Triumph Daytona 675-tråden!

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Ja eller jag vet inte, såg oroväckande ut bara, ring och kolla, och posta vad dom säger! :näsblod

undrar vad som räknas som "Sport Plus" i Triumphs sortiment, skulle det va en 955 daytona tro :va

Nån som vet vad Street Triple går under?

Alldeles riktigt 955an och dom äldre 595 klassas som plus.

Nu fattar jag varför If har ring som galningar och försökt kränga villa försäkring, dom har gjort om sitt rabattsystem.

9600.- får jag det till utan rabatter för D675an , känns som ganska nära premien förra året.
Bäst är premien på min Thruxton 1200:-/år, betalar halv premie för hoj nr 2:)
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Alldeles riktigt 955an och dom äldre 595 klassas som plus.

9600.- får jag det till utan rabatter för D675an , känns som ganska nära premien förra året.

bah... det lönar sej att va 100 bast ibland :krama :D

Bushoj? Min fru har en :fakta

Jag vet, ska få pröva den i sommar har vi pratat om bakom din rygg!

Ska bygga en sån här, sen fan ska du få se på jordfräs :banana

407.jpg
 
Last edited:

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Bushoj? Min fru har en :fakta

Men billig att försäkra, tror vi betalar runt 3 papp hel/hel. Men då är det ju ½ priset på den med 2st trajjor i hushållet.

Undrar om man får ½ ½ priset på båge no.3? :D

Då får f-n mej Triumph börja göra motarder för en sådan känner jag att jag behöver.

bah... det lönar sej att va 100 bast ibland :krama :D

Ja förr var man ung, vild och vacker, nu för tiden är man bara vild och vacker:D
 
Last edited:

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
nä tror den går under nått annat!

Kolla om magbiffen och TekLa kan adoptera dig, då får du billig försäkring :hihi

rabatt på Traja No 2 är schysst. Men det knasiga med IF är att har man två hojar av olika märke är det inte halva priset på den billigaste. Trots att bägge har märkesförsäkring.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Alldeles riktigt 955an och dom äldre 595 klassas som plus.

Nu fattar jag varför If har ring som galningar och försökt kränga villa försäkring, dom har gjort om sitt rabattsystem.

9600.- får jag det till utan rabatter för D675an , känns som ganska nära premien förra året.
Bäst är premien på min Thruxton 1200:-/år, betalar halv premie för hoj nr 2:)
Då hade jag sett till att ha Daytonan som hoj två....
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Då hade jag sett till att ha Daytonan som hoj två....

Försökte allt, men dom hade någon regel att den billigaste premien var den som räknades som andra hoj.:mad:
Å andra sidan så är det nog svårt att slå den gemensamma premien för bägge hojarna, så jag ska nog inte klaga på IF
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...och bo i Lapp- i st f i Fjollträsk. Jag fick en megahöjning till ca 6 700:- hel/hel med den nya SMC-försäkringen. Får man väl leva med...:)

bah... det lönar sej att va 100 bast ibland :krama :D...

OK, lets get serious, det kan nog bli en liten inofficiell Triumph-runda under morgondagskvällen. Dan17 lovade precis att ta hand om arrangemanget och se till att det blir mc-snack i stället för juristspråk i morgon, så det är väl bara att stay tuned and online i denna tråd:)

Träffade Shooter och hans tjejer i onsdags, vilket härligt gäng vi mc-nerdar är. Egentligen:tummenupp.
 
Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
:D:tummenupp

Vi som kommer att :krama Roffe ikvall... Kan vi tänka på (plan B) ifall Daiquiri mannen inte jobbar?

Jag tror jag hänger på! Ska bli kul att träffa dej Dan :tummenupp

Drar vi nånn annanstanns om han inte jobbar?

Träffade Shooter och hans tjejer i onsdags, vilket härligt gäng vi mc-nerdar är. Egentligen:tummenupp.

Japp trevligt litet gäng den där familjen Shooter :tummenupp
 
Last edited:

Dan17

PMC
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675
Jag tror jag hänger på! Ska bli kul att träffa dej Dan :tummenupp

Drar vi nånn annanstanns om han inte jobbar?

