View attachment 455348
Har äntligen fått ihop mitt gsxr 1100 88 projekt.
Mycket trevlig att köra. För närvarande har den original motor, RS36 samt VoH grenrör med Laser duotech dämpare.
Funderar på vad jag skall göra för att få lite bättre fart i motorn för användning på gata och någon bandag.
Kommer att gå igenom motorn till vintern och montera stakar från vattenkyld gsxr1100.
Behöver jag köpa nya bultar till vevstaksöverfallen eller kan jag använda de gamla igen?
Har två huvudalternativ rörande trimningen:
1) Har 1127 cylinder med kolvar samt 750 dot topp liggandes som jag funderar på att montera över vintern.
Får förgasarna plats i ramen om jag använder DOT toppen? (RS36 med trattar och foamfilter)
2) 1127 topp med 30/26 ventiler samt 1196 eller 1255 cc. Några säger att man kan köra med rotfria ventiler på gata medan några säger att det inte går bra. Några erfarenheter?
Kanske någon har några begagnade delar att sälja?
Några synpunkter på om trim setup 1 eller 2 är lämpligast?
Hälsningar Kristian