Triumph Daytona 675-tråden!

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
För långt från banan..
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
[Stockholm]
- LucaBrasi (södermalm) --> kingofmyempire@hotmail.com
- Saeco12 (Vallentuna)
- Sjökexet (Solna)
- Mindtwist (Skärmarbrink)
- Dan17 (Farsta)
- JakeTheFake --> d675@live.se
- TropaDeElite --> triumphd675[AT]hotmail.com
- Nash (Johanneshov) --> Nashiey@hotmail.com
- BearMan79 (Södermalm) --> bearman79@hotmail.com (Endast för MSN, maila inte hit!)


[Göteborg]
- Cykelstyre --> imperiet[AT]hotmail.com
- peterf
- jojje
- DasKind --> klufs_w@hotmail.com
- Jessan
- abbanovitch (Stenungsund)
- Sebbe_H (675 Groupie) --> s_bbe@hotmail.com
- carlb --
s_bbe@hotmail.com

[Trestad]
- StephanD (Har ingen hotmailadress så jag addar alla efter hand eller via pm)

[Linköping med omnejd]

- ninan --> Mantorp ninan675[AT]hotmail.com

[Strängnäs]

- HrHptm
- Qcludde

[Norrland]
- Hank - (Boden) --> trooper@live.se
- Roffe_S - (Piteå) --> roffe_s[AT]hotmail.com
- Berkasson (Sundsvall)
- HighfidelitY (Östersund) --> jocke[AT]souldrainer.com

[Blekinge]
- Knugis - (Karlskrona) --> knugen_83[AT]home.se

[Skåne]
- ben0 - (Eslöv) --> benyamean@gmail.com

[Dalarna]
- racermasen - (Säter) --> saabgt400[AT]hotmail.com

OBS! Ska ni komplettera med ert namn / msn klicka alltid på "Svara-knappen" för att behålla formateringen. Självklart måste ni ta bort allt som har med QUOTE att göra. OBS! (TA EJ BORT DENNA TEXT)
 

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
För långt från banan..
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Två bröder

Ni som kör med två bröder burken, följde det med saker för att flytta skylten och blinkers? Kontakten mot originalkabelstam följer den med eller måste manklippa i kablaget? Sen sist men inte minst, vart köpa?
 

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Japp det följer med ett kitt för skylt och belysning, du behöver inte klippa eller modifiera kabelstammen.
Väldigt enkelt att tillverka en egen skylthållare, en bockad plåtbit med fyra hål i...
Min lokala handlare tog hem mitt system men det är enkelt att beställa på nätet/ ebay.

Hörs/ Henrik

Ni som kör med två bröder burken, följde det med saker för att flytta skylten och blinkers? Kontakten mot originalkabelstam följer den med eller måste ma nklippa i kablaget? Sen sist men inte minst, vart köpa?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
EDIT - Hank var snabb, men lite kompletterande info kan jag kanske bidra med:)? Kittet kan studeras här.

Det finns en belgisk importör som sålt kittet levererat för 3.5-4k, jag köpte via e-bay men beakta då moms och tull...:näsblod. Du hittar hela listan på importörer här, i Sverige är det Söders Du kontaktar (Offroad?).

Lycka till:tummenupp

Ni som kör med två bröder burken, följde det med saker för att flytta skylten och blinkers? Kontakten mot originalkabelstam följer den med eller måste manklippa i kablaget? Sen sist men inte minst, vart köpa?
 

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
För långt från banan..
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Japp det följer med ett kitt för skylt och belysning, du behöver inte klippa eller modifiera kabelstammen.
Väldigt enkelt att tillverka en egen skylthållare, en bockad plåtbit med fyra hål i...
Min lokala handlare tog hem mitt system men det är enkelt att beställa på nätet/ ebay.

Hörs/ Henrik

tackar!

EDIT - Hank var snabb, men lite kompletterande info kan jag kanske bidra med:)? Kittet kan studeras här.

Det finns en belgisk importör som sålt kittet levererat för 3.5-4k, jag köpte via e-bay men beakta då moms och tull...:näsblod. Du hittar hela listan på importörer här, i Sverige är det Söders Du kontaktar (Offroad?).

Lycka till:tummenupp

Tackar!
 
Last edited:

BearMan79

Konstant hjälmfrezzyr
Gick med
5 Aug 2009
Ort
Södermalm, Sthlm
Hoj
Daytona 675 -06, "Golden Boy"
Vad jag vet så kan du få Pazzos i vilken kombination du vill, långa, korta, olika färger. Helt upp till varifrån du köper dem.

Har själv handlat mycket härifrån de senaste åren.


Har svarta shortys med guldjusterare....

