Triumph Daytona 675-tråden!

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Märkesdelen är omfattar just helförsäkring men alla större bolagen har alternativ för trafik/halv. Ring eller maila om Du vill ha dessa alternativ.

IF's märkesförsäkring för Triumph - kan man ha enbart trafik/halv? De listar ju bara premier för helförsäkring :va

Sorry, även rejshojar med displayer typ Starlane, Acewell eller andra fabrikat brukar åka med originaldisplayen fäst bakom kåpan. Den enda display jag känner till som ersätter originalet fullt ut är den nya från t3-racing som ansluter direkt mot originalets CAN-busskontakt.

Skulle någon ha lyckats med detta finns nog den infon på www.triumph675.net . Lycka till:)

hej på er i denna tråd.. någon som vet hur man bryggar hastighetsmätaren på en 675, så man kan köra utan..

Edit - första turen nästa säsong uppbokad här :brinnerup Fyra dagars hårdgasa och intrimning för egen del. Mouhahaha...

Last edited:

MadAx

Fort och fel
Gick med
28 Aug 2005
Hoj
Triumph 675
Nu e det dags för vinter mek.
Tänkte packa om ljudburken tycker den har börjat låta mer och mer.
Nån som har gjort det?
Är det bara att borra upp nitarna och mosa in dämpull lr ska det ligga på nått special sätt?
Nr 2. Införskaffa krasch puckar,vilka passar bäst. Nån som kan rekomendera, vill ju undvika att såga i kåpor men ha ett så bra skydd som möjligt.
//max

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Nån som har gjort det?
Är det bara att borra upp nitarna och mosa in dämpull lr ska det ligga på nått special sätt?
Nr 2. Införskaffa krasch puckar,vilka passar bäst. Nån som kan rekomendera, vill ju undvika att såga i kåpor men ha ett så bra skydd som möjligt.
//max

kraschpuckar som du slipper borra för; http://www.britalianracing.se/index...a-675/karossdelar/kraschpuckar-pelacrash.html

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Nån som har gjort det?
//max
Som sagt, vi skulle kanske haft en "Wiki" :D
ЯK;4542153 skrev:
Du letar efter följande?
crash krash puck kit set (mongo-skrivet för den oändligt dåliga sökmotorn på sh)
edit: egentligen borde man styra upp första posten i tråden med lite länkar och info snarare än en hälsning och fråga från den tidigare stenåldern. Ser dock att TS kör annat numera så han lär väl inte vara så intresserad. :confused:

Ahrkey

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Ingen
Som sagt, vi skulle kanske haft en "Wiki" :D

Jag tänkte först skriva ihop ett wiki-inslag men insåg att SH's wiki är värdelös. Den verkar anses så kass att den inte ens finns länkad till på SH's sida.

Så jag pm:ade swedie ang. byta ägare av första posten i tråden vilket tyvärr inte var möjligt.

Så jag vet inte, wikin kanske är bättre än inget... :huvet

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Införskaffa krasch puckar,vilka passar bäst. Nån som kan rekomendera, vill ju undvika att såga i kåpor men ha ett så bra skydd som möjligt.
//max

Finns flera kraschpuckar som du inte behöver borra i kåpor för att montera, ett råd är att du väljer en puck med två fästpunkter(en på vardera sida) typ Metisse x-pad, LSL, T3 mfl, många av dom som har endast en fästpunkt och förflyttar pucken viker sig.

Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Finns flera kraschpuckar som du inte behöver borra i kåpor för att montera, ett råd är att du väljer en puck med två fästpunkter(en på vardera sida) typ Metisse x-pad, LSL, T3 mfl, många av dom som har endast en fästpunkt och förflyttar pucken viker sig.

Ej att glömma: GSG http://www.gsg-mototechnik.de/00triumph/triumph_daytona_675_06-/triumph_daytona_675_06-.htm Kör dom själv :tummenupp riktigt stadiga, har testat, pucken tar en de anslagsenergi men fästplattan tar lite också och blir likssom lite fjädrande.

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Japp, sen kan man även trycka in dem i ventilkåpan om man satsar lite i vurpan.... det är som att välja mellan pest eller kolera när man väljer variant på fästpunkterna.:D

hehe stämmer, topplockspackningen började läcka lite lite på min när jag testade (utvärderade) högerpucken men det är funkis för min del, hellre det än att ett motorfäste är krokigt :D

BearMan79

Konstant hjälmfrezzyr
Gick med
5 Aug 2009
Hoj
Daytona 675 -06, "Golden Boy"
Ej att glömma: GSG http://www.gsg-mototechnik.de/00triumph/triumph_daytona_675_06-/triumph_daytona_675_06-.htm Kör dom själv :tummenupp riktigt stadiga, har testat, pucken tar en de anslagsenergi men fästplattan tar lite också och blir likssom lite fjädrande.

Har också skaffat dessa! Plus resten av puckarna till 675:an i deras sortiment. :)

Har inte monterat dem ännu, men det ser ut att vara riktigt fin finish och passform på prylarna.
Hade GSG-puckar på VTR:en innan den blev stulen och de fungerade utmärkt! :tummenupp Hann med att testa lite på Tuvis... :näsblod :rolleyes:

Edit - första turen nästa säsong uppbokad här :brinnerup Fyra dagars hårdgasa och intrimning för egen del. Mouhahaha...

Är det SMC:s Kemora-körning? Har jag missat att den släppts? :huvet

Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Finns den i blått? :hihi

det var väl fan va mycket lappmögel det har kommit idag i sTokholm. Bussarna inställda för att det snöa 15 cm. Det kan ni skratta gott åt ni som
kommer från de nordligare breddgraderna!

Du menar finns den i blått, vitt, rött, gaffa, eltejp edition? :tuttar

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Cuts och framskärm kommer från Polidom, stora köpt på Blocket. Något italienskt skit :) Polidom har inte lamphål men går att fixa med Dremeln

Ok, orsaken till att jag frågar är för att när jag talade med han på Polidom idag så tolkade jag det som om att i den satsen med kåpor som dom säljer bara innehåller ett täcklock för skutssadeln istället för en hel bakände som du har.

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor