Triumph Daytona 675-tråden!

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Bor man i Norrbotten krävs ännu lite mer betänketid:död

Jag vet inte vad Ni andra tycker, men jag blev ganska förälskad i Kullen som i det närmaste må vara en perfekt 675-slinga? Hårig blind vänster in under bron efter den korta rakan, den låååånga kvarnböjen uppför så att Du har hur mycket fäste som helst, och hela knixiga baksidan som man delar upp i snabbstyr/raka/snabbstyr/raka... innan man med hjärtat i halsgropen åker blint uppför backen i tv-svängen... Mmmm.

Ett bilinriktat (Lotus Seven) notblad kan avnjutas här.

Gelleråsen har ju sina fördelar, i mitt tycke är depåkurvan en riktig höjdare, men Kinnekulle bör absolut finnas på "att göra"-listan:)

Mina 2p, är det inte sommar snart?

Bor man i dalarna är det ju liiite längre att åka till Kinnekulle.
Får fundera lite hur jag ska gör.
 

Dan17

PMC
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675
Jag kan bara säga...(I love Kinnekulle) :yoparty

Bor man i Norrbotten krävs ännu lite mer betänketid:död

Jag vet inte vad Ni andra tycker, men jag blev ganska förälskad i Kullen som i det närmaste må vara en perfekt 675-slinga? Hårig blind vänster in under bron efter den korta rakan, den låååånga kvarnböjen uppför så att Du har hur mycket fäste som helst, och hela knixiga baksidan som man delar upp i snabbstyr/raka/snabbstyr/raka... innan man med hjärtat i halsgropen åker blint uppför backen i tv-svängen... Mmmm.

Ett bilinriktat (Lotus Seven) notblad kan avnjutas här.

Gelleråsen har ju sina fördelar, i mitt tycke är depåkurvan en riktig höjdare, men Kinnekulle bör absolut finnas på "att göra"-listan:)

Mina 2p, är det inte sommar snart?
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Bor man i Norrbotten krävs ännu lite mer betänketid:död

Jag vet inte vad Ni andra tycker, men jag blev ganska förälskad i Kullen som i det närmaste må vara en perfekt 675-slinga? Hårig blind vänster in under bron efter den korta rakan, den låååånga kvarnböjen uppför så att Du har hur mycket fäste som helst, och hela knixiga baksidan som man delar upp i snabbstyr/raka/snabbstyr/raka... innan man med hjärtat i halsgropen åker blint uppför backen i tv-svängen... Mmmm.

Ett bilinriktat (Lotus Seven) notblad kan avnjutas här.

Gelleråsen har ju sina fördelar, i mitt tycke är depåkurvan en riktig höjdare, men Kinnekulle bör absolut finnas på "att göra"-listan:)

Mina 2p, är det inte sommar snart?


Tänk om kunde fixat till Kinnekulle med, så att en avåkning inte innebär lemlästning och ond bråd död....inte överallt men på många ställen är det direkt obra....
 

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
För långt från banan..
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Tänk om kunde fixat till Kinnekulle med, så att en avåkning inte innebär lemlästning och ond bråd död....inte överallt men på många ställen är det direkt obra....

Låter ju mindre kul iofs men vi får försöka låta bli att göra en "LucaBrasi" :D så ska det nog gå bra. Har hört talas om lite räcken och grejor men vet ju inte om det stämmer, har inte kört där förut.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jag, Porta, StephanD och många fler i tråden rodnar, hukar och ler lite snett, glada att det inte var vi som fick ge namn åt "händelsen"... Tack för att Du finns, Andy:tummenupp:D

...låta bli att göra en "LucaBrasi" :D så ska det nog gå bra....
 

