Chev Chelios
Live a little
Beställde ny gasrulle i dag(speedtriple)
har nån vänlig själ som har bytt tidigare lust att skriva kort hur man gör så jag slipper förstöra mer än nödvändigt
så skulle jag va tacksam![Buga :Bugar :Bugar](/img/smilies/nya/hail.gif)
Mvh
Chev
![Banana :banana :banana](/img/smilies/nya/banana.gif)
![Gnissla :gnissla :gnissla](/img/smilies/gnissla.gif)
![Buga :Bugar :Bugar](/img/smilies/nya/hail.gif)
Mvh
Chev
Börja med att dra isär gummiskyddet på gasvajern strax efter bromsvätskebehållaren. Lossa muttern och skruva ihop vajerjusteraren så mycket som möjligt.
Ta bort styrändesvikten genom att skruva ut insexskruven i vikten.
Skruva ut de två krysskruvarna på undersidan av vajerhuset för gasrullen. Ta isär försiktigt eftersom det sitter plastbitar som skyddar och styr vajrarna där inne.
Håll koll på vilken vajer som sitter i vilket hål och hur de är dragna runt gasrullen.
Ta bort gasrullen och sätt dit den nya.
Skulle den övre vajern bli för kort, måste du ta bort tanken, luftburk med ECU och insugsstackar för att komma åt att justera den nere vid spjället.
Montera i omvänd ordning
Det är en liten skit insex som håller styränden.Världsklass, tack så mkt![]()
Det är en liten skit insex som håller styränden.
Den sitter satan med locktite. Ta inte till polygrip eller rörtång, du förstör bara!
Se här:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4627478&postcount=4273
Lite sköna news från Triumph. Kan det komma en Daytona 675? jag skall i alla fall börja spara dIrEKcT!
http://img198.imageshack.us/img198/338/amcn.jpg
(ursäkta länkformatet, fattar inte hur man infogar en bild i Tapatalk till iPhonen)
Lite sköna news från Triumph. Kan det komma en Daytona 1050? jag skall i alla fall börja spara dIrEKcT!
http://img198.imageshack.us/img198/338/amcn.jpg
(ursäkta länkformatet, fattar inte hur man infogar en bild i Tapatalk till iPhonen)
StephanD skrev:Har varit rykten i omlopp länge, tyvärr tror jag att det är en ny Speed 3a som blir först på plan, den hojen som skulle förlora flest kunder är främst deras egen 675 så jag tror dom aktar sig lite, tyvärr.
Men presis som du så hoppas även jag på en liter Daytona och då får vi även hoppas att dom lägger ribban på 170hp
Nädå, inte insnöade. Officiellt vår i Skåne nu. Jag körde en liten runda idagTorrt på vägarna, men fortfarande för kakakallt och rullgrus finns det gott om.
Satte på tanken i helgen och passade då på att montera Tank Tredz och Triumph's tank pad i kolfiber. Nu är våren nära!![]()
Oavsett varifrån tankpaden köptes så skall man inte missa att pundet nu tar rejält med stryk.Tungt, vart beställde du tankpaden ifrån?
Oavsett varifrån tankpaden köptes så skall man inte missa att pundet nu tar rejält med stryk.
"Pundet fortsatte att försvagas under tisdagen. Dels pekade en rapport från Rics på att husmarknaden börjar svalna och dels varnade Moody´s för läget i brittiska banker. Ett större handelsunderskott än väntat i januari bidrog också till rörelsen, där pundet tappade till 1,499 mot dollarn. Pundet fortsätter därmed en negativ trend med en försvagning om drygt 8 procent mot dollarn sedan mitten av januari.
Fitch skrev i sin analys av det finanspolitiska läget att den brittiska regeringen måste vidta mer kraftfulla åtgärder för att begränsa skuldsättningsgraden snabbare än vad som nu planeras. Fitch bedömer att den brittiska statens kreditprofil har försämrats "ganska kraftigt" och att utsikterna för den brittiska ekonomin är "ganska osäkra"."
1 Pund = 10,8110 kronor
Det var inte så länge sen pundet stod i 12 spänn.![]()
respekt
16:mars var premiär för mej förra året i stockholm!
Tungt, vart beställde du tankpaden ifrån?
Oavsett varifrån tankpaden köptes så skall man inte missa att pundet nu tar rejält med stryk.
"Pundet fortsatte att försvagas under tisdagen. Dels pekade en rapport från Rics på att husmarknaden börjar svalna och dels varnade Moody´s för läget i brittiska banker. Ett större handelsunderskott än väntat i januari bidrog också till rörelsen, där pundet tappade till 1,499 mot dollarn. Pundet fortsätter därmed en negativ trend med en försvagning om drygt 8 procent mot dollarn sedan mitten av januari.
Fitch skrev i sin analys av det finanspolitiska läget att den brittiska regeringen måste vidta mer kraftfulla åtgärder för att begränsa skuldsättningsgraden snabbare än vad som nu planeras. Fitch bedömer att den brittiska statens kreditprofil har försämrats "ganska kraftigt" och att utsikterna för den brittiska ekonomin är "ganska osäkra"."
1 Pund = 10,8110 kronor
Det var inte så länge sen pundet stod i 12 spänn.![]()
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |