L N PARTS LTD | Aftermarket BMW | Suzuki | Ducati | Yamaha | Aprilia | Honda | Kawasaki Motorcycle Parts
www.lnpartsltd.com
Här köpte jag till min suzuki förra året, den gjorde exakt som din. den laddade inte batteriet, jag köpte både stator och laddregulator för ungefär 1200kr tillsammans från UK, när jag öppnade motorn så sågt jag att en av spolarna hade brunnit upp. min voltregulator gav en massa konstiga saker i mätvärden, trodde den var paj men den fungerade jätte bra med den nya statorn, så nu har jag 2 fungerande regulatorer.
Det som skiljer många stator och regulatorer är saker som sladd längd eller borrade hål hit o dit, i grund o botten är dom väldigt lika, oftast är det exakt samma del till många olika hojar, det är bara kruxet omkring som ser lite olika ut för att passa den ena eller den andra motorn. men delen i säg har samma specs o gör samma sak!
Lycka till!
det finns en svensk mc verkstads sida som jag inte hittar, hittar inte min gamla tråd från förra året när jag hade problem. någon här vet säkert vilken det är, det är en guide för hur man testar alla komponenter med batteri o laddning för att härleda var som kan vara fel, jag använde den och den ledde mig fram till statorn, och mycket riktigt så var det så. hittar du laddregulatorn så kopplar du bara ur kabeln u den, o så mäter du alla stiften i den från motorn. Alla ska leverera samma volt, om ja inte minns fel runt 30 volt eller något, när du varvar lätt ska alla öka typ lika mkt, skiljer det sig är statorn paj, någon spole som kan ha brunnit osv, för mig var det en av de 3 faserna som tok-rusade iväg i volt. hur som ska alla 3 bete sig likadant oavsätt om du står på tomgång eller varvar, dom skall vara i fas med varandra