carlb
jaaa backelit jaaaa
Japp, jag har IF.
ja med, du bör dock vara medveten om att det är rätt hög vagnskadesjälvrisk samt att det är en så kallad "aret runt" försäkring. Dvs samma premie även om hojen är avställd.
Japp, jag har IF.
ja med, du bör dock vara medveten om att det är rätt hög vagnskadesjälvrisk samt att det är en så kallad "aret runt" försäkring. Dvs samma premie även om hojen är avställd.
Hej, jo de prata om 6000:- i självrisk och som sagt att man inte kan ställa av den, men kolla upp med ett annat försäkringsbolag och de ville ha 23.000:- för halvförsäkring så antar att det är det bästa man kan få hos IF.
Jag har en liten fråga, jag har en plan att köpa en mer eller mindre ny Daytona 675 (minst 09:a) nu till våren, är det IF:s märkesförsäkring som gäller på denna hoj? jag har fått prisförslag på 15 937:- för helförsäkring. Jag antar att man inte kan komma undan billigare? har ni själva IF som äger denna modell redan?![]()
Ibland undrar man om alla hästarna är hemma i hagen...
Fick nya motorkåpan, monterade den och tänke....nice nu kan jag äntligen provstarta hojjen och torrvarva lite
i med nyckeln.... va fn.. det saknas något...
Tanken ligger för lackning...![]()
Jag har Folksam, halvförsäkring med möjlighet att ställa av hojen. Garanterat det mest prisvärda för min del iaf.
Ska man ha helförsäkring är det nog If:s märkesförsäkring som gäller, dock.
Vad kostar halvförsäkring där?
Ibland undrar man om alla hästarna är hemma i hagen...
Fick nya motorkåpan, monterade den och tänke....nice nu kan jag äntligen provstarta hojjen och torrvarva lite
i med nyckeln.... va fn.. det saknas något...
Tanken ligger för lackning...![]()
Bara för att man är biker måste man inte vara smart, var nära att ta ner en hoj från depåstödet för några år sedan och fick i sista stund en liknade tanke.....det där hjulet mot garageväggenska det sitta på hojen
Hallå.Dum fråga kanske.Jag har just nu Helförsäkring på IF.
Frågan är om man byter och: Kör man istället Halvförsäkrag på Folksam för 1100kr/mån avställningsbar.
Vad händer om t.ex jag har hojen ståendes i en kompis garage under vintern och det börjar brinna och det är pågrund av min mc.
Säg att man har den avställd under vintern och ej halvförsäkrad då är det väl jag som åker på alla kostnader som uppkommit ifall huset brinner upp och blir då skadeståndsskyldig eller?
ISÅFALL kanske man borde skaffa garageförsäkring under vintern: Isåfall om man vill teckna garageförsäkring hos folksam,bara garage under vintern vad går isåfall detta på?har ej tillgång till eget garage undern nästa vinter så kan va bra vara lite förberedd men frågan är om det lönar sig byta försäkring från den jag redan har om man åker på en hutlöst hög garageförsäkring under vintern.Tacksam för svar om ngn har en aning.
Helförsäkrat e ju skönt men om man kan spara ngra kronor så..
[YOUTUBE-ID]alQiqTOkePE[/YOUTUBE-ID] denna gamla fina engelska pubvisa borde alla Triumphägare kunna i sömnen
sjöng den ofta på pub när jag bodde i london![]()
...hjälp av en kuban med ett tålamod som en gud, en hammare och en norrlänning på romantisk middag.
Jag lyfter på hatten och tackar för all hjälp, ölen bjuder jag på nästa gång!!![]()
Efter mycket hummande så lyckades slirkopplingen hamna på sin rätta plats men hjälp av en kuban med ett tålamod som en gud, en hammare och en norrlänning på romantisk middag.
Jag lyfter på hatten och tackar för all hjälp, ölen bjuder jag på nästa gång!!![]()
Efter mycket hummande så lyckades slirkopplingen hamna på sin rätta plats men hjälp av en kuban med ett tålamod som en gud, en hammare och en norrlänning på romantisk middag.
Trevliga hojar de där. Skulle vara kul att testa en dag.![]()
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |