Triumph Daytona 675-tråden!

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
BearMan79 skrev:
Ja, man kanske skulle passa på att shoppa loss lite då pundet är svagt! :banana
Om man inte hade lagt sina surt förvärvade på en Thailandsresa istället, vill säga... Men vad gör man inte för att bevara husfriden hemmavid. ;)

"Investering inför kommande hojsäsong" heter sånt :banan

Nån mer som skall till Gälleråsen den 17:e?

Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Tozerd

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2006
Ort
Alingsås
Hoj
Honda CBR 600RR -07
Funderar starkt på att investera en 675 till våren nu. Jag har lite frågor som jag skulle vilja ha svar på.:)

Jag har dock inte hunnit provsitta hojen eller provat den än, jag är 192cm lång så hur sitter jag på denna?

Är det någon större (viktig) förändring mellan årsmodellerna?

Hur är kvalitén på dessa hojarna? pris på reservdelar osv.

Tack på förhand:Bugar
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Funderar starkt på att investera en 675 till våren nu. Jag har lite frågor som jag skulle vilja ha svar på.:)

Jag har dock inte hunnit provsitta hojen eller provat den än, jag är 192cm lång så hur sitter jag på denna?

Är det någon större (viktig) förändring mellan årsmodellerna?

Hur är kvalitén på dessa hojarna? pris på reservdelar osv.

Tack på förhand:Bugar

kolla med HrHptm, han är inte direkt av dvärglängd som undertecknad :tummenupp
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Lite genomskärningsbilder piggar säkert upp :tummenupp
 

Bifogat

  • 146_0604_03_z+2006_triumph_675_daytona+valves.jpg
    146_0604_03_z+2006_triumph_675_daytona+valves.jpg
    67.8 KB · Visningar: 58
  • 146_0604_04_z+2006_triumph_675_daytona+throttle_botties.jpg
    146_0604_04_z+2006_triumph_675_daytona+throttle_botties.jpg
    65.5 KB · Visningar: 64
  • 146_0604_10_z+2006_triumph_675_daytona+steering_head.jpg
    146_0604_10_z+2006_triumph_675_daytona+steering_head.jpg
    62.4 KB · Visningar: 65

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Nope. Det vi inte löser med vinkelslip, slägghammare eller huggmejsel, det problemet känns lite för "knapsu" (= inte värt att bry sig om) för en riktig mc-entusiast...:skogshuggargrin

LucaBrasi skrev:
you bet! finns det något annat sätt att justera ventilerna menar du? :va
 

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
Du har PM!

Funderar starkt på att investera en 675 till våren nu. Jag har lite frågor som jag skulle vilja ha svar på.:)

Jag har dock inte hunnit provsitta hojen eller provat den än, jag är 192cm lång så hur sitter jag på denna?

Är det någon större (viktig) förändring mellan årsmodellerna?

Hur är kvalitén på dessa hojarna? pris på reservdelar osv.

Tack på förhand:Bugar

Du kör väl inte HD:va

Nope. Det vi inte löser med vinkelslip, slägghammare eller huggmejsel, det problemet känns lite för "knapsu" (= inte värt att bry sig om) för en riktig mc-entusiast...:skogshuggargrin
 
Last edited:

Frontline

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen
Funderar starkt på att investera en 675 till våren nu. Jag har lite frågor som jag skulle vilja ha svar på.:)

Jag har dock inte hunnit provsitta hojen eller provat den än, jag är 192cm lång så hur sitter jag på denna?

Är det någon större (viktig) förändring mellan årsmodellerna?

Hur är kvalitén på dessa hojarna? pris på reservdelar osv.

