Triumph Daytona 675-tråden!

Frontline

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen
ja med, du bör dock vara medveten om att det är rätt hög vagnskadesjälvrisk samt att det är en så kallad "aret runt" försäkring. Dvs samma premie även om hojen är avställd.

Hej, jo de prata om 6000:- i självrisk och som sagt att man inte kan ställa av den, men kolla upp med ett annat försäkringsbolag och de ville ha 23.000:- för halvförsäkring så antar att det är det bästa man kan få hos IF.
 

BearMan79

Konstant hjälmfrezzyr
Gick med
5 Aug 2009
Ort
Södermalm, Sthlm
Hoj
Daytona 675 -06, "Golden Boy"
Hej, jo de prata om 6000:- i självrisk och som sagt att man inte kan ställa av den, men kolla upp med ett annat försäkringsbolag och de ville ha 23.000:- för halvförsäkring så antar att det är det bästa man kan få hos IF.

Jag har Folksam, halvförsäkring med möjlighet att ställa av hojen. Garanterat det mest prisvärda för min del iaf.
Ska man ha helförsäkring är det nog If:s märkesförsäkring som gäller, dock.
 

Godiskungen

Marcus
Gick med
16 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1:2008 Triumph Daytona 675
If

Jag har IF.Har ej hittat en billigare då det gäller Helförsäkring.Är mkt nöjd.Kör försiktigt...inga vurpor eller liknande=):tummenupp Köp hojen fantastisk.:tummenupp

Jag har en liten fråga, jag har en plan att köpa en mer eller mindre ny Daytona 675 (minst 09:a) nu till våren, är det IF:s märkesförsäkring som gäller på denna hoj? jag har fått prisförslag på 15 937:- för helförsäkring. Jag antar att man inte kan komma undan billigare? har ni själva IF som äger denna modell redan? :)
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Ibland undrar man om alla hästarna är hemma i hagen...

Fick nya motorkåpan, monterade den och tänke....nice nu kan jag äntligen provstarta hojjen och torrvarva lite:)

i med nyckeln.... va fn.. det saknas något...

Tanken ligger för lackning...:rolleyes:

:D:D Tyvärr behövs fortfarande bensin :tummenupp
 

BearMan79

Konstant hjälmfrezzyr
Gick med
5 Aug 2009
Ort
Södermalm, Sthlm
Hoj
Daytona 675 -06, "Golden Boy"
Vad kostar halvförsäkring där?

Har inte exakta siffror "på mig" just nu, men jag pröjsar närmare 1100:- i månaden vill jag minnas(eller snarare; jag försöker att förtränga detta faktum:huvet). I och med att den är avställningsbar så är det den mest fördelaktiga försäkringen som jag kunde hitta iaf.

Btw, jag är född -79 och bor i Sthlm och fick nog 10% off på premien i och med medlemsskap i SMC(denna rabatt påverkas inte av att SMC och Folksam inte längre samarbetar med bankörningarna/utbildningarna, om jag förstått allt rätt).
Har för mig att självrisken för stöld låg på 6000:-, som exempel.
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Bara för att man är biker måste man inte vara smart, var nära att ta ner en hoj från depåstödet för några år sedan och fick i sista stund en liknade tanke.....det där hjulet mot garageväggen :vaska det sitta på hojen

Ibland undrar man om alla hästarna är hemma i hagen...

Fick nya motorkåpan, monterade den och tänke....nice nu kan jag äntligen provstarta hojjen och torrvarva lite:)

i med nyckeln.... va fn.. det saknas något...

Tanken ligger för lackning...:rolleyes:
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Bara för att man är biker måste man inte vara smart, var nära att ta ner en hoj från depåstödet för några år sedan och fick i sista stund en liknade tanke.....det där hjulet mot garageväggen :vaska det sitta på hojen

hehe, det går ju, men det är inte rätt :tummenupp
 

Godiskungen

Marcus
Gick med
16 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1:2008 Triumph Daytona 675
:DHallå.Dum fråga kanske.Jag har just nu Helförsäkring på IF.
Frågan är om man byter och: Kör man istället Halvförsäkrag på Folksam för 1100kr/mån avställningsbar.
Vad händer om t.ex jag har hojen ståendes i en kompis garage under vintern och det börjar brinna och det är pågrund av min mc.
Säg att man har den avställd under vintern och ej halvförsäkrad då är det väl jag som åker på alla kostnader som uppkommit ifall huset brinner upp och blir då skadeståndsskyldig eller?
ISÅFALL kanske man borde skaffa garageförsäkring under vintern: Isåfall om man vill teckna garageförsäkring hos folksam,bara garage under vintern vad går isåfall detta på?har ej tillgång till eget garage undern nästa vinter så kan va bra vara lite förberedd men frågan är om det lönar sig byta försäkring från den jag redan har om man åker på en hutlöst hög garageförsäkring under vintern. :vaTacksam för svar om ngn har en aning.
Helförsäkrat e ju skönt men om man kan spara ngra kronor så..
 
