Triumph Daytona 675-tråden!

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Grattis - kommer Du att tävla med Trajjan, så att det blir ännu roligare att kolla resultatlistorna?

1 - J.Porta is da man för att kommentera drevningen på Torpet. Han åker -1/+2 för närvarande

2 - Jag har kört på en hel del banor och klarat kraven hitintills (97dB stillastående vid en farsartad ljudmätning på Virtasalmi utan ljudpip. 92dB förbipasserande på Mittsverige med guldpipen P1-R som följer med röret (kanske inte riktigt 100% pådrag - kommunen mätte:rolleyes: )). Jag har tyvärr inte testat på någon av de mer fundamentalistiska banorna ännu. Någon annan i denna tråd har däremot haft problem.

Det finns ytterligare två mindre ljudpipar att beställa från www.twobros.com P-1 samt P4. Med P-1 gick brorsans Blade genom SBP-besiktningen, med P-4 låter den som en snöpt hamster. Kan ju vara enklare än att stressmecka på originalpipan i a f.

3 - Inte för kortare period i alla fall. Hojen går i så fall för fett, vilket är på rätt sida i alla fall. Däremot vet jag av en bansmiskad 675 som tappade 28 hk då lamellerna i katalysatorn lossnat och pluggade röret...:brinnerup . Är ju lite surt om än de tappade pållarna återvände till hagen efter lite massage av racerepairs.

TOR-mappen funkar rätt bra för Twobros-pipan, här är en gammal A/F-logg när jag testade den på min hoj (bäst effekt runt 13-13.25).

...Fråga 1. ...vilka drev som funkar på Anderstorp utan att varva ur på långa rakan?

Fråga 2. Såg att en del banor har 95 dB vid förbipassering.
Jag undrar om mitt Two Brothers slip-on går att använda vid bankörning verkar ju låta en del...

Fråga 3. Jag har idag Tor-mappen installerad kan man köra med den om man har orginal-systemet på...
 
Last edited:

Simon86

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2009
Ort
Hultsfred
Hoj
Ingen än
Hejsan

Hur är kvalitén på dessa engelska sportcyklar om man jämför med dom japanska konkurenterna som tex r6 och gsx-r 600 ? Är dom dyra att äga ?
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Hejsan

Hur är kvalitén på dessa engelska sportcyklar om man jämför med dom japanska konkurenterna som tex r6 och gsx-r 600 ? Är dom dyra att äga ?

IF har märkesförsäkring för Triumph, vilket gjorde valet lätt för mig ... kvalitén får andra mer erfarna ägare uttala sig om.
 

PeterM

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675
Grattis - kommer Du att tävla med Trajjan, så att det blir ännu roligare att kolla resultatlistorna?

1 - J.Porta is da man för att kommentera drevningen på Torpet. Han åker -1/+2 för närvarande

2 - Jag har kört på en hel del banor och klarat kraven hitintills (97dB stillastående vid en farsartad ljudmätning på Virtasalmi utan ljudpip. 92dB förbipasserande på Mittsverige med guldpipen P1-R som följer med röret (kanske inte riktigt 100% pådrag - kommunen mätte:rolleyes: )). Jag har tyvärr inte testat på någon av de mer fundamentalistiska banorna ännu. Någon annan i denna tråd har däremot haft problem.

Det finns ytterligare två mindre ljudpipar att beställa från www.twobros.com P-1 samt P4. Med P-1 gick brorsans Blade genom SBP-besiktningen, med P-4 låter den som en snöpt hamster. Kan ju vara enklare än att stressmecka på originalpipan i a f.

3 - Inte för kortare period i alla fall. Hojen går i så fall för fett, vilket är på rätt sida i alla fall. Däremot vet jag av en bansmiskad 675 som tappade 28 hk då lamellerna i katalysatorn lossnat och pluggade röret...:brinnerup . Är ju lite surt om än de tappade pållarna återvände till hagen efter lite massage av racerepairs.

TOR-mappen funkar rätt bra för Twobros-pipan, här är en gammal A/F-logg när jag testade den på min hoj (bäst effekt runt 13-13.25).


Nä tanken var inte att tävla med 675:an. Tänkte ha den till lite banåkning och lite gata men man vet aldrig. Ska köra lite Endurance på en R1:a

Jag ska gå in på Two Bros hemsida och kolla där på de olika slutrören.
Jag trodde att P1 och P1-R var samma bara att den ena är snedkapad.

