Triumph Daytona 675-tråden!

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Hej alla! :hej


Björn heter jag och är nybliven(sedan slutet av okt, ca) ägare av en Daytona 675 -06. Läcker hoj! :D

Har nu läst igenom hela(!) tråden och tagit del av alla tips & åsikter. Måste ju säga att det verkar vara en väldigt trevlig hoj som i regel körs av trevliga människor(dvs ni alla här!). :)

Är det vår snart, förresten? :gnissla
Du måste skoja... läst HELA tråden?!?! :jisses:brinnerup
Säger välkommen från Skånehållet, grattis till en förbannat kul hoj.
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Hej alla! :hej


Björn heter jag och är nybliven(sedan slutet av okt, ca) ägare av en Daytona 675 -06. Läcker hoj! :D

Har nu läst igenom hela(!) tråden och tagit del av alla tips & åsikter. Måste ju säga att det verkar vara en väldigt trevlig hoj som i regel körs av trevliga människor(dvs ni alla här!). :)


Är det vår snart, förresten? :gnissla

Välkommen, jag är också södermalm :hej
 

BearMan79

Konstant hjälmfrezzyr
Gick med
5 Aug 2009
Ort
Södermalm, Sthlm
Hoj
Daytona 675 -06, "Golden Boy"
Du måste skoja... läst HELA tråden?!?! :jisses:brinnerup
Säger välkommen från Skånehållet, grattis till en förbannat kul hoj.

Yep, 189 f*cking sidor. Man är väl lite dum i huve't, helt enkelt. :dummer:banana
Men kul och intressant läsning var, och är, det!


Tackar för välkomnandet! :)


LucaBrasi skrev:
Välkommen, jag är också södermalm

Tackar! Trevligt med en modell-själsfrände på samma Malm. :)
 

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Ort
östermalm
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
Välkommen Björn.
Ngn som har börjat humma på vilka bandagar ni kommer att delta på i sommar?
Alltid kul att få sällskap av folk med snygga hojjar :tummenupp

Min plan är att köra:
kinnekulle i början av maj ( 2-3:e tror jag det var iår )
kemora (smc)
actionpics båda helgerna ( gotland ring )
ev yellow75 helg helg i juni ( gotland ring )
mittsverige banan i augusti (smc)
har inte riktigt bestämt hur jag ska göra med css dagarna iår, roffe?
 
Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Välkommen Björn.
Ngn som har börjat humma på vilka bandagar ni kommer att delta på i sommar?
Alltid kul att få sällskap av folk med snygga hojjar :tummenupp

För min del blir det nog riktigt tunnt med bandagar nästa år, men Kemora och Järfällabanan några gånger ialla fall, sen får vi se om det blir något mer.

Men bra Freddan att du representerar på dom snabba banorna :tummenupp
 

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Runt Mantorp
Hoj
Daytona 675
För min del blir det nog riktigt tunnt med bandagar nästa år

Why, why, why?

Vi klurar på att börja på Mantorp Park den 2/5 och sedan lite annat, Kemora förstås och sedan skulle jag vilja prov Kinnekulle som jag bara varit flaggis på.

Lång vinter att funder känns det som....
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Tjaa, vi kommer att träffas på Kemora och Mittsverige i a f, Freddan:) Funkar allt som det ska tjuvtränar jag lite med Tommen m fl i Finland redan i maj. Får jag bara med mig Hoppe blir det nog CSS i någon form i a f. Jag håller koll här för närvarande, då jag är sååå sugen på att börja säsongen 2010 med en vecka i Spanien och Jerez kanske skulle passa in? Två dar på bana och några i bergen låter väl inte fel, men jag måste läsa på lite i kartboken för att kolla hur det blir med resorna i så fall (kan hyra en kåk där).

