Triumph Daytona 675-tråden!

Chev Chelios

Live a little
Gick med
3 Jan 2010
Ort
Strömstad
Hoj
Aprilia RSV4
Grattis, jag har exakt en sån. :tummenupp Är mycket nöjd.
Glöm nu inte att beställa gasrullen från Speed Triple så får du kortare gas och om du köpt hojen av en Triumphandlare så be dem montera den också.

Passar rullen 08an också? hehe jag har iofs bara känt på gasen när jag köpte den och läst om att rullen e lång:tungan men upplever man detta som ett problem? kommer både bli bana och väg.

Mvh Magnus
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Passar rullen 08an också? hehe jag har iofs bara känt på gasen när jag köpte den och läst om att rullen e lång:tungan men upplever man detta som ett problem? kommer både bli bana och väg.

Mvh Magnus
Jag tyckte det var stor skillnad, tror flera här har samma erfarenhet.
Om den passar en -08:a? Tja, skulle tro det men det bästa är att fråga en Triumphandlare. Min rulle kostade 110 spänn, monterad o klar.
 

Chev Chelios

Live a little
Gick med
3 Jan 2010
Ort
Strömstad
Hoj
Aprilia RSV4
Jag tyckte det var stor skillnad, tror flera här har samma erfarenhet.
Om den passar en -08:a? Tja, skulle tro det men det bästa är att fråga en Triumphandlare. Min rulle kostade 110 spänn, monterad o klar.

ok, låter helt klart intressant:tummenupp behöver man bara byta själva rullen eller är det mer komplicerat än så? jag har inte OS guld i mekarkunskaper:gnissla
 

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
ok, låter helt klart intressant:tummenupp behöver man bara byta själva rullen eller är det mer komplicerat än så? jag har inte OS guld i mekarkunskaper:gnissla

Bara plastrullen. Det var en baggis även för mig. Fixar du på ett kick :)


Kan väl flika in här och säga att jag är inte heller någon kung på att mecka precis. Men nog finns där väl en och annan utmaning i att byta rullen. De där jävla styrändarna är inte helt lätta att få av. Sitter med en enda skruv vilket borde vara hur lätt som helst tycker man ju... Men skruvjäveln är locktitad fast och inte helt lätt att få låss :huvet Fick så småningom tippset att det underlättar avsevärt om man värmer med värmepistol så att locktiten släpper. Hur som helst så finns det en risk att du fördärvar styränden för att man blir förbannad och tillslut tar till rörtången :huvet med resultatet att du får köpa ny :huvet vilket ju är lite onödigt. Har du inte hämtat ut hojen hade jag låtit handlaren sätta dit nya rullen, som för övrigt absolut reckomenderas. Blev kanon till min -08:a
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
färg

Har nånn här penslat på ramen? har en liten liten skada (som bara jag ser) på svingen som jag skulle vilja fylla i lite. Har en burk 10ml orginallack, men finns något liknande för ramfärgen tro? :va
 

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Bitubo Styrdämparen...

Köpte en bitubo styrdämpare, som skall monteras som orginaldämparen. Har börjat montera men får inte ihop det...

Satt ingen dämpare orginal så jag vet inte hur den skall sitta, känns som att det saknas en fästpunkt i ramen...

Någon som har en vettig bild på hur orginal styrdämparen sitter monterad, eller ännu bättre hur denna bitubodämpare skall monteras. Extremt dålig montageanvisning, med svartvita dåliga bilder..

:huvet
 

BearMan79

Konstant hjälmfrezzyr
Gick med
5 Aug 2009
Ort
Södermalm, Sthlm
Hoj
Daytona 675 -06, "Golden Boy"
Köpte en bitubo styrdämpare, som skall monteras som orginaldämparen. Har börjat montera men får inte ihop det...

Satt ingen dämpare orginal så jag vet inte hur den skall sitta, känns som att det saknas en fästpunkt i ramen...

Någon som har en vettig bild på hur orginal styrdämparen sitter monterad, eller ännu bättre hur denna bitubodämpare skall monteras. Extremt dålig montageanvisning, med svartvita dåliga bilder..

:huvet

Här kanske du kan hitta ngt användbart:

http://www.freepdfmanual.com/2008/09/28/triumph-daytona-675-motorcycle-service-manual
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top