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
Jag körde på Kinnekulle förra året i ösregn. Gillade banan så mycket att regnet inte spelade någon som helst roll. Det tog dock 3 dar för skinnstället att torka......
Super-rolig bana.
Vill dit i år med, men jobbet lägger lite hinder just nu:huvet
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Till er som vill prova en riktigt rolig 675 bana och bor lite norröver, ta en titt på sista helgen i juli. Då kör vi i Sydskanes Emse en tredagarskörning (varje dag är sin egen så det går att boka t.ex fredag, lördag eller andra kombinationer) på Ring Knutstorp.

Detta är mitt i semestertider så varför inte passa på att se lite av Skåne?
För er som inte vet så ligger "Knudan" inte så långt från Sundets Pärla, Helsingborg, och det är en riktigt trevlig liten storstad. Släpa med den bättre hälften och låt henne/honom spendera några dagar i shoppingens och turismens tecken medan ni bränner gummi.
Höganäs / Orrefors Outlet i Höganäs, Mölle by the sea, Ven och Backafall är bara ett axplock av vad man kan se. Om man är riktigt knäpp så kan man åka till Bjuv och se var Anna Anka växte upp... :dummer
 

Bifogat

  • Prel kalender-Sydskanes-Emse-2010.jpg
    Prel kalender-Sydskanes-Emse-2010.jpg
    204.7 KB · Visningar: 56
  • Knudan med omgivningar.jpg
    Knudan med omgivningar.jpg
    116.1 KB · Visningar: 64
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Lite nyheter från GustavO i Racingforumet:

Garry McCoy sparkad av Triumph som tar in Jason DiSalvo istället, teamet säger inte att han är sparkad med McCoy själv har en annan version.

Chaz Davies och Jason DiSalvo kommer köra i fabriksteamet och Sebastien Charpentier och David Salom kommer köra i satellitteamet.
http://www.worldsbk.com/en/news/late...for-2010-.html
http://www.garry-mccoy.net/index.php/news

Fakk, jag som såg fram emot att se honom på Trajjan en säsong till.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Kan tyvärr bli lite tight denna gång för denne nordbo med tanke på Kemora 19-22/7. Beskrivningen av Helsingborg med omnejd stämmer precis, sedan ligger ju alla ställen så nära inpå varandra också:) Men visst måste Knutstorp också prövas inom kort. Er körlista är nedladdad på hårddisken:tummenupp

Helsicke, denna tid på året och med det stora intresset för alla banarrangemang känner man sig nästan som denna figur medan man försöker få ihop alla "måsten": http://www.youtube.com/watch?v=kcaQ4P7qn38#t=2m47s
Till er som vill prova en riktigt rolig 675 bana och bor lite norröver, ta en titt på sista helgen i juli...Sundets Pärla, Helsingborg, och det är en riktigt trevlig liten storstad. Släpa med den bättre hälften och låt henne/honom spendera några dagar i shoppingens och turismens tecken medan ni bränner gummi...

Mmm, dessutom var det enligt Gary på sin blogg inte något ömsesidighet bakom beslutet. Trist, särskilt som DiSalvo verkar bara mer än lovligt divig att döma av inlägg och videos på 675.net. Ett ljus i mörkret är väl att se fyra trajjor i startfältet och der blir intressant att se vad Charpentier kan åstadkomma.
Lite nyheter från GustavO i Racingforumet...Fakk, jag som såg fram emot att se honom på Trajjan en säsong till.
 
Last edited:

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Jag, Porta, StephanD och många fler i tråden rodnar, hukar och ler lite snett, glada att det inte var vi som fick ge namn åt "händelsen"... Tack för att Du finns, Andy:tummenupp:D

Nu är dock Darlene tillbaka i full sving, vackrare och blankare än någonsin enligt hennes ägare :tummenupp
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Låter ju mindre kul iofs men vi får försöka låta bli att göra en "LucaBrasi" :D så ska det nog gå bra. Har hört talas om lite räcken och grejor men vet ju inte om det stämmer, har inte kört där förut.