Luca, roligt att Du prickar Kemora, men inte vet jag om Du hittar en snabbare bana bland de övriga som Freddan besöker? På tal om snabb bana sägs det att det ska finnas asfalt på denna tidigt nästa säsong och då hänger i a f jag på låset. 4.1 km toksnabb bana mindre än 5 mil från garageporten blir grrrejt, hoppas den funkar för bra utbildning också:)

Ninan, jag blev helförtjust i Kullen. en riktig 675-bana. Men jag har också hört gott om Falkenberg, sedan finns ju några banor i Skåne kvar att testa...

Och inte blir det ljusare än i a f. Det får bli ventilshimsning i morrn för att hålla abstinensen borta.

Ha de!

...kinnekulle i början av maj ( 2-3:e tror jag det var iår )
kemora (smc)
actionpics båda helgerna ( gotland ring )
ev yellow75 helg helg i juni ( gotland ring )
mittsverige banan i augusti (smc)
har inte riktigt bestämt hur jag ska göra med css dagarna iår, roffe?

...men Kemora och Järfällabanan några gånger ialla fall, sen får vi se om det blir något mer...

...börja på Mantorp Park den 2/5 och sedan lite annat, Kemora förstås och sedan skulle jag vilja prov Kinnekulle som jag bara varit flaggis på...
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Det får bli ventilshimsning i morrn för att hålla abstinensen borta.

Ha de!

Du kan ju inte ha tullat speciellt mycket från trivseldunken ikväll Roffe, när du grejar såndär stavning så sent!:D

Hoppas allt är väl med Er i Piitstan, jag kommer och tittar till Er lite sen i vinter!:tummenupp
 

BearMan79

Konstant hjälmfrezzyr
Gick med
5 Aug 2009
Ort
Södermalm, Sthlm
Hoj
Daytona 675 -06, "Golden Boy"
Välkommen Björn.
Ngn som har börjat humma på vilka bandagar ni kommer att delta på i sommar?
Alltid kul att få sällskap av folk med snygga hojjar :tummenupp

Min plan är att köra:
kinnekulle i början av maj ( 2-3:e tror jag det var iår )
kemora (smc)
actionpics båda helgerna ( gotland ring )
ev yellow75 helg helg i juni ( gotland ring )
mittsverige banan i augusti (smc)
har inte riktigt bestämt hur jag ska göra med css dagarna iår, roffe?

Tackar, känns bra att vara här! :)


* Kinnekulle i SMC:s regi i början av maj har blivit lite av en tradition, så det hoppas jag kunna vara med på även i år
* Någon eller ett par dagar till på storbana borde man kunna pricka in. Gelleråsen är en favorit!
* Sedan vore det ju jäääkligt nice att köra en flerdagars också, steg 1-4. Ska jobba på det!
* Tuvängen så ofta det bara går! - Med en far som är SH-instruktör och en av eldsjälarna bakom Tuvis-körningarna, så är det bara att rätta in sig i ledet... :rolleyes:
* Rörken ska man väl hinna med att prova på också - om man lyckas få plats någon gång :tungan
* Järfällabanan om den drar igång måste så klart testköras, den också! :tummenupp

Där är mina, än så länge rätt lösa, planer för nästa säsongs tilltänkta bansmiskning. Hoppas att vi ses "där ute"! :)
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
för närvarande, då jag är sååå sugen på att börja säsongen 2010 med en vecka i Spanien och Jerez kanske skulle passa in? Två dar på bana och några i bergen låter väl inte fel, men jag måste läsa på lite i kartboken för att kolla hur det blir med resorna i så fall (kan hyra en kåk där).