Tack på förhand:Bugar

2009 och uppåt är lite förändrad, lamporna, plastgaller i fronten av kåpan, 3 hästar mer och 3 kg mindre om jag inte minns helt fel, har för mig att det är ställbara dämpare som standard också. Tyckte 09:an känndes mera rätt och när beg priserna på 07/08:eek:rna var typ 10.000:- mindre och gått typ 1000 mil+ så var det inte så svårt val för mig att välja en 09:a iaf. Gallret i mitten på kåpan avgjorde också för mig, tyckte det var bra mycket snyggare än vanligt nät, men alla har ju olika smak.
 

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Italienskt
Jag har en jättekonstig idé.

Jag vill inte längre att min hoj ska vara gråmetallic. Byter därför gärna kåpor + tank med nån som VILL ha gråmetallic istället för sin röda eller gula eller nåt annat. Kom med förslag på PM.
Hojen är en 07:a och gått 200mil så kåporna är som nya.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Trajja-bandag:)

Grattis Saeco12 och Ni andra som jobbat för en bandag med Triumph, jag såg att Triumph Sverige tillsammans med Motorbolaget hyrt Sviestad den 15/4 för provkörningar och eventuellt egna lekar i slutet av dagen:)

Bra jobbat, nu är bara frågan hur man ska hitta en trovärdig ursäkt för att besöka Linköping...
 

Frontline

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen
Såg att Lelles MC i Uppsala ska bli stor återförsäljare åt Triumph, de skulle ha invigning den 25/3 kl 19.00, står mer på deras hemsida.
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Hehe, sant! Det är faktiskt en hyfsad investering. :tummenupp

Men vad kallas det när man ställer in hojen under trappan sin, då? ;):rolleyes:

Det kallas ren och oförstörd kärlek :tuttar

Grattis Saeco12 och Ni andra som jobbat för en bandag med Triumph, jag såg att Triumph Sverige tillsammans med Motorbolaget hyrt Sviestad den 15/4 för provkörningar och eventuellt egna lekar i slutet av dagen:)

Bra jobbat, nu är bara frågan hur man ska hitta en trovärdig ursäkt för att besöka Linköping...

Jo jag såg det. Men helst skulle man vilja ha en heldag på sin egen cykel!

Du har säkert något jobb i Linköping :tummenupp

Såg att Lelles MC i Uppsala ska bli stor återförsäljare åt Triumph, de skulle ha invigning den 25/3 kl 19.00, står mer på deras hemsida.

Riktigt bra tycker jag, så man inte är tvungen att åka till det där stället söder om söder :Bugar
 
Last edited:

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Länge sedan jag skrev i tråden, tänkte bara dela med mig av en bild på hojen.
Rullade ut den förra helgen ur garaget och la mitt (nyladdade) batteri, startade den och bjöd grannarna på lite musik :)

Funderar på att köpa stompgrips (hittat svarta) och enkla modden med kortare gas från Speed Triple-08 lät ju faktiskt lite intressant.

Nu får det bli vår snart!
 

Bifogat

  • DSC_2247.jpg
    DSC_2247.jpg
    215.2 KB · Visningar: 85

Godiskungen

Marcus
Gick med
16 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1:2008 Triumph Daytona 675
En fråga till er alla: Vet ni om lagen om att alla motorcyklar inom EU i framtiden enbart kommer få ha 100hk och lagstadgad abs,om den går igenom hur kommer det påverka oss motorcyklister framöver?Frankrike tycks redan ha lag om att motorcyklar endast får ha 100hk och ett förslag ligger nu i EU om att införa denna regel och lag i övriga EU länder. Någon som vet hur det kommer påverka och om det ens kommer påverka oss som redan kör hojar som har mer hk än förslaget anger?Fan stör mig så mkt på alla lagar och regler..tydligen så var inte lagen om mindre hk ens förenlig med den forskning som politikerna beställde kring frågan om att ev olycksstatistiken skulle sjunka just pågrund av minskat antal hk över 100hk enligt forskning som togs fram innan förslaget lades.utan det tycks vara enbart för att reglera hk antalet och få det hela "inom kontroll" inom EU dv.s ett politikerpåfund som ej skulle bottna i forskning om olycksstatistik(dom bortsåg från den forskning dom fick tbka och la förslaget ändå) så det verkar nu handla om ren politik och kontroll inom EU men själva frågan är..hur kommer det påverka oss som redan kör effektstarkare hojar på mer än 100hk.. tacksam för svar ska ner till MC mässan i Halmstad nu idag men...om någon vet nåt om det hela eller om man ens bör känna ngn som helst oro kring höjda premier?ändring av effekt osv d.vs påföljder av om detta förslag går igenom tacksam för svar...:huvet
 
Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Godiskungen skrev:
En fråga till er alla: Vet ni om lagen om att alla motorcyklar inom EU i framtiden enbart kommer få ha 100hk och lagstadgad abs kommer påverka oss motorcyklister framöver?Frankrike tycks redan ha lag om att motorcyklar endast får ha 100hk och ett förslag ligger nu i EU om att införa denna regel och lag i övriga EU länder. Någon som vet hur det kommer påverka och om det ens kommer påverka oss som redan kör hojar som har mer hk än förslaget anger?Fan stör mig så mkt på alla lagar och regler..tydligen så var inte lagen om mindre hk ens förenlig med forskning om att olycksstatistiken skulle sjunka just pågrund av minskat antal hk enligt forskning.utan det tycks vara enbart för att reglera hk antalet och få det hela "inom kontroll" dv.s ett politikerpåfund som ej skulle bottna i forskning om olycksstatistik utan ren politik men själva frågan är..just hur kommer det påverka oss som redan kör effektstarkare hojar på mer än 100hk.. tacksam för svar ska ner till MC mässan i Halmstad nu idag men...om någon vet nåt om det hela om detta tacksam för svar....:huvet

Jag gissar att det är ett politiskt utspel inför något val. Vissa frågor vill man inte ta i med tång innan val (nedläggning av militär tex) och andra vill man belysa för att plocka poäng. Personligen tror jag aldrig det skulle gå hem efterssom man då rimligtvis borde reglera även den svenska bilparken på samma sätt. Svenska intresseföreningar som SMC kommer krossa förslaget på samma sätt som skylt fram förslaget. Frankrike har en lite annan kultur med motorcyklar och speciellt vespor och mopeder. Och som du säjer finns det inga paraleller mellan olycksstatestik och effekt. Man kommer aldrig kunna tvinga en hel nationell maskinpark att plugga till 100 hk.

Det enda man kommer att kunna göra är på nyförsäljningssidan men jag antar att det finns endel ekonomiskt starka tillverkare som kommer placera både en och två lobbyister i Bryssel :)

Mina 5 ören.
 

Godiskungen

Marcus
Gick med
16 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1:2008 Triumph Daytona 675
Ok tackar för det utförliga svaret det känns mkt bättre..fick bara en känsla i magen då jag läste det att nu jvlar slutar det illa..när politikerna är igång och leker med lagarna men ditt svar gav verkligen svar på det hela känns mkt bättre..:Bugar:tummenupp

Jag gissar att det är ett politiskt utspel inför något val. Vissa frågor vill man inte ta i med tång innan val (nedläggning av militär tex) och andra vill man belysa för att plocka poäng. Personligen tror jag aldrig det skulle gå hem efterssom man då rimligtvis borde reglera även den svenska bilparken på samma sätt. Svenska intresseföreningar som SMC kommer krossa förslaget på samma sätt som skylt fram förslaget. Frankrike har en lite annan kultur med motorcyklar och speciellt vespor och mopeder. Och som du säjer finns det inga paraleller mellan olycksstatestik och effekt. Man kommer aldrig kunna tvinga en hel nationell maskinpark att plugga till 100 hk.

Det enda man kommer att kunna göra är på nyförsäljningssidan men jag antar att det finns endel ekonomiskt starka tillverkare som kommer placera både en och två lobbyister i Bryssel :)

Mina 5 ören.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top