bah! :D den bjuder jag på, inte varje dag man får äta gräs och få en vurpkombination uppkallad efter sej :banana
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Nu är dock Darlene tillbaka i full sving, vackrare och blankare än någonsin enligt hennes ägare :tummenupp

Sant,kanonlackad blev den, postar samma bild som i S3Sthml forumet, det där arslet går att titta både en och två gånger på :tummenupp
 

Bifogat

  • Bågen 500.jpg
    Bågen 500.jpg
    78.7 KB · Visningar: 116

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
För långt från banan..
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Sant,kanonlackad blev den, postar samma bild som i S3Sthml forumet, det där arslet går att titta både en och två gånger på :tummenupp

Vackert:tummenupp

Vill med ha en sådan där pipa. Är det där M2 eller M5 eller vad det nu heter.

Mina kraschkåpor är förövrigt snart klara. Fattas lite klarlack och ett till fäste för framlyset.
 

Bifogat

  • Cuts.jpg
    Cuts.jpg
    217.9 KB · Visningar: 79
  • Underkåpa.jpg
    Underkåpa.jpg
    229.1 KB · Visningar: 76
  • Lysen.jpg
    Lysen.jpg
    221.8 KB · Visningar: 75
Last edited:

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Ort
östermalm
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
vinter godis

så, 20 dagar tog det efter allt strul med dhl tyskland men nu dök den upp :tummenupp
9 timmar kvar tills planet till thailand lyfter :yoparty
 

Bifogat

  • _DSC0002.jpg
    _DSC0002.jpg
    229.7 KB · Visningar: 61

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Låter ju mindre kul iofs men vi får försöka låta bli att göra en "LucaBrasi" :D så ska det nog gå bra. Har hört talas om lite räcken och grejor men vet ju inte om det stämmer, har inte kört där förut.

Finns en anl till att Kullen inte är godkänd som tävlingsbana för Mc, har för mig att när det begav sig så tävlades det även med formelbilar i dom värre klasserna även på Kinnekulle men det upphörde pga att banan var för farlig.

Bor bara några mil ifrån och har kört både bil och hoj där men har respekt för den är i det närmaste täckt med räcken, annars är den nog en bland landets roligaste banor.
 

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
Till er som vill prova en riktigt rolig 675 bana och bor lite norröver, ta en titt på sista helgen i juli. Då kör vi i Sydskanes Emse en tredagarskörning (varje dag är sin egen så det går att boka t.ex fredag, lördag eller andra kombinationer) på Ring Knutstorp.

Detta är mitt i semestertider så varför inte passa på att se lite av Skåne?
För er som inte vet så ligger "Knudan" inte så långt från Sundets Pärla, Helsingborg, och det är en riktigt trevlig liten storstad. Släpa med den bättre hälften och låt henne/honom spendera några dagar i shoppingens och turismens tecken medan ni bränner gummi.
Höganäs / Orrefors Outlet i Höganäs, Mölle by the sea, Ven och Backafall är bara ett axplock av vad man kan se. Om man är riktigt knäpp så kan man åka till Bjuv och se var Anna Anka växte upp... :dummer

Nä nu får du hjälpa mig. Jag är inne på er hemsida varje dag för att itne missa när bokningarna görs tillgängliga men det står att det inte finns några bandagar tillgängliga för bokning. Gör jag nåt fel? Jag är sugen på alla dagarna 3
Tack

Vackert:tummenupp

Vill med ha en sådan där pipa. Är det där M2 eller M5 eller vad det nu heter.

Mina kraschkåpor är förövrigt snart klara. Fattas lite klarlack och ett till fäste för framlyset.


Behöver man ha det där värmeavledarskyddet runt ljudämparen under sadeln. Jag kör oxå med polidoms bak coh tycker skycdded är rätt fult så jag lurar på att ta bort det. Tror du det finns risk att kutsen smälter då eller?
Någon som har dyrköpt erfarenhet att dela med sig av?
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top