Triumph Daytona 675-tråden!

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Nej ingen tankkåpa, jag fixar en extratank istället tänkte jag. Dock skulle han maila över bilder på utrustningsdetaljer till Daytonan, så jag kan ju lägga ut dom här om så önskas :tummenupp



Kostar 1300 kr, vet inte vad en beggad tank går lös på. Jag ska nog kolla upp det iaf. Men originaltanken lär ju va bättre skyddad om den inte sitter på hojen överhuvudtaget... :rolleyes:



Grymt schnyggt Johan!!! :Bugar
Att du sen kan ha din i vardagsrummet tycker jag faktiskt är sjukt orättvist! :mad:

Jag ringer dig när mina kommit så kan vi leka i garaget! :yoparty
Tar gärna emot lite tips, så slipper jag gå på samma minor som du ev. gjort... :)

Visst kan hitta en beggad tank, gjorde själv så. Tre kilo spackel och två sprayburkar fulfärg senare så var den....vitaktig och nästan samma form som en ny. Färgen höll ända tills man spillde första gången man tankade, då rann den av :D

Tror jag gav 500 för den på http://www.biketrollhattan.se/demontering/new_bikes_triumph.html

Utan pump och tanklock var den tanken. Var lite meck med att flytta pumpen utan att packningen där går åt h-e. Beställ en eller två ( packningar ) att ha i beredskap. Trist när det läcker soppa över motorn:brinnerup
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Jag har en extra tank, en grå ... som skall blir svart! Den var som ny, betalade nog 2000 kr begagnat för den.

Magniff: Det står några krockade Daytonor nere på Triumph Center, så bara åka ner och plocka åt dig det du behöver, fast det verkar mest vara svarta modellen som går av :tuttar. Tror iofs det fanns en smälld vit SE -10 också.

Det där med pumpen har jag hört talas om, därför ligger en extra packning i förrådet :tummenupp
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Magniff: Det står några krockade Daytonor nere på Triumph Center, så bara åka ner och plocka åt dig det du behöver, fast det verkar mest vara svarta modellen som går av :tuttar. Tror iofs det fanns en smälld vit SE -10 också.

Ge fan i den svarta som står där i ett hörn.
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus

speed monster

Ny medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Ingarö
Hoj
Honda CBR 1000RR race
Roligt, säg till när skiten skall skruvas på så kommer jag och hejjar!!

Så här vart min! Skall bara ha en svart tank åsså.

4224649291_51a2da248d.jpg


4224647983_22b2e25c09.jpg

snyyyyyygt :tummenupp
 

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Riktigt snygga kåpor! Smart med grytunderläggen..

Bra ide med en märkesträff!

Tackar!

till er alla D675-ägare. Hoppas vi ses på vägarna/banorna runt om i sommar :tummenupp Någonslags märkesträff/banåkning sponsrad av Triumph vore kul! Någon med kontakter? Skall fasen dra ett mail till dem DiReKcT :yoparty
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Tackar!

GOTT NYTT ÅR

till er alla D675-ägare. Hoppas vi ses på vägarna/banorna runt om i sommar :tummenupp Någonslags märkesträff/banåkning sponsrad av Triumph vore kul! Någon med kontakter? Skall fasen dra ett mail till dem DiReKcT :yoparty
Hänger på och önskar alla Daytonafantaster ett gott nytt 2010! :cpparty
[YOUTUBE-ID]qR_bJFpilu8[/YOUTUBE-ID]
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
ЯK;4566446 skrev:
Nu har jag inte reggat mig ännu men brukar inte "RAT" eller vad det heter ha triumph-träffar runt om i sverige?

Jo, men det är mer fikakörningar vad jag vet. Jag vill ha en bandag, för att steka alla Speed Triples :arsele

Mailade till en snubbe på Triumph, får se vad det ger.

underbart snygg!!
Men vad är det kåpglas? Dubbelbubbel? Har du nåt tips på var man hittar dem? Kollade med Greven men de har inga som är högre än orginal.
Tack och gott slut

Kommer inte ihåg, men det kan varit Alien Moto ... som för övrigt skickade en faktura precis innan jul för något jag beställde i somras och inte ännu fått :huvet Ambitiös hemsida, men noll-koll ... är min erfarenhet

Riktigt snygga kåpor! Smart med grytunderläggen..

Bra ide med en märkesträff!

Tack, måste lägga ett under framdäcket med, vill ju inte ha parkettmärken i däcket :tuttar
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jag kör ju med ett par Powerbronze på mina kåpset från www.s-racing.se :tummenupp. Riktigt bra passform, mörkt upp till instrumenten och däröver klart. S-racing som leverantör kan jag verkligen rekommendera, dom har en hel del bra prylar i sitt sortiment.

...Har iof ångrat mej då jag hellre vill ha ett ljust än mörkt :huvet
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Jag kör ju med ett par Powerbronze på mina kåpset från www.s-racing.se :tummenupp. Riktigt bra passform, mörkt upp till instrumenten och däröver klart. S-racing som leverantör kan jag verkligen rekommendera, dom har en hel del bra prylar i sitt sortiment.

hm, ska kolla in! bra med mörkt nedtill, baksidan av mätarinstrumenten är rätt osexiga :D
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Äh, jag trodde Du sandblästrade Dina kåpglas på G-åsen jag - exklusivt värre...:D

På tal om ingenting så har bokningen till Kemora öppnat nu...

Ha de! /R

hm, ska kolla in! bra med mörkt nedtill, baksidan av mätarinstrumenten är rätt osexiga :D
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top