Triumph Daytona 675-tråden!

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Skall lyfta ut hojen i dag och se om den startar ...

EDIT: Startade som en klocka, tog en sväng på några kilometer och jag är KÄÄÄÄÄR :tuttar

Men fan vet om man orkar köra max 5000 varv i 84 mil ... vad säger ni om inkörningen? Den gör ju bara dryga 100 km/h, kommer få KRUPP :huvet

De första milen med min körde jag på Kinnekulle på en SH-kurs, och den rullar nu in på sin 3:e säsong utan att gnälla.....finns tvåtusen olika åsikter om hur man skall köra in motorer. Sök här på SH eller googla efter inkörning:brinnerup
 

Dan17

PMC
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675
Skall lyfta ut hojen i dag och se om den startar ...

EDIT: Startade som en klocka, tog en sväng på några kilometer och jag är KÄÄÄÄÄR :tuttar

Men fan vet om man orkar köra max 5000 varv i 84 mil ... vad säger ni om inkörningen? Den gör ju bara dryga 100 km/h, kommer få KRUPP :huvet


Därför köpte jag demon och lämnade 0km till dig :tummenupp
 

MadAx

Fort och fel
Gick med
28 Aug 2005
Ort
Västerort
Hoj
Triumph 675
Någon som vet vart man kan köpa kortare broms och kopplingshantag. såg det i någon tråd tidigare men hittar den inte nu.
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Därför köpte jag demon och lämnade 0km till dig :tummenupp

:banana :banana

Jo jag har läst alla trådar om hur man bör köra in en hoj, och åsikterna är många och går isär. Men jag tro som ni, lite gasa skall den nog klara :yoparty

Men jävlar vilken cykel. Hade en Sv650 innan och stabiliteten i den här märktes direkt, vilket skillnad. Sen sitter man väldigt framåtlutad, sadeln sitter rätt högt, men det är nog bara en vanesak.

Jag är duktigt nöjd!!

Och nej, jag provkörde inte någon innan, utan köpte på vänners rekommendationer och på utseende ... lite samma princip som när man raggar tjejer :tuttar
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Någon som vet vart man kan köpa kortare broms och kopplingshantag. såg det i någon tråd tidigare men hittar den inte nu.

LSL har http://www.nccr.se
Titax hittar du hos S-Racinghttp://www.s-racing.se
Sen finns ju även pazzo men då för du följa portas råd.
Mitt tips är Titax, stod och klämde på sådana senast jag var hos S-racing och dom passar lika bra i vitrinskåpet som på hojen.:tummenupp, faktum är att jag tyckte kvalitetskänslan var högre en på pazzo
 
Last edited:

Dan17

PMC
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675
:banana :banana

Jo jag har läst alla trådar om hur man bör köra in en hoj, och åsikterna är många och går isär. Men jag tro som ni, lite gasa skall den nog klara :yoparty

Men jävlar vilken cykel. Hade en Sv650 innan och stabiliteten i den här märktes direkt, vilket skillnad. Sen sitter man väldigt framåtlutad, sadeln sitter rätt högt, men det är nog bara en vanesak.

Jag är duktigt nöjd!!

Och nej, jag provkörde inte någon innan, utan köpte på vänners rekommendationer och på utseende ... lite samma princip som när man raggar tjejer :tuttar


Jag blev kär på en gång, när jag kom hem ville ej titta på :tuttar
 

Dan17

PMC
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675
LSL har http://www.nccr.se
Titax hittar du hos S-Racinghttp://www.s-racing.se
Sen finns ju även pazzo men då för du följa portas råd.
Mitt tips är Titax, stod och klämde på sådana senast jag var hos S-racing och dom passar lika bra i vitrinskåpet som på hojen.:tummenupp, faktum är att jag tyckte kvalitetskänslan var högre en på pazzo


Ska hämta mina Titax imorg,ska lägga bilder efter allt modifiering b.a StephanDs End Cap...:tummenupp
 
Last edited:

TropaDeElite

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2008
Ort
Kungsholmen
Hoj
Triumph Daytona 675
Någon som vet vart man kan köpa kortare broms och kopplingshantag. såg det i någon tråd tidigare men hittar den inte nu.

Jag köpte ASV handtag, korta. Dom är grymt snygga!

För övrigt håller jag på och moddar hojen. Det är lite slit, men den kommer att bli riktigt fet när den blir klar. Lite "under tiden" bilder :)

DSC00630-1.jpg


DSC00632.jpg


DSC00633.jpg


DSC00635.jpg


DSC00638.jpg
 
Last edited:

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Jag köpte ASV handtag, korta. Dom är grymt snygga!

För övrigt håller jag på och moddar hojen. Det är lite slit, men den kommer att bli riktigt fet när den blir klar. Lite "under tiden" bilder :)

Har du importerat två hojar från U.K ? I så fall, gick du via en firma eller vart det privat? Lite sugen själv på det nämligen....
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Här är en liten tråd att studera till dess Du får svar:)

... gick du via en firma eller vart det privat? Lite sugen själv på det nämligen....

