Triumph Daytona 675-tråden!

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
Höst/Vinter-pyssel

Sådär! Då slamrar inte ventilerna längre (svårt när kammarna är borta:D).
Var ju tvungen när hojen rullat 2300 mil. Det var endast tre ventiler på avgassidan som behövde shimsas om. Jag passade också på att göra all service enl. verkstadshandboken. Det enda jag inte kunde var att läsa av felkoder.
 

Bifogat

  • DSC00288_1.jpg
    DSC00288_1.jpg
    118.9 KB · Visningar: 79
  • DSC00289_1.jpg
    DSC00289_1.jpg
    169 KB · Visningar: 89

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Hej Robban.

Vilken nivå på komponenter tänker Du Dig? Bandag, R600 eller SS600? Ett byte av fjäder bak räcker långt (Grevens eller Öhlins om Du letar i Sverige, www.racetech.com abroad), en investering i en Öhlins, Penske, Elka, WP eller Matrix längre men kostar flis. Är Du riktigt spendersam kostar Du på Dig ett nytt 25 mm kit från Öhlins eller Racetech för framgaffeln och vinner R600:)

Nyckellösa tanklock hittar Du i alla färger och valörer på ebay.

Skäll inte på Porta för att vi inte sprider info om hur våra hojar fipplas igång utan nyckel hur som helst. Som Du kanske förstår är det kunskap som kan missbrukas...

Lycka till med Din nya hoj:tummenupp
...fjädringskomponenter till vettig peng till en 06:a?

...Och finns det tanklock som man kan använda utan nyckel?

Ungeför som det lär bli för mig då, förra vintern hade jag tre avgasventiler på min-tolerans. Jag är i V-ås ikväll dock utan TB-kabel och nu ska min burk gå att diagnosticera med. Jag kanske tittar förbi på en kopp kaffe senare i vinter:)
...Det var endast tre ventiler på avgassidan som behövde shimsas om...Det enda jag inte kunde var att läsa av felkoder.
 

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
Ungeför som det lär bli för mig då, förra vintern hade jag tre avgasventiler på min-tolerans. Jag är i V-ås ikväll dock utan TB-kabel och nu ska min burk gå att diagnosticera med. Jag kanske tittar förbi på en kopp kaffe senare i vinter:)

Du vet att du alltid är välkommen.:tummenupp
Säg bara till.......(så jag hinner baka något:D)
 

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
tja,

ja nivån ligger väl mera åt bandagar och kvällsträningar på gelleråsen. man hoppas ju få upp fart nån gång men vi får se...

finns mycket godis man vill ha under vintern...
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
vart vänder man sig för att hitta fjädringskomponenter till vettig peng till en 06:a?

Bästa site för godis till 675:an?

Och finns det tanklock som man kan använda utan nyckel?

har en crashad och inlöst på gång utan nyckel men med ett nytt tändningslås.

kolla på britalianracing.se där hittar du en del till 675:an inkl nyckellöst tanklock från Oberon och Fjädringskomponenter.
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
På SMC:s hemsida finns nu möjlighet att anmäla sig till sporthojskurser på Gälleråsen i april. Häng på nu friends of 675.
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Nu får ni ju vakna till..Det kan inte bara vara jag som har en nyare, välputsad röd 675:a i södra Sverige.
Amanda(Stalker Photo) behöver en att fota i närheten av Sthlm..
Jag har erbjudit mig, men det är lite långt, annars hade jag inte tvekat en sekund.
Kolla denna tråden och hjälp henne nu.
 

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Ort
östermalm
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
slirkoppling

om ngn i detta forum har kikat på en slirkoppling så kan ni skicka ett pm till mig....:D
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Nu är jag ju inte den som vill uppmuntra till ohämmad moddning, men...:rolleyes:

Slirkopplingen är nog det trevligaste av de dyrare tillbehören jag monterat på min hoj! I alla fall för de som i stridens hetta råkar glömma detta med att sena inbromsningar kan ställa till det för våra simultanbegränsade hjärnhalvor i ingången av kurvigare partier. Och det finns väl nästan inget som triggar lilla hjärtat så mycket som att stampa ned växlarna snabbt medan man närmar sig svängpkten i warpspeed, dumpa kopplingen lite för snabbt och känna bakdäcket brista ut i en osynkroniserad tango...?:)

Detta händer väl aldrig någon av Er, men faktum är att slirkopplingen frigör en hel del uppmärksamhet som kan ägnas åt viktigare saker. Den hjälper ju faktiskt även vid ren gatkörning om än den har sitt egentliga berättigande på bana.

