Triumph Daytona 675-tråden!

Chev Chelios

Live a little
Gick med
3 Jan 2010
Ort
Strömstad
Hoj
Aprilia RSV4
Beställde ny gasrulle i dag(speedtriple):banana har nån vänlig själ som har bytt tidigare lust att skriva kort hur man gör så jag slipper förstöra mer än nödvändigt:gnissla så skulle jag va tacksam:Bugar

Mvh
Chev
 

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
Börja med att dra isär gummiskyddet på gasvajern strax efter bromsvätskebehållaren. Lossa muttern och skruva ihop vajerjusteraren så mycket som möjligt.

Ta bort styrändesvikten genom att skruva ut insexskruven i vikten.

Skruva ut de två krysskruvarna på undersidan av vajerhuset för gasrullen. Ta isär försiktigt eftersom det sitter plastbitar som skyddar och styr vajrarna där inne.
Håll koll på vilken vajer som sitter i vilket hål och hur de är dragna runt gasrullen.

Ta bort gasrullen och sätt dit den nya.
Skulle den övre vajern bli för kort, måste du ta bort tanken, luftburk med ECU och insugsstackar för att komma åt att justera den nere vid spjället.

Montera i omvänd ordning
 

Chev Chelios

Live a little
Gick med
3 Jan 2010
Ort
Strömstad
Hoj
Aprilia RSV4
Börja med att dra isär gummiskyddet på gasvajern strax efter bromsvätskebehållaren. Lossa muttern och skruva ihop vajerjusteraren så mycket som möjligt.

Ta bort styrändesvikten genom att skruva ut insexskruven i vikten.

Skruva ut de två krysskruvarna på undersidan av vajerhuset för gasrullen. Ta isär försiktigt eftersom det sitter plastbitar som skyddar och styr vajrarna där inne.
Håll koll på vilken vajer som sitter i vilket hål och hur de är dragna runt gasrullen.

Ta bort gasrullen och sätt dit den nya.
Skulle den övre vajern bli för kort, måste du ta bort tanken, luftburk med ECU och insugsstackar för att komma åt att justera den nere vid spjället.

Montera i omvänd ordning

Världsklass, tack så mkt:tummenupp
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Ort
östermalm
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
Vilka var det ifrån den södra delen av landet som skulle till kemora??
Jag kommer att behöva samåka med någon (annars kostar det skjortan och lite till).
Jag pratade med silja line igår och la upp en bokning för bil (max 2,4m hög och 7m lång) och hytt för 2 pers, tor 3040:-
Så om det är ngn som ska åka och har bil, eller kan tänka sig att dela kostnaden för att hyra en ( 500/dygn och fria mil ) så kan ni pm:a.
 
Last edited:

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Lite sköna news från Triumph. Kan det komma en Daytona 1050? jag skall i alla fall börja spara dIrEKcT!

http://img198.imageshack.us/img198/338/amcn.jpg

(ursäkta länkformatet, fattar inte hur man infogar en bild i Tapatalk till iPhonen)
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Har varit rykten i omlopp länge, tyvärr tror jag att det är en ny Speed 3a som blir först på plan, den hojen som skulle förlora flest kunder är främst deras egen 675 så jag tror dom aktar sig lite, tyvärr.

Men presis som du så hoppas även jag på en liter Daytona och då får vi även hoppas att dom lägger ribban på 170hp<.

Lite sköna news från Triumph. Kan det komma en Daytona 1050? jag skall i alla fall börja spara dIrEKcT!

http://img198.imageshack.us/img198/338/amcn.jpg

(ursäkta länkformatet, fattar inte hur man infogar en bild i Tapatalk till iPhonen)
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
StephanD skrev:
Har varit rykten i omlopp länge, tyvärr tror jag att det är en ny Speed 3a som blir först på plan, den hojen som skulle förlora flest kunder är främst deras egen 675 så jag tror dom aktar sig lite, tyvärr.

Men presis som du så hoppas även jag på en liter Daytona och då får vi även hoppas att dom lägger ribban på 170hp

Jo det där är väl ett dilemma, men samtidigt måste de förnya sig och jag tror att många tycker en 675 är för "klen" vilket skulle ge nya kunder. Men för att göra en riktigt potent räser som dessutom sålde ordentligt krävs väl en satsning på racing för den nya cykeln, likt BMW. Dessutom krävs nog möjlighet att välja till traction controll och ABS?

Men vi kan alltid drömma :)
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Vad händer ute i stugorna? Är ni helt insnöade :)

Själv har jag bokat service 7:e april, hoppas det går att åka då. Sen Gälleråsen den 17:e ... Änt-li-gen
 

ben0

Unknown
Gick med
7 Oct 2008
Ort
M
Hoj
2008 Triumph Daytona 675
Nädå, inte insnöade. Officiellt vår i Skåne nu. Jag körde en liten runda idag :) Torrt på vägarna, men fortfarande för kakakallt och rullgrus finns det gott om.
 

