Triumph Daytona 675-tråden!

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Jag är i Stockholm till och med Söndag nästa helg, men det kan bli lite trångt att få med den denna gång... Ringer innan jag åker

Trevlig helg på Er!

Där ser man, finbesök i storstan! ska vi kanske dra ihop en 675 Stockholm/bärs nånn kväll? Vi borde kunna få ihop några tappra, till och med Shooter på sin S3 borde definitivt inte vara omöjlig att övertala :tummenupp
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jag har ett trist ärende med en massa jurister inblandade mån-lör, men då flyget hem inte blir av förrän på söndag kanske ett antal bägare och lite mat på lördagskvällen skulle sitta bra? Vi får se - hör av mig när jag är på plats... Och Shooter ja - han förstår ju vad jag säger även efter ett antal pils så där har vi ju en given översättare:tummenupp

Där ser man, finbesök i storstan! ska vi kanske dra ihop en 675 Stockholm/bärs nånn kväll? Vi borde kunna få ihop några tappra, till och med Shooter på sin S3 borde definitivt inte vara omöjlig att övertala :tummenupp
 

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
Om du kan så hojta till om tid och plats.:tummenupp

.....men då flyget hem inte blir av förrän på söndag kanske ett antal bägare och lite mat på lördagskvällen skulle sitta bra? Vi får se - hör av mig när jag är på plats...
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
nice! vad finns det för justeringsmöjligheter på dom? mot och från handtaget? skulle vilja ha sådana man kan justera i höjdled, har en dålig vana att alltid ligga med ett finger på greppet, och har korta tjejfingrar...

Justeringen är som med vreden du har på orginalhandtagen, fast porrigare.
"Zard" (som kör Thruxton här på SH) säljer okså Titax, Tror att även S-Racing har dem.

Höjdledsjustering har jag faktiskt sett men minns inte vilket märke.

Där ser man, finbesök i storstan! ska vi kanske dra ihop en 675 Stockholm/bärs nånn kväll? Vi borde kunna få ihop några tappra, till och med Shooter på sin S3 borde definitivt inte vara omöjlig att övertala :tummenupp
Nästan så det hade varit läge för besök.
 
Last edited:

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Ort
östermalm
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
lordag kvall!

Jag har ett trist ärende med en massa jurister inblandade mån-lör, men då flyget hem inte blir av förrän på söndag kanske ett antal bägare och lite mat på lördagskvällen skulle sitta bra? Vi får se - hör av mig när jag är på plats... Och Shooter ja - han förstår ju vad jag säger även efter ett antal pils så där har vi ju en given översättare:tummenupp

jag e back in town tors, och jobbar fre & lor sa en ol hos mig bor hinnas med innan hemfarden!! :tummenupp
 

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
Någon som har erfarenhet av att byta till led-blinkers på Daytonan??? Tänker då främst på bytet av reläet? Blinkers reläet måste väl vara det som sitter nere vid motorn på vänster sida (sett bakifrån)? Behöver man bara byta org-reläet till utbytes reläet och sedan funkar det. Eller måste man koppla om något mer???
 

Dan17

PMC
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675
The Master i Sthlm!!!.
Absolut vi måste träffas :yoparty

Jag har ett trist ärende med en massa jurister inblandade mån-lör, men då flyget hem inte blir av förrän på söndag kanske ett antal bägare och lite mat på lördagskvällen skulle sitta bra? Vi får se - hör av mig när jag är på plats... Och Shooter ja - han förstår ju vad jag säger även efter ett antal pils så där har vi ju en given översättare:tummenupp


Jag köpte motstånd.ca 200:-/ par.

Någon som har erfarenhet av att byta till led-blinkers på Daytonan??? Tänker då främst på bytet av reläet? Blinkers reläet måste väl vara det som sitter nere vid motorn på vänster sida (sett bakifrån)? Behöver man bara byta org-reläet till utbytes reläet och sedan funkar det. Eller måste man koppla om något mer???
 

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Någon som har erfarenhet av att byta till led-blinkers på Daytonan??? Tänker då främst på bytet av reläet? Blinkers reläet måste väl vara det som sitter nere vid motorn på vänster sida (sett bakifrån)? Behöver man bara byta org-reläet till utbytes reläet och sedan funkar det. Eller måste man koppla om något mer???