Så jag kan bara ge detta tillbehör en stor, fet :tummenupp

om ngn i detta forum har kikat på en slirkoppling så kan ni skicka ett pm till mig....:D
 

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Ja nu står hojjen i garaget, en 675:a 06 med 480 mil på mättaren..

Ska ut på banorna nästa sommar så jag behöver lite godis till den.

Såg tidigare en länk i tråden till ett företag som sålde krashpucks kitt till vettig peng dvs kolfiberskydd till motor, krashpuckar fram, bak och motor, bobbiner för depåställ, kan inte hitta länken nu...

den är laggd på höger sida så jag behöver en ny generatorkåpa, tipps?

någon som kan rekomendera bakdämpare och fjädrar fram?
 

Ahrkey

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Två trappor upp.
Hoj
Ingen
Såg tidigare en länk i tråden till ett företag som sålde krashpucks kitt till vettig peng dvs kolfiberskydd till motor, krashpuckar fram, bak och motor, bobbiner för depåställ, kan inte hitta länken nu...

Du letar efter följande?
crash krash puck kit set (mongo-skrivet för den oändligt dåliga sökmotorn på sh)


edit: egentligen borde man styra upp första posten i tråden med lite länkar och info snarare än en hälsning och fråga från den tidigare stenåldern. Ser dock att TS kör annat numera så han lär väl inte vara så intresserad. :confused:
 
Last edited:

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
ЯK;4542153 skrev:
Du letar efter följande?
crash krash puck kit set (mongo-skrivet för den oändligt dåliga sökmotorn på sh)


edit: egentligen borde man styra upp första posten i tråden med lite länkar och info snarare än en hälsning och fråga från den tidigare stenåldern. Ser dock att TS kör annat numera så han lär väl inte vara så intresserad. :confused:

Det där är smart. Det borde finnas en introsida till modellspecifika trådar där bra länkar mm kan postas av alla. Swedie kanske kan mecka lite :tummenupp

Berättigade frågor om tillbehör mm kommer titt som tätt upp i tråden, och att få dem samlade hade varit fint.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Det där är smart. Det borde finnas en introsida till modellspecifika trådar där bra länkar mm kan postas av alla. Swedie kanske kan mecka lite :tummenupp

Berättigade frågor om tillbehör mm kommer titt som tätt upp i tråden, och att få dem samlade hade varit fint.
Detta är en go tråd. Jag har bara hängt i den i lite mer än ett halvt år och själv ställt samma fråga och sett massor andra göra samma sak "Var köper jag kraschpuckar" m.m, m.m.

Inte EN enda gång är det nån som svarat "SÖK!!11!1" utan det är alltid nån som tar sig tid att länka.

God Jul alla Daytonaägare! :tomten
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Inte EN enda gång är det nån som svarat "SÖK!!11!1" utan det är alltid nån som tar sig tid att länka.

God Jul alla Daytonaägare! :tomten

Det är bara för att Triumphägare generellt är mer ruggigt trevliga än irriterande kaxiga :tummenupp

Men om du SÖKER ser du att det faktiskt hänt en gång vad jag minns då någon skrivit här inne och fått på nöten pga irriterande kaxighet :näsblod
 
Last edited:

BearMan79

Konstant hjälmfrezzyr
Gick med
5 Aug 2009
Ort
Södermalm, Sthlm
Hoj
Daytona 675 -06, "Golden Boy"
Det är bara för att Triumphägare generellt är mer ruggigt trevliga än irriterande kaxiga :tummenupp

Men om du SÖKER ser du att det faktiskt hänt en gång vad jag minns då någon skrivit här inne och fått på nöten pga irriterande kaxighet :näsblod

RTFM-"incidenten"? Där hettade det till, vill jag minnas. ;)


GOD JUL alla Daytona-ägare! Och alla andra för den delen också! :)
 

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
RTFM-"incidenten"? Där hettade det till, vill jag minnas. ;)


GOD JUL alla Daytona-ägare! Och alla andra för den delen också! :)

Ja god jul på er!

Vil passa på att tipsa om en italiensk site som säljer Arrowsystem för ungefär halva priset.
Fick precis mitt levererat därifrån coh det gick på 369 Euro inkl frakt.
Skulle kostat 8.000!!! av den Svenska arrowleverantören.
Jag tryckte på "make offer" och fick det för 369 som sagt.
http://cgi.ebay.com/TERMINALE-TITAN...ZRicambi_e_Accessori_Moto?hash=item20ad334fa2

Db killer ingår!
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
IF's märkesförsäkring för Triumph - kan man ha enbart trafik/halv? De listar ju bara premier för helförsäkring :va
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top