Espana.....droppa en mail eller ring, jag är inte omöjlig:D
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
* Järfällabanan om den drar igång måste så klart testköras, den också! :tummenupp

Testkörde den med Saeco12 tidigare i år (på smc's testkväll), tyckte den var riktigt kul, ett trixigt parti och ett lite snabbare parti, man plockade upp en hel del gummi från kidsens go-carts :glömdet kommer lätt bli min "quick fix bana" :tummenupp
 

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Ort
östermalm
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
Tjaa, vi kommer att träffas på Kemora och Mittsverige i a f, Freddan:) Funkar allt som det ska tjuvtränar jag lite med Tommen m fl i Finland redan i maj. Får jag bara med mig Hoppe blir det nog CSS i någon form i a f. Jag håller koll här för närvarande, då jag är sååå sugen på att börja säsongen 2010 med en vecka i Spanien och Jerez kanske skulle passa in? Två dar på bana och några i bergen låter väl inte fel, men jag måste läsa på lite i kartboken för att kolla hur det blir med resorna i så fall (kan hyra en kåk där).

Luca, roligt att Du prickar Kemora, men inte vet jag om Du hittar en snabbare bana bland de övriga som Freddan besöker? På tal om snabb bana sägs det att det ska finnas asfalt på denna tidigt nästa säsong och då hänger i a f jag på låset. 4.1 km toksnabb bana mindre än 5 mil från garageporten blir grrrejt, hoppas den funkar för bra utbildning också:)

Ninan, jag blev helförtjust i Kullen. en riktig 675-bana. Men jag har också hört gott om Falkenberg, sedan finns ju några banor i Skåne kvar att testa...

Och inte blir det ljusare än i a f. Det får bli ventilshimsning i morrn för att hålla abstinensen borta.

Ha de!

ett par repor i spanien låter jävligt intressant :tummenupp, hör av dig om det skulle finnas möjlighet att samåka!
 

BearMan79

Konstant hjälmfrezzyr
Gick med
5 Aug 2009
Ort
Södermalm, Sthlm
Hoj
Daytona 675 -06, "Golden Boy"
Testkörde den med Saeco12 tidigare i år (på smc's testkväll), tyckte den var riktigt kul, ett trixigt parti och ett lite snabbare parti, man plockade upp en hel del gummi från kidsens go-carts :glömdet kommer lätt bli min "quick fix bana" :tummenupp

Var o kollade på testkörningen en stund och banan såg ju riktigt kul ut, iaf från åskådarplats.
Sen om den tilltänkta utbyggnaden av banan blir av, så kan det bli riktigt skoj! :tummenupp
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Var o kollade på testkörningen en stund och banan såg ju riktigt kul ut, iaf från åskådarplats.
Sen om den tilltänkta utbyggnaden av banan blir av, så kan det bli riktigt skoj! :tummenupp

aha! ja det kan bli intressant, det blev lite trångt på parkeringen men sånnt där praktiskt får dom lösa sen. banan var inte sådär superjämn men spelar mindre roll för mej :) Vi får teama upp sen och åka dit :tummenupp
 

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
Hej på er!
Jagä r nubliven stolt ägare till en röd -06. Har inte hunnit annat än å torrvarva ännu men känner att jag kommer bli väldigt nöjd :)

Tänkte ha som vinterprojekt att sätta på Polidomkåpor.
Är det någon här som kan rekommendera några chrachpuckar som passar på Polidomkåpor utan modifikation, rakt av. Vill inte plocka fram sågen det första jag gör..

Tacksam för svar
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
StephanD, Porta och Freddan - OM det visar sig möjligt återkommer jag så fort research-fasen är avklarad:)

EDIT - kåken ligger med utsikt över Cartagena...

Espana.....droppa en mail eller ring, jag är inte omöjlig:D

ett par repor i spanien låter jävligt intressant...

Här är en sökning efter postningar på samma ämne i tråden. Dom flesta av oss har no-cut och Du borde hitta en mängd goda ideer bland förslagen, någon här kan säkert komplettera när Du grovsorterat bland alternativen:tummenupp Portas post #3444 innehåller dessutom länk till en komplett serie skydd.

...rekommendera några chrachpuckar som passar på Polidomkåpor utan modifikation, rakt av...
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top