Jag bytte till ledblinkers integrerade i baklampan och då använde jag ett motstånd.
 

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
The Master i Sthlm!!!.
Absolut vi måste träffas :yoparty


Jag köpte motstånd.ca 200:-/ par.



Jag bytte till ledblinkers integrerade i baklampan och då använde jag ett motstånd.

Hmm... får prova och se om jag lyckas med reläet :va Annars får man väl inhandla motstånd istället??? Hur många motstånd går det åt då? Ett per blinkers eller:va sitter i serie med blinkersen:va

Blir till att skruva lite ikväll :banana
 

Dan17

PMC
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675
Om jag inte har fel det blir: Ett per blinkers :va

Hmm... får prova och se om jag lyckas med reläet :va Annars får man väl inhandla motstånd istället??? Hur många motstånd går det åt då? Ett per blinkers eller:va sitter i serie med blinkersen:va

Blir till att skruva lite ikväll :banana
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Mailade till Triumph för ett tag sen och frågade om de inte kunde fixa lite banåka till oss. Fick svar idag:

"Hej Johan,
*
Tack för att du hörde av dig till oss med synpunkter, det gillar vi. Ni är alltså sugna på att komma ut på banan med era hojar, kan förstå det. Jag vill inte gå händelserna i förväg eller på något sätt lova er något, men vi är i planeringsstadiet och det ser lovande ut. Kommer att annonsera och meddela närmare om eventet genom tidningar, banners och Facebook www.facebook.com/OfficialTriumphSweden
*
Ha en fortsatt bra dag!
*
Kind regards
*
Joakim Jonsson
Marketing Manager
Triumph Scandinavia"

kanske kan bli något :)
 

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
Mailade till Triumph för ett tag sen och frågade om de inte kunde fixa lite banåka till oss. Fick svar idag:

"Hej Johan,
*
Tack för att du hörde av dig till oss med synpunkter, det gillar vi. Ni är alltså sugna på att komma ut på banan med era hojar, kan förstå det. Jag vill inte gå händelserna i förväg eller på något sätt lova er något, men vi är i planeringsstadiet och det ser lovande ut. Kommer att annonsera och meddela närmare om eventet genom tidningar, banners och Facebook www.facebook.com/OfficialTriumphSweden
*
Ha en fortsatt bra dag!
*
Kind regards
*
Joakim Jonsson
Marketing Manager
Triumph Scandinavia"

kanske kan bli något :)

Härligt initiativ du!
Det hade ju varit riktigt bra om Triumph fixar några (gärna gratis:D) bandagar. Vet att KTM har arrangerat några bandagar tidigare.
Tror de var kostnadsfritt faktiskt
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Mailade till Triumph för ett tag sen och frågade om de inte kunde fixa lite banåka till oss. Fick svar idag:

"Hej Johan,
*
Tack för att du hörde av dig till oss med synpunkter, det gillar vi. Ni är alltså sugna på att komma ut på banan med era hojar, kan förstå det. Jag vill inte gå händelserna i förväg eller på något sätt lova er något, men vi är i planeringsstadiet och det ser lovande ut. Kommer att annonsera och meddela närmare om eventet genom tidningar, banners och Facebook www.facebook.com/OfficialTriumphSweden
*
Ha en fortsatt bra dag!
*
Kind regards
*
Joakim Jonsson
Marketing Manager
Triumph Scandinavia"

kanske kan bli något :)

Tungt :tummenupp

är det läge att mailbomba? :D
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Gå med i gruppen på Fejjan (precis som du gjort Brassi) och tjata lite där :D

Klart det skall vara gratis, allt annat är ett hån :hihi
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Lite nyheter om den förra Triumphföraren Garry McCoys äventyr:
big_GSX_0586.JPG


McCoy klar för motogp!

http://www.crash.net/motogp/news/156450/1/mccoy_secures_shock_motogp_return.html
 

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
Någon som har erfarenhet av att byta till led-blinkers på Daytonan??? Tänker då främst på bytet av reläet? Blinkers reläet måste väl vara det som sitter nere vid motorn på vänster sida (sett bakifrån)? Behöver man bara byta org-reläet till utbytes reläet och sedan funkar det. Eller måste man koppla om något mer???

Äh... det var ju bara till att montera och vända trådarna rätt så funkade skiten.. nya snygga blinkers monterade :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top