Ålrajt, tackar för infon & tipset!
De ser ju riktigt nice ut, måste jag än en gång säga! :drool

Märkligt att man kan gå igång så på bromsgrepp, slirkopplingar och kolfiberdetaljer m.m... Är det vårkänslor, månne? :tuttar
 

BearMan79

Konstant hjälmfrezzyr
Gick med
5 Aug 2009
Ort
Södermalm, Sthlm
Hoj
Daytona 675 -06, "Golden Boy"
ja då kan man börja med vinterns projekt. Inhandlade en krashad 06:a med 400 mil på mätaren.

Sommar snart.....:Bugar


Och nu är även jag en STOLT ägare till en 675 SE :yoparty

Jag är en nygammal member på detta forum som har byggt upp ett sug utöver hösten att 2010 ska det köpas hoj igen:D och efter timmar på nätet (jupp jag köpte den utan att provköra) så bestämde jag mej för en trajja:tummenupp färgen blev svart, en riktigt läcker sak med guld-fälgar. Så nu vääääntar man på våren då:näsblod

Ses på vägarna och kanske en och annan bana i sommar:banana

Mvh Magnus

Grattis och välkomna, båda två!

I mitt tycke så är den svarta med guldfälgar den absolut snyggaste D675:an. Påminner om en gammal Lotus F1-bil. :tummenupp

Själv har man den med den inverterade färgsättningen; guldgul med (nästan) svarta fälgar. I logikens namn så borde ju denna modell därmed vara näst snyggast, så jag får väl vara nöjd trots allt... :D
 

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Ort
östermalm
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
bra häng på 101

Tack för att ni kom förbi och hängde igår, kul som sagt att få ett ansikte på personerna i tråden!
:yoparty
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Snygg:tummenupp Det känns lite långt till sommaren, va? :)
Får väl passa på att lägga upp en bild på skönheten oxå då:tummenupp

La Du de däringa pillren i drickat som vi kom överens om? Jag måste kanske göra ett besök på etablissemanget när jag har långvecka i Stockholm nästa gång?:)
Tack för att ni kom förbi och hängde igår, kul som sagt att få ett ansikte på personerna i tråden!
:yoparty
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Tack för att ni kom förbi och hängde igår, kul som sagt att få ett ansikte på personerna i tråden!
:yoparty

Tack själv för schyssta drinkar och riktigt bra musik :Bugar Det får vi göra fler gånger!

Snygg:tummenupp Det känns lite långt till sommaren, va? :)

La Du de däringa pillren i drickat som vi kom överens om? Jag måste kanske göra ett besök på etablissemanget när jag har långvecka i Stockholm nästa gång?:)

Det kan du ge dig på att han gjorde :huvet:fyllisar:smasha:öl:jisses:2cool

Får väl passa på att lägga upp en bild på skönheten oxå då:tummenupp

Supersnygg, svart och guld är verkligen en ball kombination.
 
Last edited:

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Ort
östermalm
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
Snygg:tummenupp Det känns lite långt till sommaren, va? :)

La Du de däringa pillren i drickat som vi kom överens om? Jag måste kanske göra ett besök på etablissemanget när jag har långvecka i Stockholm nästa gång?:)

klart jag gjorde!!!! bara att ringa när du e i stan så tar vi en bit mat och en pilsner :tummenupp
 

Chev Chelios

Live a little
Gick med
3 Jan 2010
Ort
Strömstad
Hoj
Aprilia RSV4
Snygg:tummenupp Det känns lite långt till sommaren, va? :)

tror nog inte jag har längtat så mkt till sommaren någonsin:huvet
Normalt så fördriver jag tiden på vintern med att åka skidor men med en nyopererad axel så får jag inte det plus att vintern här i strömstad inte brukar va så kall och snöig ocg då kan man spela golf:D men i år är det ju kallare än i en tunna med flytande kväve:tungan

så ja, jag längtar:näsblod
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Snygg:tummenupp Det känns lite långt till sommaren, va? :)

La Du de däringa pillren i drickat som vi kom överens om? Jag måste kanske göra ett besök på etablissemanget när jag har långvecka i Stockholm nästa gång?:)

Tack själv för schyssta drinkar och riktigt bra musik :Bugar Det får vi göra fler gånger!

Det kan du ge dig på att han gjorde :huvet:fyllisar:smasha:öl:jisses:2cool

Yaiks, där har vi alltså förklaringen till att drinkarna var så goda, musiken var så sjuukt bra, sirpaliisa12 & shooter hade giftastycke i baren & jag ville köpa halva inredningen strax före stängning... :va :gnissla :D

Grym kväll! :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top