BearMan79

Konstant hjälmfrezzyr
Gick med
5 Aug 2009
Ort
Södermalm, Sthlm
Hoj
Daytona 675 -06, "Golden Boy"
Satte på tanken i helgen och passade då på att montera Tank Tredz och Triumph's tank pad i kolfiber. Nu är våren nära! :tummenupp
 

Bifogat

  • TankTredz002.jpg
    TankTredz002.jpg
    231.8 KB · Visningar: 66
  • TankTredz001.jpg
    TankTredz001.jpg
    236.2 KB · Visningar: 72

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Nädå, inte insnöade. Officiellt vår i Skåne nu. Jag körde en liten runda idag :) Torrt på vägarna, men fortfarande för kakakallt och rullgrus finns det gott om.

respekt :tummenupp

16:mars var premiär för mej förra året i stockholm!

Satte på tanken i helgen och passade då på att montera Tank Tredz och Triumph's tank pad i kolfiber. Nu är våren nära! :tummenupp

Tungt, vart beställde du tankpaden ifrån?
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Tungt, vart beställde du tankpaden ifrån?
Oavsett varifrån tankpaden köptes så skall man inte missa att pundet nu tar rejält med stryk.

"Pundet fortsatte att försvagas under tisdagen. Dels pekade en rapport från Rics på att husmarknaden börjar svalna och dels varnade Moody´s för läget i brittiska banker. Ett större handelsunderskott än väntat i januari bidrog också till rörelsen, där pundet tappade till 1,499 mot dollarn. Pundet fortsätter därmed en negativ trend med en försvagning om drygt 8 procent mot dollarn sedan mitten av januari.

Fitch skrev i sin analys av det finanspolitiska läget att den brittiska regeringen måste vidta mer kraftfulla åtgärder för att begränsa skuldsättningsgraden snabbare än vad som nu planeras. Fitch bedömer att den brittiska statens kreditprofil har försämrats "ganska kraftigt" och att utsikterna för den brittiska ekonomin är "ganska osäkra"."

1 Pund = 10,8110 kronor
Det var inte så länge sen pundet stod i 12 spänn. :yoparty
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Oavsett varifrån tankpaden köptes så skall man inte missa att pundet nu tar rejält med stryk.

"Pundet fortsatte att försvagas under tisdagen. Dels pekade en rapport från Rics på att husmarknaden börjar svalna och dels varnade Moody´s för läget i brittiska banker. Ett större handelsunderskott än väntat i januari bidrog också till rörelsen, där pundet tappade till 1,499 mot dollarn. Pundet fortsätter därmed en negativ trend med en försvagning om drygt 8 procent mot dollarn sedan mitten av januari.

Fitch skrev i sin analys av det finanspolitiska läget att den brittiska regeringen måste vidta mer kraftfulla åtgärder för att begränsa skuldsättningsgraden snabbare än vad som nu planeras. Fitch bedömer att den brittiska statens kreditprofil har försämrats "ganska kraftigt" och att utsikterna för den brittiska ekonomin är "ganska osäkra"."

1 Pund = 10,8110 kronor
Det var inte så länge sen pundet stod i 12 spänn. :yoparty

Japp, import funkar finfint, köpte nyligen en hjälm, Shoei RF1100(heter XR1100 i sverige) för 2900 ink frakt och skatt från USA :tummenupp Johans-MC vill ha 5700 bagis för den, inte så mycket att babbla om då tycker jag, bara att beställa :)
 

BearMan79

Konstant hjälmfrezzyr
Gick med
5 Aug 2009
Ort
Södermalm, Sthlm
Hoj
Daytona 675 -06, "Golden Boy"
respekt :tummenupp

16:mars var premiär för mej förra året i stockholm!



Tungt, vart beställde du tankpaden ifrån?

Premiär 16 mars, det är också respekt! :tummenupp I år kan det nog bli svårt att toppa det med tanke på allt lappmögel som fortfarande pryder våra gator... ;)


Tank Tredz:en beställde jag från Race Repairs, det är de som grossar dem i Sverige. 450:- + moms kostade mitt kit, vill jag minnas.

Tankpad:en fick jag med omonterad då jag köpte hojen, vet inte var den tidigare ägaren köpt denna. Men det är Triumph originaldel och finns i deras sortiment för runt 400 bagis. :)
 

BearMan79

Konstant hjälmfrezzyr
Gick med
5 Aug 2009
Ort
Södermalm, Sthlm
Hoj
Daytona 675 -06, "Golden Boy"
Oavsett varifrån tankpaden köptes så skall man inte missa att pundet nu tar rejält med stryk.

"Pundet fortsatte att försvagas under tisdagen. Dels pekade en rapport från Rics på att husmarknaden börjar svalna och dels varnade Moody´s för läget i brittiska banker. Ett större handelsunderskott än väntat i januari bidrog också till rörelsen, där pundet tappade till 1,499 mot dollarn. Pundet fortsätter därmed en negativ trend med en försvagning om drygt 8 procent mot dollarn sedan mitten av januari.

Fitch skrev i sin analys av det finanspolitiska läget att den brittiska regeringen måste vidta mer kraftfulla åtgärder för att begränsa skuldsättningsgraden snabbare än vad som nu planeras. Fitch bedömer att den brittiska statens kreditprofil har försämrats "ganska kraftigt" och att utsikterna för den brittiska ekonomin är "ganska osäkra"."

1 Pund = 10,8110 kronor
Det var inte så länge sen pundet stod i 12 spänn. :yoparty

Ja, man kanske skulle passa på att shoppa loss lite då pundet är svagt! :banana
Om man inte hade lagt sina surt förvärvade på en Thailandsresa istället, vill säga... Men vad gör man inte för att bevara husfriden hemmavid. ;)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top