Ska kolla med J.Porta ang drevningen.

Tack så mycket för svaren. :tummenupp
/Peter
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Hejsan

Hur är kvalitén på dessa engelska sportcyklar om man jämför med dom japanska konkurenterna som tex r6 och gsx-r 600 ? Är dom dyra att äga ?
Är inne på min andra 675a och det säger ju vad jag tycker om kvaliteten.
För övrigt så är dom fullt i klass med Jappsen både till finish och teknik, läs testen som tidningarna gjort sedan -06 och till dagens datum.

3st Masterbike vinster 3 år i rad talar ju sit tydliga språk okså, (blir nog en fjärde vinst med -09an i år:tummenupp
Kort sagt du får provköra för det finns ju¨ändå ingen garanti att just du gillar den.

Ang. däcktemp, på gata brukar jag hålla 2,5 både bak och fram, brukar funka på dom flesta däckmärken ,lite lägre på bana beronde på temp ute.
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Måste bara presentera mig här.

Maverick_ou812 från den stolta södern, "hemma" finns i Helsingborg.

Hämtade min röda 675 -09 hos Triumph Center Skåne igår och hann lägga 10 mil. Det är nog de mest intressanta och roliga 10 mil jag kört!! Vilken hoj!

Har kört sporttourer innan, startade på en VFR -98, fortsatte på en VFR -07 och har även en Ducati 900 Superlight i garaget. Har under två säsonger tävlat i REC på en R1 -98.

Jag följer tråden med stort intresse och roffe_s verkar ha stenkoll, vad beror det på? Anglofil eller? :D

Letar just nu kraschpuckar och andra skydd så man kan plocka ut hojen på bana utan att bli ruinerad om man skulle klanta sig. Några tips?

Har kollat T3 Racing och dom verkar bra att ha att göra med.
 

Dan17

PMC
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675
Välkommen .... Du har rätt, Roffe_s är vårans Pappa på tråden :tummenupp

.....................................................................................................
Monterade TOR igår, Finns det nån i Stockholm som har en Tuneboy och kan hjälpa mig med mappning?
 
Last edited:

berkasson

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2007 Daytona 675
3 - Inte för kortare period i alla fall. Hojen går i så fall för fett, vilket är på rätt sida i alla fall. Däremot vet jag av en bansmiskad 675 som tappade 28 hk då lamellerna i katalysatorn lossnat och pluggade röret...:brinnerup . Är ju lite surt om än de tappade pållarna återvände till hagen efter lite massage av racerepairs.

TOR-mappen funkar rätt bra för Twobros-pipan, här är en gammal A/F-logg när jag testade den på min hoj (bäst effekt runt 13-13.25).


Då undrar jag om de är nån fara att åka med orginal-mappen med two brothers? Har nämligen monterat den innan jag ska ner till gävle på service tänkte be grabbarna mappa om då.
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Kolla först med honom att han inte är "upptagen" med något annat. Beställde lite drev förra året från honom och det tog ett braaaaa tag innan de dök upp hemma. Har skrivits en del på http://www.triumph675.net/forum/
Okej, tackar för varningen, dom lovade 4 dagars shipment till Sverige.
Vill ha no cut kraschpuckar, några andra förslag?
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Okej, tackar för varningen, dom lovade 4 dagars shipment till Sverige.
Vill ha no cut kraschpuckar, några andra förslag?

Kör själv med http://www.gsg-mototechnik.de/

Dock fick man borra lite för att axlen till "kopplingspucken" skulle passa.

Fast de klarade inte riktigt att skydda motorsidorna vid en längre färd på sidan :död så.....fast å andra sidan kan kraschpuckarna haka fast i kurbsen eller nåt och skicka iväg hojen i omloppsbana. Inget är säkert förutom döden och skatterna :D

Hade nog satsat på skyddskåpor att sätta över koppling osv om man skall åka mycket bana. Brukar finnas en del på både Tüska E-bay motors och brittiska motsvarigheten.
 

Bifogat

  • 675.jpg
    675.jpg
    68.4 KB · Visningar: 67
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Yepp, hela garderoben går i tweed (den är inte stor), röker med förkärlek Sherlock-pipa och dricker ljummen ale på fredagskvällarna samt snuskbilder på Spitfire och Hurricane som skrivbordsunderlägg:hihi Jag anser dessutom och i all ödmjukhet att J.Porta har ett drömjobb med att skvalpa omkring i och utanför de skotska farvattnet, studera våghöjd och besöka destillerier...

...Jag följer tråden med stort intresse och roffe_s verkar ha stenkoll, vad beror det på? Anglofil eller? :D...

Tack:) Ungarna där hemma är inte riktigt lika snälla i sina omdömen:gnissla Gubb-någonting var det visst...

Bara så Du vet, Du måste köpa en licens för 199 Au$ för att programmera ECU med en Tuneboy-kabel. Jag tror att Racerepairs utanför Uppsala kan vara på väg att bli ÅF för Tuneboy...? TOR-mappen är nog fortfarande billigast att installera hos Din ÅF.

Välkommen .... Du har rätt, Roffe_s är vårans Pappa på tråden :tummenupp

Monterade TOR igår, Finns det nån i Stockholm som har en Tuneboy och kan hjälpa mig med mappning?

Det går alldeles utmärkt:tummenupp Den går ännu lite magrare med TBR, men inte på farlig sida. TBR behöver dock betydligt mer soppa i området 2.5 - 5 kRPM, så hojen går bättre på lite högre varv:)

Jag är förresten i Sundsvall i dag, ute vid Birsta...

Då undrar jag om de är nån fara att åka med orginal-mappen med two brothers?...
 
Last edited:

berkasson

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2007 Daytona 675
Jamen se där känner du hur våren börjar ta ett rejält grepp om Sundsvall :tummenupp !
Snart så kanske man får jaga dig runt mittsverigebanan :banana

Det går alldeles utmärkt:tummenupp Den går ännu lite magrare med TBR, men inte på farlig sida. TBR behöver dock betydligt mer soppa i området 2.5 - 5 kRPM, så hojen går bättre på lite högre varv:)

Jag är förresten i Sundsvall i dag, ute vid Birsta...
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag har ett set stag för kraschpuckar not cut sato-racing de behövs för att de ska vara komplett är själva puckarna om du är intresserad så kan du pm:a!
Jag får titta på det där, tack för erbjudandet.

Kör själv med http://www.gsg-mototechnik.de/

Dock fick man borra lite för att axlen till "kopplingspucken" skulle passa.

Fast de klarade inte riktigt att skydda motorsidorna vid en längre färd på sidan :död så.....fast å andra sidan kan kraschpuckarna haka fast i kurbsen eller nåt och skicka iväg hojen i omloppsbana. Inget är säkert förutom döden och skatterna :D

Hade nog satsat på skyddskåpor att sätta över koppling osv om man skall åka mycket bana. Brukar finnas en del på både Tüska E-bay motors och brittiska motsvarigheten.
Jo, jag har läst det där och sånt gör mig lite tveksam, borra själv, då har dom gjort en groda när dom designade skiten.
Gillade skyddskåporna från T3 så jag ska ställa dom mot väggen och be dom garantera leveranstid.

Yepp, hela garderoben går i tweed (den är inte stor), röker med förkärlek Sherlock-pipa och dricker ljummen ale på fredagskvällarna samt snuskbilder på Spitfire och Hurricane som skrivbordsunderlägg:hihi Jag anser dessutom och i all ödmjukhet att J.Porta har ett drömjobb med att skvalpa omkring i och utanför de skotska farvattnet, studera våghöjd och besöka destillerier...
"S" :et i roffe_s står alltså för stofil? :skrämd

För övrigt är Spitfire det vackraste plan som någonsin producerats även om P-51 Mustang hade överlägsen prestanda. :gnissla
 
Last edited:

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
För övrigt är Spitfire det vackraste plan som någonsin producerats även om P-51 Mustang hade överlägsen prestanda. :gnissla

"OT" Ähhhhhh......[YOUTUBE-ID]5nj77mJlzrc[/YOUTUBE-ID]


@Roffe, har du bilden på 675:an med Brittisk flygdesign, hoppas du vet vem jag menar. Hade den på min gamla laptop men kan inte hitta den nu.
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Jo, jag har läst det där och sånt gör mig lite tveksam, borra själv, då har dom gjort en groda när dom designade skiten.
Gillade skyddskåporna från T3 så jag ska ställa dom mot väggen och be dom garantera leveranstid.

Jag har med GSG-puckarna och det är ytterst lite man behöver borra.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

Top