Triumph Daytona 675-tråden!

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Nu blev jag lite rädd.....mest över att vissa fortfarande tror att det är höst. Om det är så vill jag inte uppleva din version av vinter Pysch...:gnissla

Höstmörkret är här, för vintern existerar inte. Det är bara en myt som klocktillverkarna håller fast vid och tvingar mänskligheten att anpassa sig till deras produkter. Så é re serrö!!
 

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
porr

Delar med mig av lite bilder på hojen nu efter att kåpor, chrashpuckar med mera är monterat. Längtar inte direkt mindre till våren nu när man har en nästan färdig, bansmiskarhoj i garaget.......................

Tack bogren och tommy för all hjälp och stora tålamod med mig som odugling i största allmänhet:gnissla
 

Bifogat

  • DSC00201.jpg
    DSC00201.jpg
    257.8 KB · Visningar: 129
  • DSC00202.jpg
    DSC00202.jpg
    257.5 KB · Visningar: 117
  • DSC00203.jpg
    DSC00203.jpg
    252.7 KB · Visningar: 125
  • DSC00204.jpg
    DSC00204.jpg
    251.6 KB · Visningar: 127
  • DSC00206.jpg
    DSC00206.jpg
    261.3 KB · Visningar: 123

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Delar med mig av lite bilder på hojen nu efter att kåpor, chrashpuckar med mera är monterat. Längtar inte direkt mindre till våren nu när man har en nästan färdig, bansmiskarhoj i garaget.......................

Tack bogren och tommy för all hjälp och stora tålamod med mig som odugling i största allmänhet:gnissla


Snyggt...:tummenupp
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Delar med mig av lite bilder på hojen nu efter att kåpor, chrashpuckar med mera är monterat. Längtar inte direkt mindre till våren nu när man har en nästan färdig, bansmiskarhoj i garaget.......................

Tack bogren och tommy för all hjälp och stora tålamod med mig som odugling i största allmänhet:gnissla

Näe håll i din jävla hatt va bra det blev :tummenupp:tummenupp:tummenupp
 

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
jorå dan17 pm:et har kommit, harinte huttit fundera på det än bara. svarar snart :)
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Delar med mig av lite bilder på hojen nu efter att kåpor, chrashpuckar med mera är monterat. Längtar inte direkt mindre till våren nu när man har en nästan färdig, bansmiskarhoj i garaget.......................

Coolt :Bugar

Gillar speciellt klibban "ge blod" på en röd sporthoj ... :D
 

BearMan79

Konstant hjälmfrezzyr
Gick med
5 Aug 2009
Ort
Södermalm, Sthlm
Hoj
Daytona 675 -06, "Golden Boy"
Delar med mig av lite bilder på hojen nu efter att kåpor, chrashpuckar med mera är monterat. Längtar inte direkt mindre till våren nu när man har en nästan färdig, bansmiskarhoj i garaget.......................

Tack bogren och tommy för all hjälp och stora tålamod med mig som odugling i största allmänhet:gnissla


Shiiit vad schnygg, grymt clean! :drool Och så Arrows helsystem(?) på de'! :bow
 

matter1

matte k9
Gick med
27 Feb 2005
Ort
strömstad
Hoj
k9
ingen som vet vart man hittar ett kåpstag,samt instrument till en 675:a även billiga krachkåpor/tacksam för svar..

för er som vill köra bana och full försäkring gäller på banan: www.racedays.se
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
+1, annars är ebay en vän för fyndjägare av alla slag. Fairing bracket = kåpstag, instrument kallas allt från instrument cluster, speedo, tacho och så vidare...

Killen i USA som demonterade och sålde ut sin hoj (nämndes i en post för några veckor sedan) - skrev Du till honom och frågade om hans instrument? Jag och HrHptm har ett paket på väg till Sverige i alla fall... Du hittar mer prylar till salu i Classified på 675.net.

Lycka till!

 
Last edited:

Dan17

PMC
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675
Very nice :tummenupp
På min kommer det att stå (GE GAS) :yoparty


Delar med mig av lite bilder på hojen nu efter att kåpor, chrashpuckar med mera är monterat. Längtar inte direkt mindre till våren nu när man har en nästan färdig, bansmiskarhoj i garaget.......................

Tack bogren och tommy för all hjälp och stora tålamod med mig som odugling i största allmänhet:gnissla
 

matter1

matte k9
Gick med
27 Feb 2005
Ort
strömstad
Hoj
k9
tack mycket roliga delar finns det..
snabba svar är grymt..
:tummenupp



+1, annars är ebay en vän för fyndjägare av alla slag. Fairing bracket = kåpstag, instrument kallas allt från instrument cluster, speedo, tacho och så vidare...

Killen i USA som demonterade och sålde ut sin hoj (nämndes i en post för några veckor sedan) - skrev Du till honom och frågade om hans instrument? Jag och HrHptm har ett paket på väg till Sverige i alla fall... Du hittar mer prylar till salu i Classified på 675.net.

Lycka till!
 

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Hur är det med styrdämpare på Daytonan? Behövs det? Hur upplever ni den när ni kör?:va
 

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
Hur är det med styrdämpare på Daytonan? Behövs det? Hur upplever ni den när ni kör?:va

Det sitter monterat original! Har dock hört om folk som inte tycker den skulle vara tillräklig och som har eftermonterat en bättre, ställbar historia.

Very nice :tummenupp
På min kommer det att stå (GE GAS) :yoparty

Ha ha, helt rätt! Eller ge järnet kanske?

Shiiit vad schnygg, grymt clean! :drool Och så Arrows helsystem(?) på de'! :bow

Dessvärre inget helsystem..... Börjar med slip-on så länge.
Såg faktiskt ett helsystem (arrow) på e.-bay igår om någon är sugen.
Det var runt halva priset mot ett nytt
 
Last edited:

BearMan79

Konstant hjälmfrezzyr
Gick med
5 Aug 2009
Ort
Södermalm, Sthlm
Hoj
Daytona 675 -06, "Golden Boy"
Någon som sitter på en org styrdämpare?

Såg nu att min saknas....:va


Med risk för att inte ha riktigt torrt på fötterna:crash så vet jag inte om org-styrdämparen är så mkt att sukta efter. Kanske bättre att sätta dit något lite vassare? Men detta kan nog de mer erfarna D675-ägarna här på forumet uttala sig betydligt bättre om än lilla jag.

(Så egentligen var detta inlägg helt onödigt, ber om ursäkt... :glömdet)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top