Tjusigt värre:tummenupp . Är detta fortfarande slutmålet? Pulverlack på allt eller anodisering på vissa delar? Fich Du tag i Xenon-lyktorna? Har Du löst instrumenteringen? Svart och guld-kombination är inte fel...

...Lite "under tiden" bilder :)
...
 
Last edited:

TropaDeElite

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2008
Ort
Kungsholmen
Hoj
Triumph Daytona 675
Har du importerat två hojar från U.K ? I så fall, gick du via en firma eller vart det privat? Lite sugen själv på det nämligen....

Jag och min kusin importerade varsin D675 från England. Anlitade Mark Jennings. Honom kan jag rekommendera. Grymt bra!! :tummenupp

Tjusigt värre:tummenupp . Är detta fortfarande slutmålet? Pulverlack på allt eller anodisering på vissa delar? Svart och guld-kombination är inte fel...

Jag tycker att den hojen är grymt snygg! Dock så har jag satt en personlig prägel på min och gjort den lite annorlunda. Jag tycker att svart och guld är en grym kombination. Dock så ska man vara lite sparsam med guldet så att det inte blir för mycket.

Förhoppningsvis blir den klar till slutet av nästa vecka. Allt guld är anodiserat och allt svart är pulverlackat med Triumph Jet Black originalfärg. På vissa mindre delar som skruvar och muttar har jag använt Jet black touch up paint. Men de flesta skruvar är svarta aluminium skruvar från Tasty nuts.
 
Last edited:

MadAx

Fort och fel
Gick med
28 Aug 2005
Ort
Västerort
Hoj
Triumph 675
LSL har http://www.nccr.se
Titax hittar du hos S-Racinghttp://www.s-racing.se
Sen finns ju även pazzo men då för du följa portas råd.
Mitt tips är Titax, stod och klämde på sådana senast jag var hos S-racing och dom passar lika bra i vitrinskåpet som på hojen.:tummenupp, faktum är att jag tyckte kvalitetskänslan var högre en på pazzo

THX det vart Titax såg rigtigt fina ut så nu e det bara att vänta på lite godis
 

TropaDeElite

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2008
Ort
Kungsholmen
Hoj
Triumph Daytona 675
Jag har Micheline Pilot Road 2 CT. Enligt instruktionsboken står det att däcktrycket ska vara 2.35 fram och 2.50 bak. Men hur vet jag vad trycket ska vara på ett visst specifikt märke då?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Du brukar behöva kolla det med däckshandlaren eller tillverkarens hemsida för att få deras rekommendationer för Din hoj.

Det skiljer ochså en hel del beroende på hur och var Du kör (bana el gata).

Generellt:
- Lågt tryck = bättre fäste, varmare däck (risk för överhettning?!), kränger lite mer, rullar lite trögare.

- Många av oss sänker trycket rejält på bana, hur mycket beror på däcksidornas stabilitet samt hur varmt däcket blir.

För gata brukar rekommendationerna ligga på 2.5 - 2.9 bak,och runt 2.5 fram. På bana försöker man väl hamna på 1.9 - 2.3 bak, 2.1 - 2.3 fram. Går Du ned på låga tryck bör Du kolla däckstempen efter ett pass för att undvika överhettning/ obehagliga släpp. Detta är förmodligen en bidragande orsak till bl.a. Power 2CT:s rykte om plötsliga släpp när det går undan på bana...

Ta siffrorna med en nypa salt, det är siffror ur minnet för en massa olika däck jag anger och det kan säkert finnas undantag från detta (också).

Jag har Micheline Pilot Road 2 CT. Enligt instruktionsboken står det att däcktrycket ska vara 2.35 fram och 2.50 bak. Men hur vet jag vad trycket ska vara på ett visst specifikt märke då?
 

PeterM

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675
Hej på er alla.

Jag har köpt en Daytona 675 och detta verkar ju vara rätta platsen att ställa frågor i. Har inte hunnit läsa igenom alla sidorna än men hoppas ni kan hjälpa mig ändå.

Fråga 1.
Tänkte byta till ett 520-kit, är det någon som vet vilka drev som funkar på Anderstorp utan att varva ur på långa rakan?

Fråga 2.
Såg att en del banor har 95 dB vid förbipassering.
Jag undrar om mitt Two Brothers slip-on går att använda vid bankörning verkar ju låta en del. Har även nån guldig slutpip i röret som skulle fungera som nån dB-killer. Men det är ju bara ett hål rakt igenom den så funkar det?

Fråga 3.
Jag har idag Tor-mappen installerad kan man köra med den om man har orginal-systemet på. Eller kan det hända något skadligt, eller om den går sämre?

Tacksam för svar.
/Peter.
 
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

Top