Tror? Det får du göra imorgon söndag (kyrkan) idag är lördag=:yoparty.
Ja,det blir kul att träffa dig också :tummenupp.
Daiquiri mannen jobbar inte... så tänk om vi ska till 101 eller nånn annanstanns.....
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Klar för idag, motparten har lämnat ringen med svansen mellan benen och själv har jag lapat Ileach och städat lgh inför hemresan. Så nu återstår endast frågan var vi egentligen drabbar samman? Freddan69 är indisponibel (så går det när man åker på obskyra förlustelseresor:krama) och jag lägger med förtroende ödet i händerna på Er andra som är närmare bekanta med stadens vattenhål:)

Vi lägger in en post när jag och Dan17 strålat samman så får vi se var vi hamnar. /R
 
Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Klar för idag, motparten har lämnat ringen med svansen mellan benen och själv har jag lapat Ileach och städat lgh inför hemresan. Så nu återstår endast frågan var vi egentligen drabbar samman? Freddan69 är indisponibel (så går det när man åker på förlustelseresor:krama) och jag lägger med förtroende ödet i händerna på Er andra som är närmare bekanta med stadens vattenhål:)

Vi lägger in en post när jag och Dan17 strålat samman så får vi se var vi hamnar. /R

Låter bra, dra ett sms till mej när ni sitter ner :tummenupp
 

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Ort
östermalm
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
kör en sväng på akkurat, kul pilsner och bra käk! hade varit jävligt kul att ha er på besök, men tyvärr så är min mage lika öppen som söderleds tunneln just nu och avståndet till toan får ej överstiga 5m.
 

Dan17

PMC
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675
kör en sväng på akkurat, kul pilsner och bra käk! hade varit jävligt kul att ha er på besök, men tyvärr så är min mage lika öppen som söderleds tunneln just nu och avståndet till toan får ej överstiga 5m.

Jag sat till dig att inte äta Stroganoff utomlands :huvet
 
Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Kolla om magbiffen och TekLa kan adoptera dig, då får du billig försäkring :hihi

TVÅ 675:eek:r och 1st Streety i stallet? Frestande... vi har ett litet källarförråd som vi kan inreda åt ponken. Kan han laga mat, tvätta & städa? :D

rabatt på Traja No 2 är schysst. Men det knasiga med IF är att har man två hojar av olika märke är det inte halva priset på den billigaste. Trots att bägge har märkesförsäkring.

Klokt skulle jag säga. Jag menar, annars kanske folk får för sig att köpa vad som helst som 2:a-hoj, typ en BMW eller nåt annat skräp. Och om dom ändå envisas och gör det ska det f-n kosta... :hihi

kör en sväng på akkurat, kul pilsner och bra käk! hade varit jävligt kul att ha er på besök, men tyvärr så är min mage lika öppen som söderleds tunneln just nu och avståndet till toan får ej överstiga 5m.

Serves you right, din strandraggare! :D

Damen & jag får tyvärr passa på kvällens aktiviteter. Har rumblat hela dan med brädan uppe i Romme alpin. Just nu sitter vi lätt apatiska framför dumburken & slickar våra sår (i en riktigt schysst krasch idag tog jag en ordentlig tugga av min egen tunga, tur man iaf använder ryggskyddet på vintern oxå... :död)

Hoppas ni får en grym kväll dock, Akkurat är ett kanonställe! :tummenupp
 

BearMan79

Konstant hjälmfrezzyr
Gick med
5 Aug 2009
Ort
Södermalm, Sthlm
Hoj
Daytona 675 -06, "Golden Boy"
Hoppas ni får en grym kväll dock, Akkurat är ett kanonställe! :tummenupp

En trevlig kväll önskar jag er också, hoppas att det blir kanon! :tummenupp
Såg detta för sent, tyvärr, annars hade jag gärna joinat på en pils. Men man kanske kan få vara med nästa gång? :)

Under tiden så får jag väl trösta mig med att jag och en polare precis bokat SMC Väst's 3-dagars på Gotland Ring i sommar, tjohooo! :banana
Fler som ska dit?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Tack allihopa för en ubertrevlig lördagskväll i hufvudstaden. Ett speciellt tack till Dan17 och hans bättre hälft som bjöd in oss på middag, jag tror det dröjer innan jag och HrHptm blir hungriga igen:)

Det kändes inte särskilt inspirerande när telefonen ringde kl. 07.00 i morse...:huvet

Nu bär det strax iväg till flyget men det var himmelens roligt att prata så mycket hoj mitt i smällkalla vintern. I eftermiddag blir det till att skotta altantak i stället, är det det som man kallar "tillbaka i verkligheten"?

Ha det! /R
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top