Triumph Daytona 675-tråden!

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Lugn och fin nu:krama Njae, jag kör ju som instruktör och herr Gjers skulle ju bara våga sidsteppa mig denna gången... Datumet för evenemanget är mån-tors v27 och enligt hemsidan öppnar bokningen för Kemora först 4 februari.

Andra spännande datum "i norr" kan väl vara:

Mittsverige 13-15/8
Molanda (Järpen) 18-20/6, 3/9

Det planeras frenetiskt för alla banor just nu, men datumen är ju preliminära än så länge... Spekulanter på CSS bör dock hålla 9-11/7 obokade i sin kalender..:)

Såg att du även skrev "Kemora SMC v.27", men hittar inget hos SMC. :confused:
Vad vet du som inte vi andra vet? :huvet...
 
Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Lugn och fin nu:krama Njae, jag kör ju som instruktör och herr Gjers skulle ju bara våga sidsteppa mig denna gången... Datumet för evenemanget är mån-tors v27 och enligt hemsidan öppnar bokningen för Kemora först 4 februari.

Kanon, thanx - ett datum att lägga på minnet för februari & en vecka att lobba för hos damen :tummenupp
Tack & lov gillar hon både banåkning och resor utomlands så den kombon borde vara oslagbar...

"-Älskling, jag har bokat en utlandssemester för oss v27." :D
 

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
Behövs inte, har redan en sån (t-shirt som ligger framför hojen)
Tror dock inte dottern uppskattar en, hon fyller 16 nästa år, dags för the real thing. :D

Då kanske du är intresserad av att sälja den till mig? Har en liten knådd på 6månader hemma. Det skall börjas i tid:yoparty
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
:D:tummenupp. Du får se upp så att inte damen rastar Dig efter 4 dgr i den finska utmarken!

Då HrHptm varit så vänlig att upplysa mig om att han minsann har ordning på prylarna och justerat ventiler både hipp som happ, härs och tvärs, så blev jag i princip tvungen att spendera födelsedagen i garaget med en sexpack och ett bladmått för att beställa shimsbrickor av jultomten som omväxling till alla kalsonger, strumpor och skjortor:)

..."-Älskling, jag har bokat en utlandssemester för oss v27." :D
 

Bifogat

  • 20091220034-Optimized.jpg
    20091220034-Optimized.jpg
    119.9 KB · Visningar: 101

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
:D:tummenupp. Du får se upp så att inte damen rastar Dig efter 4 dgr i den finska utmarken!

Då HrHptm varit så vänlig att upplysa mig om att han minsann har ordning på prylarna och justerat ventiler både hipp som happ, härs och tvärs, så blev jag i princip tvungen att spendera födelsedagen i garaget med en sexpack och ett bladmått för att beställa shimsbrickor av jultomten som omväxling till alla kalsonger, strumpor och skjortor:)
Vad är det för fiffig grej som sitter silvertejpad till höger om kylaren?

God jul förresten :)
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ni e la för goa, kompisar:D. Det är faktiskt min "com-to Bluetooth-converter" som på något underligt vis konverterar signalen från bredbandslambdan (den svarta prylen med grön text, elegant fästad med buntband till ramen) till någon form av signal som min PDA kan läsa av och logga! Egentligen fattar jag ingenting om hur det går till men det låter ju i alla fall fint och genererar en massa siffror:)

Silvertejpen är min egen variant av "environmental protection", och det har faktiskt funkat i ur och skur sedan 2007 - ungefär lika fantastiskt som att min mobiltelefon både överlevt ett dopp i Arjeplogsströmmarna och förra helgen ett antal sekunder i en hink med skurvatten...

God jul på Er själva, nu går jag ner till hotellobbyn och suger i mig kvällens sista pils:)

Vad är det för fiffig grej som sitter silvertejpad till höger om kylaren?

God jul förresten :)

Låt mej gissa: Flux Capacitor? Med all extra elektronik på Roffes gula förväntar jag mej att detta var det första han monterade för den där "extra sparken" runt 8000. Att sedan dölja en så finkänslig apparat under silvertejp är över mitt förstånd :D...
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
God jul på Er, herrar och damer som inte låter effektsökeri och korvmojsskryt fördunkla den rena och sanna upplevelsen av en vältrimmad hoj med körglädje som främsta adelsmärke:)

För Er som likt mig inte skött sig särskilt bra utan måste sätta Ert hopp till mellandagsrea eller nätshopping och därför vill överraska Er själva med en försenad julklapp i vårt östra grannland kanske denna sida kan vara värd att kolla upp:) 3/1 släpps i a f bokningarna till årets Kemora-tripp!

Själv väntar jag på fem shimsbrickor innan jag kan skruva ihop toppen och provstarta "den fula gula" igen. Oljebyte i både motor och framgaffel får sedan bli den omsorg som återstår innan snötäcket försvinner och det är dags att återigen stämma örat efter varvstoppet...

Jaja, ha en riktigt God Jul med många paket under granen:)
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
God jul Roffe och alla ni andra.

Det är mången klapp under gran, men bara en är till pappa (har köpt den själv). Tiger Woods till Xboxen, den nya otrohets edition. Ligg dig från kontinent till kontinent utan att lilla hustrun får reda på det :hihi

just det, finns nog ett SBK-spel också :tummenupp

Det bästa med jul är ändå att få vara ledig.
 

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
God Jul på er alla!

Har fullt upp med barn och julmat som barnen önskat sig (hamburgare, musslor, julmust, flygande Jakob, knäck, ris a´la Malta, etc). Deras version av mat till Jul är inte som en annan hade önskat, men vad gör det? Julen är ju barnens stund på året. När de har somnat får pappa ändå äta och göra vad han vill.

Hojen fick flytta ut i vardagsrummet eftersom att äldsta dottern klagade över att den luktade bensin. Jag konstaterade att den passar där också. Den är ju " a piece of art".
 

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Runt Mantorp
Hoj
Daytona 675
God jul på er oxå,
här ligger ett fint vitt snötäcke vilket gör att Kemora känns avlägset.... Ja det gäller väl att hänga på låset då Roffe, så att semester är fixad nästa år också. Grålle står lite nerplockad för tillfället och jag har satt på en fultank(med buckla + karbonskydd från t3) inför nästa års körningar. Jag kunde inte motstå när jag hittade en riktigt billig en. Nu behöver jag in på storservicen för att få en stämpel oxå så jag plockar inte på kraschisarna förrän det är gjort. Trista pengar man kunde haft roligare för.

Synd att det inte blir någon mc-mässa 2010, för det brukar sätta igång mitt mcår. Nu får jag väl gå till min lokala handlare och klämma och klappa lite nya hojar istället :arsele Ses nästa år då guys (+ ev tjejer)
 
Last edited:

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Har målat kraschkåpor i dag under julen, lillgrabben fick agera kåphållare

4210742292_c207c0c7c7.jpg


kutsen

4210002869_7d187534ae.jpg


Någon som vill byta en alldeles jättefin grå tank mot en svart? Jag har en extra tank som är grå, men en svart skulle passa mycket bättre.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Kanon:tummenupp

En riktig höjdarlack på min (ringa) ära. Ni är ju nästan för skickliga för att få räknas som garagelackare:Bugar Tyvärr - en gul tank med stomps är allt vad reservdelshyllan har att erbjuda...

Har målat kraschkåpor i dag under julen, lillgrabben fick agera kåphållare...
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Kanon:tummenupp

En riktig höjdarlack på min (ringa) ära. Ni är ju nästan för skickliga för att få räknas som garagelackare:Bugar Tyvärr - en gul tank med stomps är allt vad reservdelshyllan har att erbjuda...

Tackar, men de är faktiskt penselmålade med Biltemas 2K lack för båtar :hihi och grafiken är målad den med, hemma i radhusköket! Men för en lite kostnad och arbetsinsats vart det helt ok ... på långt håll ... och en kass iPhonekamera :banana
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Tackar, men de är faktiskt penselmålade med Biltemas 2K lack för båtar :hihi och grafiken är målad den med, hemma i radhusköket! Men för en lite kostnad och arbetsinsats vart det helt ok ... på långt håll ... och en kass iPhonekamera :banana



Äh du är för blygsam, ser ju kanonfint ut, kommer upp och tar en titt :)
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Ähhhh, "Polidomgrått" är rätt poppis med....har jag hört.:gnissla

Ingen här i tråden som spakar den blåa i bakgrunden, från anderstorp i Augusti?
 

Bifogat

  • Polidom.JPG
    Polidom.JPG
    79.1 KB · Visningar: 85
  • Polidom2.JPG
    Polidom2.JPG
    78.9 KB · Visningar: 80

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Har målat kraschkåpor i dag under julen, lillgrabben fick agera kåphållare.

Fanken, nu blev jag ju såld på ett kraschset oxå... :mad: ...måste...ha....nu...

Polidom va ju inte tokigt dyra heller :)
Kåpöverdel, underdel, solo-seat, framskärm, Pris: 3.300 kr Inkl. moms.
Nåt mer jag behöver månne...? Förresten, hur är kvallan på dessa, någon?

Helt plötsligt blev vintern lite kortare & garaget lite mer inbjudande... :banana
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top