Last edited:

BearMan79

Konstant hjälmfrezzyr
Gick med
5 Aug 2009
Ort
Södermalm, Sthlm
Hoj
Daytona 675 -06, "Golden Boy"
:DHallå.Dum fråga kanske.Jag har just nu Helförsäkring på IF.
Frågan är om man byter och: Kör man istället Halvförsäkrag på Folksam för 1100kr/mån avställningsbar.
Vad händer om t.ex jag har hojen ståendes i en kompis garage under vintern och det börjar brinna och det är pågrund av min mc.
Säg att man har den avställd under vintern och ej halvförsäkrad då är det väl jag som åker på alla kostnader som uppkommit ifall huset brinner upp och blir då skadeståndsskyldig eller?
ISÅFALL kanske man borde skaffa garageförsäkring under vintern: Isåfall om man vill teckna garageförsäkring hos folksam,bara garage under vintern vad går isåfall detta på?har ej tillgång till eget garage undern nästa vinter så kan va bra vara lite förberedd men frågan är om det lönar sig byta försäkring från den jag redan har om man åker på en hutlöst hög garageförsäkring under vintern. :vaTacksam för svar om ngn har en aning.
Helförsäkrat e ju skönt men om man kan spara ngra kronor så..

När jag ställer av hojen så låter jag det alltid gå över till en garageförsäkring. Jag tar aldrig bort försäkringen helt, det skulle jag aldrig våga. Har för mig att jag pröjsar runt trehundringen i månaden för denna.

Gällande villkoren för garageförsäkringen om du har hojen hos polaren etc, kolla detta med Folksam direkt. Då får du bäst och mest korrekt svar, direkt från källan. Men bara det faktum att du förvarar hojen på ett säkert ställe över vintern borde ge dig lite pluspoäng! :tummenupp
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
[YOUTUBE-ID]alQiqTOkePE[/YOUTUBE-ID] denna gamla fina engelska pubvisa borde alla Triumphägare kunna i sömnen :tummenupp

sjöng den ofta på pub när jag bodde i london :)
 
Last edited:

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Ort
östermalm
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
operation slirig....

Efter mycket hummande så lyckades slirkopplingen hamna på sin rätta plats men hjälp av en kuban med ett tålamod som en gud, en hammare och en norrlänning på romantisk middag.
Jag lyfter på hatten och tackar för all hjälp, ölen bjuder jag på nästa gång!! :fyllisar
 

Bifogat

  • _DSC0008.jpg
    _DSC0008.jpg
    243.4 KB · Visningar: 58
  • _DSC0009.jpg
    _DSC0009.jpg
    244.4 KB · Visningar: 58

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Nämen - Grattis:tummenupp Äh, håll Dig nu bara på benen själv så tar vi andra hand om pilsnern medan Du sippar på en härlig mellanmjölk av låglaktosmodell nästa gång det bär till:krama Vi är ju bara rädda om vår favoritgiftblandare:)

Inte blev väl längtan efter premiärturen större nu..?

...hjälp av en kuban med ett tålamod som en gud, en hammare och en norrlänning på romantisk middag.
Jag lyfter på hatten och tackar för all hjälp, ölen bjuder jag på nästa gång!! :fyllisar
 
Last edited:

Dan17

PMC
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675
Efter mycket hummande så lyckades slirkopplingen hamna på sin rätta plats men hjälp av en kuban med ett tålamod som en gud, en hammare och en norrlänning på romantisk middag.
Jag lyfter på hatten och tackar för all hjälp, ölen bjuder jag på nästa gång!! :fyllisar


När som helst :tummenupp ...u know :krama. Tack att du litar på mig.
:tuttar var inte glad att jag va borta hela eftermidag........ Men vad gör man inte för att vara nära en Daytona?=LOVE

Tack Roffe...att du är alltid finns där :tummenupp
 
Last edited:

BearMan79

Konstant hjälmfrezzyr
Gick med
5 Aug 2009
Ort
Södermalm, Sthlm
Hoj
Daytona 675 -06, "Golden Boy"
Efter mycket hummande så lyckades slirkopplingen hamna på sin rätta plats men hjälp av en kuban med ett tålamod som en gud, en hammare och en norrlänning på romantisk middag.
Jag lyfter på hatten och tackar för all hjälp, ölen bjuder jag på nästa gång!! :fyllisar

Vackert, vill oxå ha! Hoppas att den kommer att skänka mkt glädje. :tummenupp
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
:Bugar O allsmäktiga Orakel, alltså SportHoj.com..vad skall jag göra?

Eftersom priserna på allt godis och alla användbarheter man kan hitta vida överstiger min spargris innehåll, så undrar jag följande:
Vilket är egentligen bäst med en begränsad budget, skyddskåpor för motorn, typ GB-Racing eller klarar man sig ganska bra med bara kraschpuckar (sliders) typ Gilles, LSL eller GSG?
Hur ser hojen ut om man bara lägger den och glider lite snyggt och prydligt..vad händer vid en highsider?? vad tar i, resp. vad gör det inte??

Jo, även jag fattar att det beror på vad som händer, men jag vill åtminstone ha lite åsikter. Helst från någon som provat enligt ovan(att lägga den alltså) eftersom jag nu är trött på att vela omkring...Ordnung muss sein :mad:
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top