
Guest
Silverryggen skrev:2668243Rent flödesmässigt skiljer ju inte så mycket (spjället).Låter man någon seriös med MYCKET erfarenhet ställa in CV-fuggarna med luftburk (ej separata filter)
och lägger ner en del möda å kraft så kan man ju få till det "ganska" bra med rätt munstycken/nålar.
Tyvärr visar det ju sig alltför ofta att det ät löpande-band principen hos operatörerna, i med "rätt" huvudmunstyke för att få till en hyfas A/F-kurva sen , NÄSTA...
PS. Hade FCR 39 (med trattar) på min 1127 i somras, var trevligt att ligga på ca 5-6K ner i en viadukt på 2:an och skafta inne i tunneln... Tanterna som gick på gångbanorna blev nog inte helt nöja med den insugsljuds-explosionen som infann sig, men det blev jag![]()
Tyvärr har du rätt i det där med löpande-bandprincipen... därför är det bra att en av mina vänner snart har en egen bromsbänk!

Då kan man ju fiddla lite!
Samma sak med tändförställare... det är som kjejsarens nya kläder.
Kan se tanterna framför mig!
