Triumph Daytona 675-tråden!

Xmotojohan

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2008
Hoj
bmw g650xmoto
tycker inte att det är så farligt med trycket på händerna , men det känns som om man skulle ha en lite flackare sadel inte så hög bak..eller nåt.
när man åker aktivt så är det inget problem, med annars så får man hoppa bak hela tiden:(
vad kör du med får kåpglas?:tummenupp

Altså, jag tycker man tvingas in i rätt lutning så att säja. För mej blir det likssom helrätt med alla vinklar (171cm)(knä/rygg/armbåge). Jag och en polare körde ner till Moseldalen och Ringen i sommras och jag tycker faktiskt vinkeln hjälpte mej att inte bli så himla trött i ryggen(nedre delen) vid längre pass, Däremot ökar ju vikten på handlederna markant så att säja :gnissla (jämför med min förra r6) men vid aktiv körning funkar det bättre med den branta ställningen på 675an tycker jag då man "glider in i Rock'n'roll mode direkt"! :tummenupp

Jag körde med min tjejs boxningslindningar i handskarna och upp över handleden för att styva till handlederna något, funkade fint vid längre inte så aktiva pass :yoparty

Bild2.jpg

http://www.toprankeq.com/visaprod.php?prodid=104

TropaDeElite

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2008
Hoj
Triumph Daytona 675
Jag är ute efter att byta ut sidoblinkerserna på min Daytona. Har ni några förslag på olika blinkers alternativ som är lagliga? Bifoga gärna bilder eller länkar.

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
några fler med som ska med till gotland 26-28 juli????
bra tips på ngn som säljer batteri laddare till en bra peng?? ( gärna en modell som står och underhålls laddar )!

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Första sidorna av MCN:s SuperSportbantest 2009 kan Ni tjuvläsa här. Gissa vilken som vann? :)

...bra tips på ngn som säljer batteri laddare till en bra peng?? ( gärna en modell som står och underhålls laddar )!

Jag köpte CTek på Claes Ohlssons - något nedsatt pris efter julhelgen. Funkar mycket bra (än så länge). Du skulle väl delta i CSS på G-åsen i maj, eller?

@Sebbe - lägger Du MC-åkningen på hyllan eller blir det nytt försök senare i år?

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...
bra tips på ngn som säljer batteri laddare till en bra peng?? ( gärna en modell som står och underhålls laddar )!

Som Roffe skriver ovan, Ctek, har haft min laddare i 4-5 år. Då har den stått permanet uppkoplad mot hojen mellan okt/nov-mars/apr utan mankemang.

Sebbe_H

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Ducati Hypermotard 939 -17
Första sidorna av MCN:s SuperSportbantest 2009 kan Ni tjuvläsa här. Gissa vilken som vann? :)

Jag köpte CTek på Claes Ohlssons - något nedsatt pris efter julhelgen. Funkar mycket bra (än så länge). Du skulle väl delta i CSS på G-åsen i maj, eller?

@Sebbe - lägger Du MC-åkningen på hyllan eller blir det nytt försök senare i år?

Lägger det på hyllan iaf tills nästa år, tappat intresse och ekonomin är inte vad den har varit.. :(

SjöKexet

seabiscuit
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Koreansk kombi

Spenderar den helgen på Anderstorp, förhoppningsvis i strålande solsken :Bugar

Har som föregående talare alltid använt CTEK och dom fungerar klockrent.
Har föresten en CTEK laddare extra som jag inte använder, som du kan få lite billigt om du har vägarna förbi Solna.

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Någon som har förslag på snygga och godkända framblinkers till D675?

Någon som vet om dessa är godkända eller ej?

Proton
http://www.british-customs.com/prot...ls-triumph-motorcycles-c-15-p-4-pr-17122.html

Watsen
http://www.watsendesign.com/Triumph_Products/Triumph_Home.htm

Jag kör med proton, blinkar nått in i helvete starkt, men drog ner frekvensen från epileptisk nivå till ok. Om dom i sej är lagliga vette fan, skulle nog inte tro det iof.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy