Det är mycket enkelt. Motornumrets första tecken berättar vad det är för motor;
V710 = 1127 cc GSX-R
V706-708 = 1127 cc GSX-F
V719-720 = 1157 cc Bandit
U703-704 = 1052 cc GSX-R
Som sagts tidigare har 1100F annan insugskam, annan vev och koppling (med snedskurna drev), andra förgasare samt annan ECU.
http://gsx-r.tatsuwo.org/e/historyo...äffen verkade också vara en tysk cachad sida.
Enligt Anders Andersson (Suzukis race team, Öhlins m.m.) är U705 beteckningen på motorer strypta till 100 hk. Han borde veta. http://www.bike.se/test/duell/suzuki-gsxr-1100-gsxr-1000-229Tack, men U705 finns inte där heller.
Har letat, och en av de väldigt få träffarna var en tysk samlarauktions-sida. Träffen var svår att finna dock.
Den andra träffen verkade också vara en tysk cachad sida.
Har en original USD-gaffel passande en 92:a, har gått 100 mil sedan den var ny.Söker USD gaffel med kronor och ok.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |